Olen ihastunut mieheen, joka juo paljon. Itse yritän raitistua. Onko mahdoton yhtälö?
Harmi tilanne. Tosi mukava ja kiinnostava persoona, halua olisi tutustua enemmänkin. Olemme molemmat alkoholiin meneviä. Hän kai joskus yrittänyt raitistua mutta ei ole sittemmin onnistunut. Itse yritän todella ja olen hyvällä tiellä.
Pitäisikö unohtaa koko juttu? En taida pystyä raitistumaan sellaisessa seurassa vaikka haluaisinkin ylikaiken olla sellainen joka pystyy olemaan seurassa kuin seurassa ilman impulssia itsekin ottaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
On mahdoton yhtälö! oletkos muuten hänen selvästä persoonasta perillä vai onko aina ollut maistissa?
Sekä että. Hyvä tyyppi kaikin puolin mutta valitettavasti juo liikaa. Selvinpäin mitä ihanin eikä humalassakaan missään nimessä mikään öykkäri. Riskit ovat vain liian suuret. Helpottaa todeta tämä asia ja päästää irti. Ap
Sekaisin olet kun edes harkitset. Vahvista itseäsi, opettele seisomaan omilla jaloillasi äläkä etsi kuumeisesti miestä tyhjyyttä täyttämään. Kun olet tasapainossa ja oppinut löytämään itsestäsi turvaa, silloin on jo mahdollisuuksia hyvään terveeseen suhteeseen. Nyt ei selvästikään ole vielä sen aika
Meillä käyttö väheni huimasti kun muutettiin yhteen.
Ei välttämättä juoda edes sitä yhtä kaljaa samana iltana.
Molemmat juotiin tylsyyteen ilmeisesti.
Ensin ryypättiin, sitten se vaan jäi. Oli parempaakin tekemistä kuin monen päivän krapula.
Meillä käyttö väheni huimasti kun muutettiin yhteen.
Ei välttämättä juoda edes sitä yhtä kaljaa samana iltana.
Molemmat juotiin tylsyyteen ilmeisesti.
Ensin ryypättiin, sitten se vaan jäi. Oli parempaakin tekemistä kuin monen päivän krapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pariskunnan joka raitistui yhdessä. Tosin sitä ennen kummankin orastava juomakierre vain vauhdittui kun kohtasivat.
Tämä on kyllä tosi harvinaista. Itsellä alkoholiongelma ja minulla ollut lähinnä vain alkoholisteja kumppaneita. Aina juominen lisääntynyt eikä raittiuslupauksista koskaan tullut mitään vaikka yritimme yhdessä koska kaikki vaikeudet johtuivat alkoholista. Ero on aina ollut ainoa oikea näissä suhteissa, kumpikaan ei voi hyvin ja suhteet liittyvät riippuvuuteen. En voi suositella juovaa kumppania.
Nuo ovat olleet yhdessä yli kaksikymmentä vuotta, mutta varmaan raitistuminen onnistuu kaksin helpommin jos se on molempien halu. Vertaistuki on ainakin lähellä.
Se on minullekin selvää, että runsaasti juovat pitää poistaa lähipiiristä, sillä jos jotain raitistumishaluton juoppo ei siedä, on raitistuvaa. Se raitistumista yrittävä pyritään vetämään keinolla millä vaan ryyppyseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Sekaisin olet kun edes harkitset. Vahvista itseäsi, opettele seisomaan omilla jaloillasi äläkä etsi kuumeisesti miestä tyhjyyttä täyttämään. Kun olet tasapainossa ja oppinut löytämään itsestäsi turvaa, silloin on jo mahdollisuuksia hyvään terveeseen suhteeseen. Nyt ei selvästikään ole vielä sen aika
En etsi ketään. Tämä tuli vastaan ja kiinnostuin persoonasta, ihastuin mutta onneksi tässä vaiheessa on helppo todeta, että parempi antaa tunteiden laimeta tyystin. Olen ollut yksin muutaman vuoden eikä minulla ole tarvetta täyttää tyhjiöö kumppanilla vaikka en voi kieltää etteikö läheisyys sekä romanttinen suhde välillä tuntuisi ajatuksena ihanalta. Näillä mennään kuitenkin, tämä on osa prosessiani että ajattelen ensisijaisesti itseäni. Ap
Sulla on kyllä vakavia ongelmia, kukaan täyspäinen ota tietoisesti kumppania joka on juoppo. Nuohan on monesti niin hurmaavia kunnes suhde vakiintuu ja ne ongelmat ja todellinen meininki näkyy ihan eri mittakaavassa kun hurmausvaihe loppuu.
Tottakai alat suhteeseen noin ihanan miehen kanssa ja teette pari lasta vielä 💜
Siis haloo nyt taas?!
Päihdeongelma olisi ehdoton turn off vaikka olen kohtuukäyttäjä
Tottakai aloitat parisuhteen. Kaksi juoppoa sopii täydellisesti yhteen. Voitte olla samaan aikaan katkolla ja sairaalassa kun maksa poksahtaa.
Kannattaa pitää kiinni..yhteiset harrastukset,mukavaa ottaa yhdessä kuppia..