Ikäsi ja eläkekertymäsi?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi vuosi eläkekertymässä väärin. Eläke on laskettu Minimiäitiyspäivärahan mukaan, vaikka olen saanut ihan kunnon äitiyspäivärahan.
Mistä nuo eläkeyhtiöt vetävät tulotiedot?
Se on sellasta, kun ihmiset tekevät töissä mitä sattuu ja nostavat vain palkkaa.
Pitäisi kyllä vähän katsoa mitä ne ihmisen oikeat tulot on olleet. Eivät edes korjanneet tietoa, kun soitin eli pitääkö pyytää pankin tiliote tuolta vuodelta. Se kyllä maksaa, mutta?
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
35v. Tämänhetkinen tulotaso on toimeentulotuki, eli nettona noin 1350e/kk. Sitä en tiedä, mihin se nousee kymmenien vuosien päästä indeksien mukaan, mutta luultavasti mennään yli kahden tonnin. Eläkekertymää ei ole, eikä toivon mukaan tulekaan, koska se on maailman huonoiten indeksoitu rahasto, joka on sidottu tuplaverotuksella tähän maahan. Omaa pääomaa voi säilöä turvasatamassa kryptojen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi vuosi eläkekertymässä väärin. Eläke on laskettu Minimiäitiyspäivärahan mukaan, vaikka olen saanut ihan kunnon äitiyspäivärahan.
Ota yhteyttä eläkeyhtiöösi ja kerro virheestä. Mitä nopeammin kerrot siitä, sitä helpompi asia on selvittää. Nykyisin eläkeyhtiöt saavat tiedot Tulorekisteristä, mutta ennen sen tuloa työnantajat ilmoittivat tulotiedot suoraan eläkeyhtiölle.
Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.
Leskeneläke rajattiin 10 vuoteen 1975 syntyneillä ja nuoremmilla.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin eli ikänsä työttömänä ollut voi saada jopa enemmän rahaa kuin työssä raatanut mökin omistaja.
Eli takuueläke, asumistuki ja toimeentulotukea lääkkeisiin.
32v ja viimeksi kun tarkistin niin 45€. Olen omaishoitaja eli maksan palkkiostani korkean veron ja eläkkeet, vaikka tulot olisi 24/7 työn palkaksi laittoman pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä eläkeyhtiöösi ja kerro virheestä. Mitä nopeammin kerrot siitä, sitä helpompi asia on selvittää. Nykyisin eläkeyhtiöt saavat tiedot Tulorekisteristä, mutta ennen sen tuloa työnantajat ilmoittivat tulotiedot suoraan eläkeyhtiölle.
Otin jo kerran yhteyttä eivätkä korjanneet?
Kuinka vanhat tiedot tulorekisterissä näkyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan soittaa ja jos eivät korjaa teen poliisille rikosilmoituksen. Otan henkilön nimen ylös joka vastaa puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kotihoidontuella ja työkkärissä ennen äitiysvapaalle jäämistä ja sain ansiosidonnaisen mukaan äitiyslomarahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan soittaa ja jos eivät korjaa teen poliisille rikosilmoituksen. Otan henkilön nimen
Siellä voi olla muidenkin eläkekertymiä väärin laitettu. Jos eivät korjaa teen rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisuus ei ainakaan ole katoavaa kansanperinnettä.
Tässä ketjussa köyhää vanhuutta odottavia kompataan ja työnsä tehneitä alapeukutetaan. Eikö ole köyhän ja pienituloisenkin etu, että joku elää omalla eläkkeellään ja maksaa niistäkin verot, joilla voidaan kustantaa sosiaalisia tulonsiirtoja niitä tarvitseville?
Ikäänkuin ne jotka joutuu elämään köyhyydessä työelämästä eläkkeelle ei olisi tehnyt työtään? Yleensä tekevät juuri ne fyysisesti raskaimmat ja yhteiskunnan toimimisen eteen tärkeimmät työt (esim. sairaanhoito), ei mitään bisnespöhinää ja käsien heiluttelua, palkka vaan ei ole sen mukainen. Eikö olisi kaikkien etu että kaikki tulisi toimeen niin palkallaan kuin eläkkeellään? Suomessa siihen riittäisi 2000-2500€/kk. Kukaan ei tarvitse mitään ökypalkkaa/eläkettä itsensä elättämiseen. Ymmärrän ihmisten, erityisesti nuoren polven harmituksen, kun on huomattu ettei ns. trickle down economy toimi, vaan varallisuus kumuloituu harvoille, samalla kun toisille ei haluta maksaa edes kohtuullista palkkaa.
On kummallista, että eläkekertymä laitetaan väärien tulojen mukaan ja kun soitat niin ei me mitään tehdä.
Kuinka monen eläkekertymät on päin persettä.
Ei me korjata sun eläkeotetta, me juodaan kahvia ja mietitään kesän etelän matkaa.
Aijaa, minä mene poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen niin katsotte niitä oikeita tuloja sitten vaikka pankista, jos ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Ei me korjata sun eläkeotetta, me juodaan kahvia ja mietitään kesän etelän matkaa.
Aijaa, minä mene poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen niin katsotte niitä oikeita tuloja sitten vaikka pankista, jos ei muuten.
Poliisi voi katsoa pankkitililtä mitä oikeasti on maksettu, kun eläkeyhtiö on vaan, että laitetaan sille Minimiäitiyspäivärahan mukaan.
Olen 57v ja kertymä on 2359 euroa. Sain olla työelämässä 56 vuotiaaksi asti, joten ehti onneksi eläkettä kertyä. Nyt pitäisi sinnitellä vielä 7v, että saisin tuota eläkettä. Työtä en enää saa ennen sitä. Yhteenkään hakuun ei tule edes vastausta. Joten nämä välivuodet pitää vain sinnitellä työttömyyskorvauksella läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi voi katsoa pankkitililtä mitä oikeasti on maksettu, kun eläkeyhtiö on vaan, että laitetaan sille Minimiäitiyspäivärahan mukaan.
Eläkeyhtiö tekee työt miten vaan helpommalla pääsee.
Sellaisia ihmisiä meillä on palkkaa nostamassa, mitä sen väliä mitä töissä tekee, kunhan vaan tekee jotain.
Ei ole mitään väliä tehdäänkö asiat oikein vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon siellä on muidenkin eläkekertymät väärin äitiysvapailta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon siellä on muidenkin eläkekertymät väärin äitiysvapailta?
Kaikille vaan Minimiäitiyspäivärahan mukaan.
Ja kahvia vaan töissä juodaan.
Ja kun asiakas soittaa niin jaa ei meitä kiinnosta.
Kaikki saavat vähintään takuueläkkeen 980 netto, josta ei mene veroa
https://www.kela.fi/takuuelake
Lisäksi "Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä." https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…