Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelukumppanin jaloissa pyörivä ex-nainen

Vierailija
08.03.2025 |

Ollaan tapailtu viime keväästä, eli melkein vuosi. Suhde on vakiintunut mukavasti, meillä on kivaa yhdessä ja haaveillaan mahdollisesta tulevasta perhe-elämästä. Ollaan sen ikäisiäkin että perustaminen alkaa olla akuuttia.

Häiritsee kuitenkin se että miehen ex-tyttöystävä on jotenkin suhteen kolmas pyörä. He seurustelivat kauan sitten, mutta tää nainen päätyi asumaan samalle paikkakunnalle joitain vuosia sitten ja nämä on kaveeranneet siitä asti. Heillä on jopa pienen koiran "yhteishuoltajuus", eli koira asuu välillä naisella ja välillä taas miehen luona. Koira on mukava lisä, hänestä en valita. Mutta emäntä ravaa sillä tekosyyllä jatkuvasti tuvassa, ja välillä tuntuu että tekee ihan tikusta asiaa. Tyyliin "Rekku ei ole syönyt nameja tänään, onkohan sillä joku?". Illat mies tekstailee eksänsä kanssa sen sijaan että viettäisimme rauhallista aikaa kaksin. Naisella on myös kaikenlaisia remontintarpeita, joita pitää mennä ihmettelemään. Yhtään huonekalua siinä talossa ei siirretä ilman että mies menee paikalle sitä vähintäänkin valvomaan. Kesällä on vielä tulossa iso muutto ja arvaan jo kuka on siinä hommassa kiinni pari päivää.

Mies ei ole mikään kiltti tossukka, vaikka kiva ihminen onkin, että minkään käskyttämisen alaisena ei mene lapasena perässä. Hän vain usein valitsee niin että ex menee edelle ja minulla ei ole siihen sanomista. Kaiken lisäksi on alkanut jotenkin ärsyttämään minua ilmeisesti tahallaan tällä asialla: eilenkin laittoi kuvan kun oli mennyt kissan kanssa kahvittelemaan exän luo. Kuvassa kissa puski naisen takapuolta ja mies laittoi saatetekstiksi "Isäänsä tullut". Vitsailin vain takaisin että "Nukutko säkin aina tolleen pebaa vasten?" mutta oikeasti tää vähän jo kirpaisi. :(

En oikein tiedä mitä tehdä vaikuttamatta ihan nipolta ja mustasukkaiselta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä jo tullu esille silloin suhteen alussa et ex pyörii jaloissa?

Vierailija
22/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tuollaisen miehen kanssa lapsia? En voi käsittää ihmisiä välillä. Ensin valitaan selkeästi ongelmallisia puolisoita ja sitten ihmetellään kun lasten kanssa on rankkaa. Ja aina saa vastaukseksi ei sitä kuule voi etukäteen tietää. Tosielämässä en ole yhtäkään sellaista tapausta nähnyt jossa ei olisi ollu etukäteen merkkejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Jotkut akat ovat todellakin niin ilkeitä ja vittumaisia että tulevat pilaamaan ex-miehensä uuden suhteen jos itse ovat sinkkuja. Eivät halua exän olevan onnellinen. Kun heillä ei ole yhteisiä lapsia niin yhteydenpitoon ei ole mitään syytä joten sinun on tehtävä valinta, joko potkaset äijän pihalle jos on noin koukussa tai pakotat valitsemaan sinut tai exän.  Lopputulos voi silti olla epämiellyttävä. Tuota tapahtuu paljon, naiset ovat piruja. Olen nainen ja olen myös nähnyt ihan tarpeeksi tuollaista. Tsemppiä vaan,itse olen valinnut sinkkuuden tai Käytän joskus jotain ukkomiestä.

Vierailija
24/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies otti kissan kuljetuskoppaan ja ajoi kahvittelemaan exnsä luo kissan kanssa? Ja sieltä lähetti kuvan sulle exänsä takapuolesta. Kissakin tais olla kuvassa. 

Siis... mitä kysyitkään meiltä? 

Vierailija
25/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira otettiin yhdessä  silloin, kun tämä entinen nainen oli muuttanut takaisin paikkakannallenne vai oliko koira ollut jo suhteen aikana? 

Vierailija
26/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He seurustelivat kauan sitten, mutta tää nainen päätyi asumaan samalle paikkakunnalle joitain vuosia sitten ja nämä on kaveeranneet siitä asti. Heillä on jopa pienen koiran "yhteishuoltajuus", eli koira asuu välillä naisella ja välillä taas miehen luona."

Kuinka vanha tämä koira oikein on?

Vierailija
27/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, hyväksyt että miehesi seurustelee kahden naisen kanssa tai jätät sen.

Nimenomaan jätät, etä ala kiristämään, että valitset nyt joko minut tai toisen. Koska jos jätät, niin on suurempi todennäköisyys, että se tulee kerjäämään sinua takaisin, koska huomaa kuinka sinä uskallat pitää puolesi.

Vierailija
28/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, hyväksyt että miehesi seurustelee kahden naisen kanssa tai jätät sen.

Nimenomaan jätät, etä ala kiristämään, että valitset nyt joko minut tai toisen. Koska jos jätät, niin on suurempi todennäköisyys, että se tulee kerjäämään sinua takaisin, koska huomaa kuinka sinä uskallat pitää puolesi.

Onko tuo takaisin kerjäämisen odottaminen  jotenkin toivottava osa aikuisten ihmisten parisuhdekuviota? Minusta kuulostaa lähinnä teinitouhulta. 

Vierailija
29/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä saa (ja pitäisikin) olla ystäviä myös silloin, kun hän on parisuhteessa. Joskus ne ystävät on exiä, eikä siinäkään ole mitään pahaa.

Juuri miehillä on usein ongelmana se, että ei viitsitä pitää yllä muita ihmissuhteita kuin parisuhde, ja sitten jos joskus eroaa tai puoliso kuolee, jää aivan yksin ja tuloksena on kaikenlaisia yksinäisyydestä johtuvia terveys- ja muita ongelmia. Hienoa, että sinun miehesi on ymmärtänyt välttää kyseistä tilannetta.

Sinun pitää vain ymmärtää, että ei ole mikään ongelma, että miehelläsi on ystäviä, ja sinun on lakattava tekemästä siitä ongelmaa.

Vierailija
30/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen prioriteetit, jotka näkyy käytöksessä, on, että tää eksä on tärkeämpi kuin sinä. Niin se tulee olemaan vielä vahvemmin, jos/kun saatte lapsia. 

Et ole tälle miehelle ykkönen. Käytännössä olet kakkonen ja moni nainen ei tuota hyväksyisi. 

Ystäviä saa olla, mutta prioriteetit pitäis varsinkin perheellisellä mennä niin, että perheen tarpeet on tärkeämpiä kuin ystävät. 

Vierailija
31/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osa haaremia, ja ainoa joka ei tajua sitä olet sinä. Onneksi olkoon!

Vierailija
32/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Jotkut akat ovat todellakin niin ilkeitä ja vittumaisia että tulevat pilaamaan ex-miehensä uuden suhteen jos itse ovat sinkkuja. Eivät halua exän olevan onnellinen. Kun heillä ei ole yhteisiä lapsia niin yhteydenpitoon ei ole mitään syytä joten sinun on tehtävä valinta, joko potkaset äijän pihalle jos on noin koukussa tai pakotat valitsemaan sinut tai exän.  Lopputulos voi silti olla epämiellyttävä. Tuota tapahtuu paljon, naiset ovat piruja. Olen nainen ja olen myös nähnyt ihan tarpeeksi tuollaista. Tsemppiä vaan,itse olen valinnut sinkkuuden tai Käytän joskus jotain ukkomiestä.

Niin siis sinä olet se piru kun yrität suhteita "eksiinsä" rakastuneiden miesten kanssa. Johan se sanotaan raamatussakin, että älä ota eronnutta, puhumattakaan jos tällä on lapsia. 

Vierailija
33/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisin sitä mieltä, että itse valitsit miehen jolla on ex kaverina, mikä on ihan sallittua ja näin on ilmeisesti ollut jo kauan ennen sinun kuvioihin tulemista, joten asiassa ei olisi mitään epäilyttävää. Tuo kiusoittelu asian tiimoilta sen sijaan ei ole asiallista, vaan vaikuttaa tosiaankin tahalliselta draaman hakemiselta. Tästä sinun pitääkin suuttua.

Vierailija
34/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Jotkut akat ovat todellakin niin ilkeitä ja vittumaisia että tulevat pilaamaan ex-miehensä uuden suhteen jos itse ovat sinkkuja.

-Osa myös on niin epätoivoisia, että jäävät roikkumaan vaikka itsellään olisi jo uusi mies..huhhuh

Vierailija
35/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu tuosta kuviosta asap.

Älä edes pyydä miestä valitsemaan teidän väliltä. Vaikka mies valitsisi nyt sinut, hän valitsee lopulta exn sitten kun ex on siihen valmis. Poistu ja etsi aidosti vapaa, aikuinen, normaalilla tunne-elämällä varustettu mies. 

Vierailija
36/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on valintansa tehnyt, kiehnatkoon exänsä bebaa nyt sitten. Mitä sä vielä odotat? Ja kuvittelet, että teillä on jotain - ei ole.

Vierailija
37/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä saa (ja pitäisikin) olla ystäviä myös silloin, kun hän on parisuhteessa. Joskus ne ystävät on exiä, eikä siinäkään ole mitään pahaa.

Juuri miehillä on usein ongelmana se, että ei viitsitä pitää yllä muita ihmissuhteita kuin parisuhde, ja sitten jos joskus eroaa tai puoliso kuolee, jää aivan yksin ja tuloksena on kaikenlaisia yksinäisyydestä johtuvia terveys- ja muita ongelmia. Hienoa, että sinun miehesi on ymmärtänyt välttää kyseistä tilannetta.

Sinun pitää vain ymmärtää, että ei ole mikään ongelma, että miehelläsi on ystäviä, ja sinun on lakattava tekemästä siitä ongelmaa.

Apn ida*i ex linjoilla?

Vierailija
38/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"He seurustelivat kauan sitten, mutta tää nainen päätyi asumaan samalle paikkakunnalle joitain vuosia sitten ja nämä on kaveeranneet siitä asti. Heillä on jopa pienen koiran "yhteishuoltajuus", eli koira asuu välillä naisella ja välillä taas miehen luona."

Kuinka vanha tämä koira oikein on?

Onhan sillä ikää, mummo-koiraksi sanomme. Olisiko vähän yli 10 vuotta? Se tuli rescuena silloin kun nainen muutti paikkakunnalle, ja koska naisella on usein menoa muualle niin mies on sitä hoitanut. Sitten siitä on tullut vähän molempien koira.

ap

Vierailija
39/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä kavereita joiden kanssa viettää aikaa, monet heistä miehiä, muutama nainenkin. Minustakin on hyvä että ihmisellä on ystäviä ja elämä vaikka olisikin parisuhteessa.

ap

Vierailija
40/48 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, millaisen parisuhteen sinä itse haluat, ja toimi siten. Nyt mies määrittelee kokonaan parisuhteen laadun ja sinä et.