Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikkea kesälomaa ei saa pitää putkeen?

Vierailija
09.03.2025 |

Miksi kesälomaa saa pitää putkeen vaan kaksi tai kolme viikkoa. Haluaisin pitää kaikki pitää kaikki kerralla

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tilisanomat.fi/koulut/tyooikeuskoulu-2023/tyooikeuskoulu-osa-4-…

Työnantaja ja työntekijä voivat myös sopia loman ajankohdasta varsin vapaasti. Ensinnäkin voidaan sopia siitä, että 12 arkipäivää ylittävä loman osa pidettään yhdessä tai useammassa jaksossa. Laki siis edellyttää työntekijän pitävän lomastaan vähintään 12 arkipäivää eli kaksi viikkoa yhdenjaksoisesti.

Vierailija
42/44 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa rääkyä vähemmän sitä Ay-propagandaa, niin esimieskin antaa helpommin lomat. Itse olen kesällä 6 viikkoa putkeen lomalla, ai että. 

Tavallisissa työpaikoissa ei ole noin paljoa lomia, sitä on 5 viikkoa koko vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä saa. Erittäin harvinaista, että työnantaja rajaa. Voi rajat ihan käytännön syistä eli ei varaa henkilökuntaan, sijaisten perehdytys kestää kauan ym. 

Taannoin eräs kaupan alan iso yritys "pakotti" pitämään lomat noin eli 3+1 viikkoa,ja se yksi viikko oli pidettävä touko tai syyskuussa tai muulloin. Kolme kesäkuukausina. Ei ollut eikä saanut vaihtoehtoa.

Kuullostaa Stockmannilta.

Vierailija
44/44 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa, kuk on kiertävä loma. Puolisoni esimies haluaa itse olla heinäkuun. Sanottiin jo hakemuksessa ei kesälomaa heinäkuussa. Mies on kesä- tai elokuussa.

Meillä kiertää kesä, heinä ja elokuu.

Ollaan viimeiset 10 v otettu kesäkuussa. Kollegat joka kesä kiittää, kun en halua heinäkuuta.