Onko mies tosissaan kanssani (tunneilmaisun vaikeudet)?
Olemme olleet yhdessä puoli vuotta, hänen avioeronsa astumassa voimaan (itse ollut pitkään sinkku). Hän on ollut hyvinmuistavsiben ja huolehtivainen arjen asioissa mutta vetäytyy kaikissa ns. vakavammissa keskusteluissa eikä saa sanoja suustaan ja suhtautuu ensin kylmästi, sitten katuu aiheuttamaansa mielipahaa. Olen kuulemma hänen ihannenaisensa mutta perusteluiden syiden selitys jää pinnalliselle tasolle (tyyliin kiva kroppa ja kiva viettää aikaa).
Olen hiukan hämmentynyt mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (53)
Minä ajattelen että sinun kannattaisi hakeutua sosiaaliseen kuntoutukseen jotta päivääsi tulisi muuta sisältöä kuin provojen keksiminen, arvoisa mitä tästä pitäisi ajatella? hullu.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä ei kannata ottaa miestä joka on juuri eronnut.
Tämä ollut pohdinnassa kyllä. Omien sanojen mukaan rakkaus jo aiemmin kuollut ennen eroa.
Hassuja provohuuteluita? Tämä ihan todellinen tilanne. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ollut pohdinnassa kyllä. Omien sanojen mukaan rakkaus jo aiemmin kuollut ennen eroa.
Omien sanojen mukaan...
Heh, miehellä on eroprosessi kesken ja sinä ihmittelet, kun hän ei lausu rakkausrunoja ja rakentele pilvilinnoja ikuisesta rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
laastari
Onko näin? Haluaisin kyllä uskoa että hän tarkoittaa mitä sanoo, on puhuttu jo tulevaisuudesta. Hänellä vain ongelmia tunneilmaisussa minkä ilmeisesti kokee vaikeaksi itsekin, ettei saa sanottua mitä todella tuntee ja on itkenyt tästä yksin myös.
Vierailija kirjoitti:
Mutta olet mies 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olet mies 🙂
Olen nainen. Onpas kyllä melko heikkoa tämä palsta-argumentointi mutta kokeilin vaikka yleensä teen nämä päätökset ihan mutulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laastari
Onko näin? Haluaisin kyllä uskoa että hän tarkoittaa mitä sanoo, on puhuttu jo tulevaisuudesta. Hänellä vain ongelmia tunneilmaisussa minkä ilmeisesti kokee vaikeaksi itsekin, ettei saa sanottua mitä todella tuntee ja on itkenyt tästä yksin myös.
Yhteisestä tulevaisuudesta on helppo haaveilla mutta onko mies oikeasti valmis siihen? Jos hän ei pysty keskustelemaan vakavammista aiheista juuri lainkaan, ei teidän tulevaisuutenne näytä hyvältä. Parisuhteen ei tarvitse eikä pidä olla jatkuvaa vatvomista, analysointia ja pirujen maalailua seinille mutta vuorovaikutus-, tunne- ja ongelmanratkaisutaidot on oltava molemmilla kunnossa. Vain silloin suhteesta muodostuu toimiva ja leikkisyydellekin avautuu enemmän tilaa, kun toisen kanssa pystyy kommunikoimaan sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Heh, miehellä on eroprosessi kesken ja sinä ihmittelet, kun hän ei lausu rakkausrunoja ja rakentele pilvilinnoja ikuisesta rakkaudesta.
No joo, tämä on varmaan totta. Mies säikähtää kun jo pitää uudelle naiselle puhua tulevaisuudesta vaikka pitkään olin itsekin että eletään kevytsuhdetta vain, sopii minulle. Samalla hän kuitenkin haluaa minut vain itselleen, luu menee kurkkuun vaikka kun kysyn mitä tarkoitat sillä että olen omien sanojesi mukaan "ihannenaisesi".
Että kiva kroppakin 🤣😆
#paskaprovo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laastari
Yhteisestä tulevaisuudesta on helppo haaveilla mutta onko mies oikeasti valmis siihen? Jos hän ei pysty keskustelemaan vakavammista aiheista juuri lainkaan, ei teidän tulevaisuutenne näytä hyvältä. Parisuhteen ei tarvitse eikä pidä olla jatkuvaa vatvomista, analysointia ja pirujen maalailua seinille mutta vuorovaikutus-, tunne- ja ongelmanratkaisutaidot on oltava molemmilla kunnossa. Vain silloin suhteesta muodostuu toimiva ja leikkisyydellekin avautuu enemmän tilaa, kun toisen kanssa pystyy kommunikoimaan sujuvasti.
Tämäpä juuri herättää mietteitä, tietty ristiriitaisuus. Hänen päivittäisestä toiminnasta näkyy ajattelevaisuus ja ns. hemmottelun halu minua kohtaan, mutta todella isoja vaikeuksia tunteiden verbaalisessa ilmaisussa ja ensin vetäytyy. Itse olen melko ilmaisu- ja kommunikaatiokeskeinen niin koen että minun paha oloni sivuutetaan kriittisissä tilanteissa. Toki hänellä traumat ihan (liian) viimeaikaisesta päättyneestä suhteesta, tunnen itseni välillä psykologiksi. Siitä huolimatta, hänessä on paljon hellyyttä mitä voi rakastaa ja uskon hänen aitouteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laastari
Määrittele sana tunneilmaisu? Mies! Älä edes luule, että kelpaat tuollaisena. Sinä olet vain vajavainen nainen. Jos opettelisit käyttäytymään kuin nainen, voisit viimein nousta tuosta selkärangattomasta surkeudestasi?
Vierailija kirjoitti:
Että kiva kroppakin 🤣😆
#paskaprovo
No näin hän kuvaili minua, kiva kroppa ja ihana olla yhdessä. Yritin kysyä olisiko jotain syvällisempää sanottavaa, tukahtuu eikä osaa mielestään pukea sanoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laastari
Mies rakastava kumppanani vaikka avoin tunteiden ilmaisu tuntuu yhtä luontevalta kuin ryhmäseksi omien vanhempien kanssa?
Voi mies parkaa, on ottanut ehkä hyvätissisen naisen joka paljastuu vatvojaksi.
Vierailija kirjoitti:
no mitä pitäisi tehdä? Onko miehet näin hauraita?