Ikäsi ja eläkekertymäsi?
Kommentit (196)
55v, enkä tiedä. Ei edes kiinnosta.
Kateellisuus ei ainakaan ole katoavaa kansanperinnettä.
Tässä ketjussa köyhää vanhuutta odottavia kompataan ja työnsä tehneitä alapeukutetaan. Eikö ole köyhän ja pienituloisenkin etu, että joku elää omalla eläkkeellään ja maksaa niistäkin verot, joilla voidaan kustantaa sosiaalisia tulonsiirtoja niitä tarvitseville?
Viimeisinä työvuosina eläkekertymä kasvaa reilummin. Ei kannata vasta puolivälissä uraa alkaa suremaan.
48 ja 1500. Olin vuosia pois työelämästä tuossa välissä ja vaikka niiltä jaksoilta pääosin tulee jotain, niin kyse on roposista.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisinä työvuosina eläkekertymä kasvaa reilummin. Ei kannata vasta puolivälissä uraa alkaa suremaan.
Miten kasvaa? Lisäprosentti on poistettu ja kertymä ei tule korkeammalla prosentilla loppupäässä. Se poistettiin, koska suuret ikäluokat ei tarvi sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
41v ja 715 euroa. Työhistoria aukoton 19-vuotiaasta asti. Ihania nämä matalapalkka-alat.
Sama mulla. Olen 45v ja kertymä vajaa 800€. Vakituisessa työssä olen ollut parikymppisestä asti, mutta eläke alkoi kertyä vasta 23v. Ärsyttävää. Nykyäänhän tuota ikärajaa ei enää ole. Jos työttömäksi joudun, niin vaikeaa on uutta työtä löytää, kun ei koulutusta pahemmin ole ja ikärasismi. Siksi olenkin yrittänyt säästää nämä vuodet, jotta en ihan heti tipu köyhyysluokkaan. Tulevaisuus lähinnä pelottaa tällaisena yksineläjänä joka on ihan omillaan huonon ajan sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41v ja 715 euroa. Työhistoria aukoton 19-vuotiaasta asti. Ihania nämä matalapalkka-alat.
Saman saa sellainen, joka ei ole tehnyt päivääkään töitä.
Ei saa kun tulee se yleistuki.
Vierailija kirjoitti:
Systeemiä on muutettu monta kertaa viime vuosien aikana. Nykyisin eläke alkaa kasvamaan huimasti vasta kun jatkat työntekoa yli alimman eläkeikäsi. Harva jaksaa ja ne, jotka jaksavat, harvalla on edes tarvetta.
61v. nainen 3800 eur. Eläkkeeseen 3,5v.
45-vuotias nainen olen, noin 2200€ / kk arvioitu eläkkeen määrä. En kuitenkaan usko, että parinkymmenen vuoden päästä meillä yhtään mitään eläkkeitä enää edes jaetaan, joten olen onnellinen siitä, että ei ole ollut lapsia niin olen saanut säästettyä ihan kivasti eläkepäiviä varten jo nyt.
Jonkun verran Bitcoinia pinottuna, niin en usko että tartten valtion roposia 20 vuoden päästä.
Vähän yli 50 vuotta, työelämässä noin 30 vuotta ja eläkekertymästä ei ole mitään tietoa. Ei edes kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
61v. nainen 3800 eur. Eläkkeeseen 3,5v.
,👏👏
948 € N47. Paskasti palkattua toimistotyötä viimeiset 20 vuotta, niin ei siinä eläkettäkään kerry isosti.