Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Klaebolla 6 kultaa kuudesta kilpailusta. Ei oo yhtään epäilyttävää kenenkään mielestä?

Vierailija
08.03.2025 |

Onko ihan vaan kaurapuuroa syöty?  Tuollainen ylivoima, kaikilla matkoilla, kukaan ei kehtaa kyseenalaistaa. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt ja ihmetellyt sitä että miten yksi maa voi olla noin ylivoimainen? Miten ne siellä norjassa treenaa eri tavalla kuin kanadassa,ruotsissa,suomessa,venäjällä yms muissa pohjoisen hiihtomaissa. 

Ei se ole pelkästä tahdosta tai treenistä kiinni. Montenegrossa asuu vähemmän ihmisiä kuin Helsingissä, ja silti kyseinen valtio on tuottanut 7 NBA-ammattilaista.

Filippiineillä koripallo on iso juttu mutta miesten keskipituus vain 164cm. Arvaa montako filippiiniläistä 115 miljoonaisesta kansasta pelaa NBA:ssa? 0.

Vierailija
22/23 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaita noista ei ole huipulla kukaan, ei siis sillä tavalla kuin suuri yleisö olettaa heidän olevan. Doping on siistiä hommaa nykyään, annokset otetaan juuri ennen starttia, eikä testeissä näy enää mitään. Harjoistuskaudella taktikoidaan testaajien kanssa. 

Klaebosta: taso ei tänä vuonna ole muissa maissa kuin Norjassa kovin korkea, selvästi välivuosi esim. Ranskassa, Saksassa. Iivo oli poissa, samoin tietenkin venäläiset, varsinkin Bolshunov, joka sai viisi mitali o-kisoista ja oli maailman paras yleishiihtäjä, ennen sulkua. Bolshu ja Iivo tiputti säännöllisesti Kläebon kyydistään jo ennen puoltamatkaa.

Radat, matkat ja kilpaohjelma rakennettiin niin, että ne oli mahdollisimman suotuisia Trondheimin kultapojalle. Kun poissa on muutama OIKEASTI kova vauhdinpitäjä (Holund ja Röte lopetti, Iivo Kuopiossa), niin eipä ollut kenestäkään vastusta. Poromaalla ei ole hyvää loppukiriä, ja muut norjalaiset eivät edes olisi uskaltaneet Kläeboa voittaa viimeisellä matkalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt ja ihmetellyt sitä että miten yksi maa voi olla noin ylivoimainen? Miten ne siellä norjassa treenaa eri tavalla kuin kanadassa,ruotsissa,suomessa,venäjällä yms muissa pohjoisen hiihtomaissa. 

Hiihto on siellä kansallislaji, ei haaskaudu urheilijat sekundalajeihin kuten Suomessa esim potkupalloon missä Suomella ei mitään mahiksia pärjätä mutta moni nuori menee siihen Suomessa hukkaan.

Toki myös valmennusosaaminen, Suomen Kerttu Niskanen auraa alamäissä vielä maailmancupissa, Norjassa ei mitään asiaa maajoukkueeseen jos ei oppinut laskemaan mäkiä jo juniorina.