Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomimammat ovat niin epänaisellisia?

Vierailija
09.03.2025 |

Pukeutuvat ihme tätivaatteisiin, tai sellaisiin trumpettihousuihin ja oversize collareihin jotka eivät näytä kenenkään päällä hyvältä. Missä ovat korkokengissä ja hameissa viihtyvät, naiselliset, iloiset naiset? 

Kommentit (412)

Vierailija
61/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitäisi pukeutua naisellisesti? Mikä idea? Haluan pukeutua ennemmin mukavasti. 

Naisellisesti pukeutuminen ei tarkoita epämukavasti pukeutumista. 😄

Korkokengät ovat aina epämukavia sekä faktisesti epäterveellisiä. Tiukat ja avoimet vaatteet hiertävät, hankaavat ja ovat kylmiä. Useimmat "naiselliset" materiaalit kuten pitsi tai kiiltävät tekokuidut ovat ihan kidutusta päällä. Korut ovat kalliita ja epämukavia käyttää, ja meikit maksavat nekin, lisäksi meikkaaminen ja hiusten piipertäminen vie paljon aikaa.

Kyllä se yleensä naiselliseksi mielletty pukeutuminen on huomattavasti epämukavampaa, kalliimpaa ja vie enemmän aikaa kuin mukavat, pehmeät vaatteet ilman koristeita. 

Jep. Koruja käytän itse enää vain juhlissa. Sormukset on epähygieenisiä, ja käsiä pestessä nekin pitäisi erikseen kuivata.

Korvakoruja on haastava löytää sellaisia, jotka sopii silmälasien kanssa näyttämättä siltä, että on "liikaa". Ja ei, piilareita en käytä kuin tosi harvoin, välitän silmieni hyvinvoinnista sen verran.

Meikkiä käytän silloin kun aidosti itse haluan laittaa. Ja ne laadukkaat meikit tosiaan maksavat, meikkivoide jo voi olla sen 20e. Ja siihen päälle kaikki ihonhoitotuotteet (meikki yksistään ei auta jos ihonhoito on laiminlyöty, ainakin näin rasvoittuvalla iholla). 

Vierailija
62/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiinnittä huomiota muiden pukeutumiseen. Itse tykkään pukeutua! Ihana aloittaa päivä valmistautumalla ja näyttää tytölle mallia

Vaaleansininen kietaisupaita, farkut, nilkkasukat, makeanveden helmikorvikset ja kaulakoru + meikki ja hiukset auki

Vastenmielistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kiinnittä huomiota muiden pukeutumiseen. Itse tykkään pukeutua! Ihana aloittaa päivä valmistautumalla ja näyttää tytölle mallia

Vaaleansininen kietaisupaita, farkut, nilkkasukat, makeanveden helmikorvikset ja kaulakoru + meikki ja hiukset auki!

Pakko kysyä miksi alapeukut? Miten se on muilta pois jos pukeudun? Ja haluan näyttää tytölle mallia. En ole mikään pinnallinen ihminen, vaikka pidän laittautumisesta

Näytä vaan mallia, jos haluat. Muista kuitenkin, että he ovat ihan hyviä seuraavatpa he malliasi tai eivät. 

Vierailija
64/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sellaista vihataan esim. työpaikoilla. Tällainen nainen halutaan sulkea porukoista ulos ja tylytetään ikävillä kommenteilla/vittuillaan, siis nimen omaan juuri siihen ulkoiseen olemukseen ja iloisuuteen liittyen. 

Veikkaan, että tämä kommentti saa paljon alapeukkua ja lyttäämistä, mutta ihan omakohtaisia kokemuksia on useammaltakin työpaikalta. 

Ai jaa. Minä pukeudun pääsääntöisesti mekkoihin, enkä allekirjoita tätä väitettä ollenkaan. Tyyliäni enemmän ihaillaan ja kehutaan. Olen myös nähnyt naisellisia naisia eri työpaikoissa. Ikinä ei ole vihattu vaan kehuttu. 

Eri asia on, jos vaatteesi on ollut lyhyitä tai hyvin paljastavia. Se ei kuulu työelämään. En jaksa uskoa, että muusta on kyse. 

Vierailija
65/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen naisen pitäisi koko ajan olla "iloinen"? Oletko itse aina joka päivä kaikille vastaantulijoille iloinen?

Kuulostaa että etsit jotain nukkea / robottia, jolla ei ole omaa elämää ja jonka ainoa tarkoitus on toimia silmäkarkkina ja hymyillä miehelle ilman mitään syytä. 

Iloista naista on kiva katsella. Samoin kuin vanhoja hyvin pidettyjä autoja tai vaikka koskematonta järvimaisemaa tai lentävää maakotkaa.

No niin, hoikat mummot yleensä ovatkin iloisia. Vanhoista autoista ja maisemista pitävänä nämä sopivat sinulle varmaan mainiosti

En ole ikärasisti. Itseasiassa iloinen mummo saa hyvälle tuulelle itsenikin.

Vierailija
66/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleansininen kietaisupaita, farkut, nilkkasukat, makeanveden helmikorvikset ja kaulakoru + meikki ja hiukset auki!

Pakko kysyä miksi alapeukut? Miten se on muilta pois jos pukeudun? Ja haluan näyttää tytölle mallia. En ole mikään pinnallinen ihminen, vaikka pidän laittautumisesta

Näytät tytölle mallia? Miksi? Miksi sun tyttösi pitää toistaa tuota muka naisille kulttuurihistoriallisesti määrättyä kaavaa laittautumisesta. Olet lähes kuin mun äiti, pakotti tyttöilemään kun se kuulemma kuuluu. 

Vierailija
67/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sellaista vihataan esim. työpaikoilla. Tällainen nainen halutaan sulkea porukoista ulos ja tylytetään ikävillä kommenteilla/vittuillaan, siis nimen omaan juuri siihen ulkoiseen olemukseen ja iloisuuteen liittyen. 

Veikkaan, että tämä kommentti saa paljon alapeukkua ja lyttäämistä, mutta ihan omakohtaisia kokemuksia on useammaltakin työpaikalta. 

Mulla on ihan toisenlainen kokemus, olen aina ollut pidetty työkaveri ja alainen. Tosin ei ole koskaan ollut erityistä tarvetta pyrkiä mihinkään porukoihin, ja olen aina tehnyt työtä, jossa olen lähinnä käymässä. Ehkä juuri se on pitänyt iloisena, viihdyn parhaiten näin. Hyväntuulisuus vetää ihmisiä puoleensa kuin hunaja kärpäsiä, en ole törmännyt mihinkään vittuiluun.

Vierailija
68/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko vaikka siksi, ettei tuo yhdistelmä kuulostanut hyvältä heidän korviin? Tuliko mieleesi? 

"Olisko vaikka siksi, ettei tuo yhdistelmä kuulostanut hyvältä heidän korviin? Tuliko mieleesi? "

Jep, tästä tuli mun alapeukku, farkut on 20v miesten vaate, huvittavaa jo joku aikuinen nainen Listaa ne esimerkkinä naisellista tyylistä. 

Vierailija
69/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä ei pysy talvella pystyssä semmosilla kengillä, koska katuja hiekkasuolata kuin ulkomailla.

Toisekseen peese paleltuu hameessa.

Vierailija
70/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä vaan mallia, jos haluat. Muista kuitenkin, että he ovat ihan hyviä seuraavatpa he malliasi tai eivät. 

Olenko koskaan muuta väittänyt? Aikamoinen oletus minusta ihmisenä, jota et tunne.

Vaikka tyttö ei haluaisi kanssani harjata hiuksia, valita vaatteita tai mitä tahansa. Silti hän on hyvä sellaisenaan. Omituinen tapa ajatella ettei lapseni kelpaisi muuten? 

Olemme myös luonto ihmisiä, jos se helpottaa.

Vierailija
71/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, mikä yleisesti ottaen on Suomessa väärin, täällähän pitäisi olla hiljaa ja mieluiten vieläpä näkymätön. 

Välillä pukeudun hameeseen, mutta korkkareita en käytä. Meikkaan hillitysti joka päivä ja hiukset ovat aina laitetut. 

Mutta olen myös väritykseltäni tumma ja hiukset ovat kiharat luonnostaan. Suomalaisille miehille olen aina ollut näkymätön. Kaipa heille on olemassa vain kahden ääripään naisia, joista kumpikin tyyppi on lähinnä klisee; eli entisen itäblokin ilotyttö tai jokin maatilan emäntä haalareissaan. Muita naisia ei ole olemassakaan.

Samalla vaaditaan edustavaa ulkoasua, kaunista pukeutumista ja hyvin laitettuja hiuksia, mutta mihinkään näistä ei tule kuluttaa pennin latia tai käyttää aikaa minuuttiakaan. Aivan samalla tavalla kuin lapset ja koti tulisi naisen hoitaa yksin ja vieläpä erittäin korkeilla standardeilla, mutta samalla näihinkään ei tulisi käyttää lainkaan rahaa tai aikaa. Totta kai samalla pitää olla töissä ja tienata sama kuin mies, koska kaikkihan maksetaan puoliksi. 

En ihmettele lainkaan, että suomalaiset eivät enää pariudu ja saa lapsia. 

Vierailija
72/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytät tytölle mallia? Miksi? Miksi sun tyttösi pitää toistaa tuota muka naisille kulttuurihistoriallisesti määrättyä kaavaa laittautumisesta. Olet lähes kuin mun äiti, pakotti tyttöilemään kun se kuulemma kuuluu. 

Huh huh, huomaa että ollaan negatiivisella vauva palstalla. Missä sanoin että pakotan? En pakota, tyttöni matkii mielellään. Kukaan ei pakota häntä

Vierailija
73/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ei tarvitse pukeutua miehiä varten. Se on sitä nykyaikaa. Kyllä hyvä kumppaniehdokas pitäisi osata tunnistaa ilman tietyn aikakauden fetistiseksi muuttunutta vaatetusta.

Toimiiko tämä myös päinvastoin? Että miehen ei tarvitse pukeutumisellaan miellyttää naista?

Näyttää toimineen.

Vierailija
74/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellinen pukeutuminen ei tarkoita välttämättä tekokuituja, superkireitä leopardikuviota, kahden tunnin meikkiä ja tunnin tukanlaittoa. 

Ja esim. hamehan on aivan älyttömän mukava päällä (verrattuna vaikka farkkuihin), kun se ei juurikaan kiristä mistään, esim. kevyesti A-linjainen hame. Neulehame/-mekko on vähän vartalonmyötäisempänäkin erittäin mukava päällä, koska neule joustaa.

Ymmärrän, että urheiluhommissa käytetään urheiluvaatteita jne. mutta outoa yleistystä, että naisellinen tyyli tulisi tekokuiduista ja jostain ihme koristehärpäkkeistä ja kilo koruja siihen. 

Suomessahan hametta ei saa pitää kuin juhlissa ja ehkä ihan helteellä muuten on joku tyrkky kana. 

Vierailija
75/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Eivät he ole hakemassa pieni talo preerialla körttimekkoisia naisia hiukset tiukalla nutturalla. "

Mä en puhu tuollaisesta pukeutumisesta. 

Vierailija
76/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Minä pukeudun pääsääntöisesti mekkoihin, enkä allekirjoita tätä väitettä ollenkaan. Tyyliäni enemmän ihaillaan ja kehutaan. Olen myös nähnyt naisellisia naisia eri työpaikoissa. Ikinä ei ole vihattu vaan kehuttu. 

Eri asia on, jos vaatteesi on ollut lyhyitä tai hyvin paljastavia. Se ei kuulu työelämään. En jaksa uskoa, että muusta on kyse. 

En ole koskaan käyttänyt polvipituista lyhyempää ja paidat on napitettu kaulaan asti. 

Vierailija
77/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolatukka ja tätivaatteet kolmekymppisellä naisella.

Vierailija
78/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa ei ole meikkivoiteesta ole paljon. Mutta sinä et saa ulkonäön kohentamisesta iloa, ja se on ok.

Vierailija
79/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellinen pukeutuminen ei tarkoita välttämättä tekokuituja, superkireitä leopardikuviota, kahden tunnin meikkiä ja tunnin tukanlaittoa. 

Ja esim. hamehan on aivan älyttömän mukava päällä (verrattuna vaikka farkkuihin), kun se ei juurikaan kiristä mistään, esim. kevyesti A-linjainen hame. Neulehame/-mekko on vähän vartalonmyötäisempänäkin erittäin mukava päällä, koska neule joustaa.

Ymmärrän, että urheiluhommissa käytetään urheiluvaatteita jne. mutta outoa yleistystä, että naisellinen tyyli tulisi tekokuiduista ja jostain ihme koristehärpäkkeistä ja kilo koruja siihen. 

Suomessahan hametta ei saa pitää kuin juhlissa ja ehkä ihan helteellä muuten on joku tyrkky kana. 

Hame voi olla mukava kun on 25+ astetta lämmintä eikä tarvitse liikkua minnekään. Sitä kylmemmällä säällä se ei ole (tai jos haluaa kävellä tai pyöräillä), koska sukkahousut on kidutusvälineet, ja alle 10 asteen jalat jäätyy vaikka olisi kahdet villasukkikset päällekkäin (jotka jo itsessään olisivat ihan h3lvetin epämukavat ja puristavat). 

Vierailija
80/412 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomimiehet ovat joko mieslapsia tai tyttömäisiä?

pakkohan se on jonkun naisen roolia täyttää