Varusmiehet tienaavat vähemmän kuin vangit - mitäs te akat tähån sanotte
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ap, teepä kansalaisaloite asiantilan muuttamiseksi!
Että Ap:ko saisi noin paljon aikaiseksi? Niin varmaan! :D
Minä elätän perhettäni ja elätän myös varusmiespalvelusta suorittavaa poikaani. Ehkä myös ap voisi pyytää rahaa sipseihin äidiltä.
T. Äiti
Onneksi meidän poika on armeijassa 6 kk. Pääsi heti kirjoitusten jälkeen opiskelemaan korkeakouluun ja aloittaa syksyllä 2025. Tajusi itse ettei kannata venyttää opintojen aloitusta kun pääsee juhannuksena pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä kysymys on kohdistettu naisille? Sekä vankeina että varusmiehinä on naisia. Miehet ovat kuitenkin tehneet nämäkin säännöt, eivätkä edes halunneet päästää naisia armeijaan. Naiset ovat itse taistelleet tiensä sinne. Jos se olisi miehistä kiinni, naiset eivät edes saisi mennä.
Vain miehille se on PAKOLLISTA.
Paitsi Tuure Boelius ja lätkänpelaajat.
Missä pohjois-koreassa oikein asut? Varusmiespalvelus ei ole suomessa pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä kysymys on kohdistettu naisille? Sekä vankeina että varusmiehinä on naisia. Miehet ovat kuitenkin tehneet nämäkin säännöt, eivätkä edes halunneet päästää naisia armeijaan. Naiset ovat itse taistelleet tiensä sinne. Jos se olisi miehistä kiinni, naiset eivät edes saisi mennä.
Paitsi Tuure Boelius ja lätkänpelaajat.Missä pohjois-koreassa oikein asut? Varusmiespalvelus ei ole suomessa pakollista.
Ei ole huonolla palkalla työskentelykään pakollista naisille. Varusmiespalvelus tai siviilipalvelus on silti rangaistuksen uhalla pakollista miehille ja tästä syystä oikeastaan pitäisi lailla taata miehille parempi palkka töissä, koska menettävät vuoden palkan valtiolle ilmaiseksi työskennellessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi Tuure Boelius ja lätkänpelaajat.Missä pohjois-koreassa oikein asut? Varusmiespalvelus ei ole suomessa pakollista.
Ei ole huonolla palkalla työskentelykään pakollista naisille. Varusmiespalvelus tai siviilipalvelus on silti rangaistuksen uhalla pakollista miehille ja tästä syystä oikeastaan pitäisi lailla taata miehille parempi palkka töissä, koska menettävät vuoden palkan valtiolle i
Tähän tuli minuuttissa 7 yläpeukkua. :D
U l ilauta vuotaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huonolla palkalla työskentelykään pakollista naisille. Varusmiespalvelus tai siviilipalvelus on silti rangaistuksen uhalla pakollista miehille ja tästä syystä oikeastaan pitäisi lailla taata miehille parempi palkka töissä, koska menettävät vuoden palkan valtiolle i
Varusmiespalvelus ei ole pakollinen.
Sanon, että aika epäreilua. Miesten pitäisi varmaan tehdä jotain asialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi Tuure Boelius ja lätkänpelaajat.
Synnyttäminen on vain naisille pakollinen, jos aikoo lapsen saada. Mies nykyään pelkkä siittäjä. Eivät edes enää elätä naisia, nainen, käy töissä, hoitaa kodin ja lapset ja vielä valitetaan....
Vangeille ei pitäisi työstä maksaa euroakaan ja pakottaa töihin, näistä ansaittu raha sitten vangin uhreille/omaisille
Vierailija kirjoitti:
Vangeille ei pitäisi työstä maksaa euroakaan ja pakottaa töihin, näistä ansaittu raha sitten vangin uhreille/omaisille
Ööö. Tiedätkö että vangin palkasta maksetaan korvausia uhreille?
Kumpi on parempi ettei vanki tee töitä ja ei maksa korvauksia vai yrittää maksaa korvaukset uhrille?
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa siinä, että kyllä varusmiespalveluksesta pitäisi saada parempi korvaus kuin vankilan työtoimintaan osallistumisesta. Kyllähän varuskuntien henkilökunnallekin maksetaan palkkaa, miksei siis myös varusmiehille?
Ehkä armeijaan pitäisi ottaa vain vapaaehtoisia. Silloin varusmiesten määrä vähenisi sen verran että säästyneillä rahoilla saataisiin palkat maksettua. Tai jos ei vähenisi, niin silloin voitaisiin ottaa käyttöön maanpuolustusvero jota maksaisivat ne jotka eivät ole käyneet armeijaa.
Hyviä ajatuksia. Itse olen armeijaa käymätön nainen ja maksaisin mielelläni tuollaista veroa. Aloituksen kysymykseen vastatakseni: mielestäni ei ole oikein että vanki saa enemmän korvausta kuin varusmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa siinä, että kyllä varusmiespalveluksesta pitäisi saada parempi korvaus kuin vankilan työtoimintaan osallistumisesta. Kyllähän varuskuntien henkilökunnallekin maksetaan palkkaa, miksei siis myös varusmiehille?
Ehkä armeijaan pitäisi ottaa vain vapaaehtoisia. Silloin varusmiesten määrä vähenisi sen verran että säästyneillä rahoilla saataisiin palkat maksettua. Tai jos ei vähenisi, niin silloin voitaisiin ottaa käyttöön maanpuolustusvero jota maksaisivat ne jotka eivät ole käyneet armeijaa.
Hyviä ajatuksia. Itse olen armeijaa käymätön nainen ja maksaisin mielelläni tuollaista veroa. Aloituksen kysymykseen vastatakseni: mielestäni ei ole oikein että vanki saa enemmän korvausta kuin varusmies.
Varusmiesten päiväraha on korkeampi kuin vangeilla.
Eikö tämä ole miesten välinen tulojako-ongelma? Vangeista ja varusmiehistä on ylivoimainen enemmistö miehiä ja miesenemmistöinen eduskunta näistä tuloista päättää.
Ehkä valtiolle ylipäätään (kaikenlaisiin tehtäviin) pitäisi palkata vain itse sinne oma-aloitteisesti hakeneita niin säilyy motivaatio eikä niin, että joku ulkopuolelta pään yli päättää jonkun toisen puolesta.
Armeijaa käymättömiltä pitäs kerätä lisäveroa niin paljon että varusmiehille saatais maksettua veroton 2000€/kk palkkio
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole miesten välinen tulojako-ongelma? Vangeista ja varusmiehistä on ylivoimainen enemmistö miehiä ja miesenemmistöinen eduskunta näistä tuloista päättää.
Akatko on niin itsekkäitä että välittää vaan omista asioista
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö vangeille muka maksaa palkkaakin rangaistuksen kärsimisestä?
Ei, mutta työstä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Armeijaa käymättömiltä pitäs kerätä lisäveroa niin paljon että varusmiehille saatais maksettua veroton 2000€/kk palkkio
Ja samalla pitäisi sitten rajata varusmiesten määrää niin, että vain parhaat tulisivat valituksi. Ei mitään sauvakäveleviä pleikkajonneja inttiin.
Olipas typerä mielipide. Mitäköhän tuottavaa siellä kaikille edes riittäisi ja suuri osa taitaa kulttuuriltaan ja kielitaidoltaan olla osaamattomia tekemään yhtään mitään.
Siis muuta kuin toisiltaan oppia rikoksissa ottamalla ja vinkkejä vaihtamalla.