Ihastuminen holtittomaan naiseen
Miten saada loppumaan?
En näe naista lasteni äitinä, mutta huikeana rakastettuna. Palvon päästä varpaisiin. Ulkonäkö ja luonne on käsittämätön yhdistelmä. En edes muistanut osaavani nauraa ennen häntä.
Voiko speksit heittää romukoppaan ja antaa mennä? Tuntuu että elämään tuli värit melkoisella voimalla.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt on hoitamaton ADHD jos elää spontaanisti 😂 kyllähän joo kaikkien täytyy käydä vain pikaisesti teatterissa jakkupuku päällä, ottaa yksi kuiva valkkari ja palata kotiin yksin kissaa silittämään. Ja tietenkin perustaa perhe, istua kotona kyrsiintyneenä pyykkikasan keskellä ja elämän kohokohta on pirjopetterin aamukakka pottaan. Jippii.
Jotkut ihmiset vaan menee sinne minne tuuli kuljettaa miettimättä liikaa huomista. Fiksua tai ei, siitä voi olla monta mielipidettä mutta että ihan diagnoosi taas tästäkin 😂
Ihana kommentti. Olen lukenut näitä kommentteja suorastaan suu auki. Tosin ei toisaalta yllätä, kun jonkin verran olen seurannut tätä vauvapalstaa. Kaiken elämässä pitäisi olla sliipattua, säännönmukaista, etukäteen suunniteltua ym. Ei mitään spontaania elämää koskaan. En huomannut mainintaa iästä tai voi olla että luin huolimattomasti. Itse en kykenisi elämään elämää joka on tarkasti hallittua ja etukäteen suunniteltua. Onneksi osaan olla ja elää omannäköistä elämääni edelleenkin, vaikka olen jo 68v nainen, niin en vieläkään aio elää toisten sanelemaa "hyvää" elämää vaan elän omaa väriläiskien mahdollistamaa iloista naurun ja itkun ihanaa elämääni loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt toisinpäin. Oon tutustunut vähän holtittomaan nuoreen mieheen (30), mutta hän saa mut joka kerta paremmalle tuulelle ja tykkään hänen huumoristaan. Ajattelin että en ota tästä stressiä enkä ota tätä too seriously vaan annan elämän kujlettaa :) Voihan olla että hommasta ei tule mitään tai tää kestää muutaman kuukauden. Mutta aion silti nauttia niistä hetkistä jotka yhdessä ollaan. N33
Kuulostaa hyvältä asenteelta. Hälytyskellot soi tästä naisesta, mutta samalla tiedän oman historiani perusteella, että tuskin tällaista fiilistä enää saan, tai ainakin se on hyvin epätodennäköistä.
Ap
Jos se on AP hoitamaton ADHD, tulee
Pahansuopaisimmat narsistiset ADHDt uhriutuvat ihmisten edessä kun saavat täysin aiheellista kritiikkiä törkeästä käytöksestään.
Jos nainen on holtiton muovikassin kuljettaja niin piaan on itse samanlainen jos siihen leikkiin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt on hoitamaton ADHD jos elää spontaanisti 😂 kyllähän joo kaikkien täytyy käydä vain pikaisesti teatterissa jakkupuku päällä, ottaa yksi kuiva valkkari ja palata kotiin yksin kissaa silittämään. Ja tietenkin perustaa perhe, istua kotona kyrsiintyneenä pyykkikasan keskellä ja elämän kohokohta on pirjopetterin aamukakka pottaan. Jippii.
Jotkut ihmiset vaan menee sinne minne tuuli kuljettaa miettimättä liikaa huomista. Fiksua tai ei, siitä voi olla monta mielipidettä mutta että ihan diagnoosi taas tästäkin 😂
Ihana kommentti. Olen lukenut näitä kommentteja suorastaan suu auki. Tosin ei toisaalta yllätä, kun jonkin verran olen seurannut tätä vauvapalstaa. Kaiken elämässä pitäisi olla sliipattua, säännönmukaista, etukäteen suunniteltua ym. Ei mitään spontaania elämää koskaan. En huomannut mainintaa iästä tai voi olla että luin huolimattomasti. Its
Vaikutat hyvin ehdottomalta ja mustavalkoiselta.
Minä olen se kommentoija, joka aiemmin nosti esiin välttelevän kiintymyssuhdetyylin ja mainitsin sanan traumakemia, mikä ei välttämättä ollut ihan se, mitä minä tarkoitin. En nyt tämän perusteella välttämättä näe, että naisella on mitään isoja ongelmia, saattaa olla vain menevä ja juuri vähän holtiton, mutta jos ei ole isompia ongelmia esim. rahan, päihteiden, väkivallan jne kanssa, niin en olisi kovin huolissaan.
Ennemmin ajattelen AP:lla olevan henkisiä haasteita, jos ei tosiaan tähän päivään mennessä ole löytänyt kestävää suhdetta siksi, ettei kukaan oikein herätä tunteita. Välttelevässä kiintymyssuhdetyylissä usein tunteet sammuu heti kun tarjolla on joku turvallinen ihminen. Tällaiset henkilöt tuntevat vetoa jollain tavoin etäisiin ja saavuttamattomissa oleviin ihmisiin. Ehkäpä tämä menevä nainen tuntuu tiedostamatta Ap:lle saavuttamattomalta ja siksi tunteet tuntuu noin vahvoina.
Tästä löytyy paljon tietoa, Ap:n kannattaa etsiä ja lukea.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se kommentoija, joka aiemmin nosti esiin välttelevän kiintymyssuhdetyylin ja mainitsin sanan traumakemia, mikä ei välttämättä ollut ihan se, mitä minä tarkoitin. En nyt tämän perusteella välttämättä näe, että naisella on mitään isoja ongelmia, saattaa olla vain menevä ja juuri vähän holtiton, mutta jos ei ole isompia ongelmia esim. rahan, päihteiden, väkivallan jne kanssa, niin en olisi kovin huolissaan.
Ennemmin ajattelen AP:lla olevan henkisiä haasteita, jos ei tosiaan tähän päivään mennessä ole löytänyt kestävää suhdetta siksi, ettei kukaan oikein herätä tunteita. Välttelevässä kiintymyssuhdetyylissä usein tunteet sammuu heti kun tarjolla on joku turvallinen ihminen. Tällaiset henkilöt tuntevat vetoa jollain tavoin etäisiin ja saavuttamattomissa oleviin ihmisiin. Ehkäpä tämä menevä nainen tuntuu tiedostamatta Ap:lle saavuttamattomalta ja siksi tunteet tuntuu noin vahvoina.
Tästä löytyy paljon tiet
Moni päästään viallinen ei kestä turvallista ja tasapainoista rakkaussuhdetta vaan tahallaan rikkoo sellaisia kerta toisensa jälkeen. Ja kehottavat muita samaan epävakauteen koska eivät kestä kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestaan ihastuin holtittomaan jo keski-ikäiseen mieheen. Lopulta hän sitten vain katosi yhtäkkiä mitään sanomatta. Tykkäsi kovasti juhlia ja juoda, minä olin täysin hänen vastakohta. Sitten myöhemmin kuulin ja luin enemmän läheisriippuvuudesta, osui ja upposi. En tiedä sitten mitähän hänellä oli taustallaan. Joskus yritti tulla jopa takaisin. Mietin häntä välillä edelleen.
Narsisti toimii noin. Ja läheisriippuvainen on hyvä kohde narsistille.
Ap, jos olet jäänyt lapsuudessa vaille hellyyttä, kun saat sitä nyt, elimistössä ryöpsähtää ihan tolkuton dopamiiniryöppy. Se tuntuu niin hyvältä kuin huume. Se on traumakemian pohja. Niille lapsille, jotka ovat eläneet turvallisen lapsuuden, ei moista reaktioa synny.
Olen itse ollut psykopaatin kanssa ja se oli täyttä huumetta. Olin kuitenkin jo jonkin verran perillä mielen ja kehon toiminnasta, joten tajusin sen, että asiat on tosi pahasti pielessä - siis itsessäni. Repäisin itseni irti suhteesta ja kärsin vieroitusoireet. Olen tehnyt paljon töitä itseni kasaamiseksi niin, etten enää ikinä, kertaakaan lähtisi siihen hommaan mukaan. Haluan tutustua hitaasti ja turvallisesti. Ilman mitään suuria huippuja (ja niitä seuraavia alastuloja).
Jos masentaa, dopamiinia saa lääkkeestäkin. Terveellisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kommentti. Olen lukenut näitä kommentteja suorastaan suu auki. Tosin ei toisaalta yllätä, kun jonkin verran olen seurannut tätä vauvapalstaa. Kaiken elämässä pitäisi olla sliipattua, säännönmukaista, etukäteen suunniteltua ym. Ei mitään spontaania elämää koskaan. En huomannut mainintaa
Voihan se niinkin olla, en kiistä. Siitä huolimatta minulla on monenkaltaisia ihmisiä ympärilläni, myöskin vastakohtiani. Aikuisiin lapsiini on hyvät suhteet, teini-ikäiset lapsenlapseni haluavat oma-aloitteisesti tulla luokseni. Pieniä kun olivat niin yhdessä esim katsottiin ihania piirrettyjä, joskus niitä katsoin itsekseni, lapset kun olivat nähneet ne jo niin monta kertaa. Nykyisin jutellaan, nauretaan, halataan, kerrotaan että rakastetaan, kaikkea ihanaa. Pyrin myös huomioimaan mikäli näen, että on huono mieli, silloin lohdutan. Yritän tuoda positiivisuutta ympärilleni. Aina en tietenkään onnistu, mutta parhaani koetan tehdä etten kovin helposti käräyttäisi käämejäni vaikka olisi joskus aihettakin. Osaan pyytää anteeksi siten, että kerron tajunneeni miltä oma käytös on toisesta tuntunut ja, että tajuan oma toimintani on ollut huonoa.
Tämän kommentin tarkoitus ei ole pestä minua valkoiseksi. Ehkä vain yritän kertoa, että pyrin tiedostamaan omaa käytöstäni. Vaikka elän spontaania elämää niin haluan kasvaa pois huonoista malleista. Joka tapauksessa, minulle ei käy tarkalleen suunniteltu elämä. Jokainen ihminen tavallaan.
Ap, jos olet naisen kanssa ihan vaan siksi, että hän luo sinulle noita mahtavia fiiliksiä (dopamiinipurskahduksia), on ihan sama, vaikka ne tuottaisi apina tai rais**aja. Että mieti nyt vielä asiaa.
Se dopamiini pitää saada jostain ja on ongelma, jos se on ongelma.
Mutta jos sen hankkii epäterveillä tavoilla, sekin on ongelma.
Parisuhde kannattaa muodostaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on riittävästi yhteisiä mielenkiinnonkohteita, yhtenevä arvomaailma, turvallinen ja hyvä olo.
Toki mikään ei estä sinua toimimasta toksisesti ja käyttää tilannetta hyväksesi. Sinua se ei kuitenkaan vie eteen päin, vain vahvistaa vinoutunutta mielen toimintaa.
Nyt alkaa ketjussa olemaan täyttä asiaa. Jatketaan asian pöyhimistä!
Nämä on kyllä jänniä. Mielenkiintoista, kun joku äijä sanoo, että naisella mahtava ulkonäkö ja sitten ne kuitenkin on jotain roska-akkoja, joilla luonnottoman punaiset hiukset ja hirveä tyyli.
Anna mennä ap!
Kiitos vastauksesta.
Näin minä itsekin lopulta päättelin, että varmasti jotenkin narsistinen, tai välttelevä. Toki monet alkoholistit ovat muutenkin todella itsekkäitä, kun juominen menee aina kaiken muun edelle. Pitkään toki halusin uskoa ja toivoa, että syy olisi ollut joku muu kuin narsismi. Ja enhän minä varmuudella sitä ikinä saa tietää.
Tämä mies pisti pääni ja sydämeni kyllä aivan sekaisin touhuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olet naisen kanssa ihan vaan siksi, että hän luo sinulle noita mahtavia fiiliksiä (dopamiinipurskahduksia), on ihan sama, vaikka ne tuottaisi apina tai rais**aja. Että mieti nyt vielä asiaa.
Se dopamiini pitää saada jostain ja on ongelma, jos se on ongelma.
Mutta jos sen hankkii epäterveillä tavoilla, sekin on ongelma.
Parisuhde kannattaa muodostaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on riittävästi yhteisiä mielenkiinnonkohteita, yhtenevä arvomaailma, turvallinen ja hyvä olo.
Toki mikään ei estä sinua toimimasta toksisesti ja käyttää tilannetta hyväksesi. Sinua se ei kuitenkaan vie eteen päin, vain vahvistaa vinoutunutta mielen toimintaa.
Moni riippuvainen hakee kuplivaa ja pirskahtelevaa dopamiinikicksiä suhteilussaan. Toksisia tyyppejä.
Minä olen entinen ns jännänainen ja minuun ihastuttiin ja jopa rakastuttiin holtittomasti.
Voin kertoa, että sen jännyyden taustalla oli minun oma tilanne, joka vaati selvittelyä ja minulla ei pohjimmiltaan ollut mitään halua eikä potentiaalia vakavaan suhteeseen.
Tämä taas johti siihen ettei minulla ollut mitään paineita pariutua, pidin hauskaa ja olin tietenkin hauskaa seuraa ja itsevarmuuteni, joka kumpusi siitä ettei minulla ollut mitään hävittävää, kun en suhdetta halunnut, teki minusta vastustamattoman.
Särjin sydämiä, ymmärsin että toisesta tuntui pahalta, mutta se ei mitenkään muuntunut halukseni seurustella oikeasti.
Tuohan kuulostaa mahtavalta että olet tavannut ihmisen kenen seurassa saa nauraa, itse haaveilen jos joskus vielä olisin suhteessa mssä saa nauraa, olisi se kyllä mahtavaa.
Sukupuoleen katsomatta holtittomat tyypit ovat kunnon tuuliviirejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen entinen ns jännänainen ja minuun ihastuttiin ja jopa rakastuttiin holtittomasti.
Voin kertoa, että sen jännyyden taustalla oli minun oma tilanne, joka vaati selvittelyä ja minulla ei pohjimmiltaan ollut mitään halua eikä potentiaalia vakavaan suhteeseen.
Tämä taas johti siihen ettei minulla ollut mitään paineita pariutua, pidin hauskaa ja olin tietenkin hauskaa seuraa ja itsevarmuuteni, joka kumpusi siitä ettei minulla ollut mitään hävittävää, kun en suhdetta halunnut, teki minusta vastustamattoman.
Särjin sydämiä, ymmärsin että toisesta tuntui pahalta, mutta se ei mitenkään muuntunut halukseni seurustella oikeasti.
Niinpä. Ja on tosi helppo keimailla ja sanoakin jotain ihastuneita sanoja/ rakkaudentunnustuksia, kun niitä ei oikeasti syvällisesti tarkoita.
Sen olen oppinut, että sana hurmata on juuri sitä mitä se sanoo olevansa. Joku hurmaa sinua tietoisesti, syystä x. Naisena ei tietysti joudu tekemään samanlailla hommia sen huomion eteen kuin miehet joutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holtittomuus näkyy juomisessa, tavassa juoda, polttaa kun juo. Lähti luokseni 30 min ensitapaamisesta, spontaani, impulsiivinen, todella avoin aiheista, joista ihmiset ei usein puhu.
Tässä välissä pyysi juuri näkemään nopeasti, oli juhlimaan menossa. Yritin katsoa sitä touhua kriittisesti, mutta alun jälkeen näin vaan ne nätit silmät, kun kysyi onko jotain sattunut.
Tilanne on todella paha. Kysyi voiko tulla yöksi luokseni baarista, teki todella tiukkaa sanoa, että on aikainen herätys.
Mistä erottaa halun ja ihastumisen? Ei ikinä ole ollut tätä fiilistä -kenestäkään. Olen nähnyt tosi kauniita naisia, mutta ensimmäistä kertaa kaikki muut äänetkin katoaa. Kyllä on kliseistä touhua.
Ap
Anna hänelle mahdollisuus. Hänellä voi olla esim. hoitamaton adhd. Lääkityksellä saa sen kuntoon. Tosi surullista lukea näitä kommentteja täältä.
Mahdollisuus alkoholistille? Ei. Kerran annoin, eihän siitä mitään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Holtittomuus näkyy juomisessa, tavassa juoda, polttaa kun juo. Lähti luokseni 30 min ensitapaamisesta, spontaani, impulsiivinen, todella avoin aiheista, joista ihmiset ei usein puhu.
Tässä välissä pyysi juuri näkemään nopeasti, oli juhlimaan menossa. Yritin katsoa sitä touhua kriittisesti, mutta alun jälkeen näin vaan ne nätit silmät, kun kysyi onko jotain sattunut.
Tilanne on todella paha. Kysyi voiko tulla yöksi luokseni baarista, teki todella tiukkaa sanoa, että on aikainen herätys.
Mistä erottaa halun ja ihastumisen? Ei ikinä ole ollut tätä fiilistä -kenestäkään. Olen nähnyt tosi kauniita naisia, mutta ensimmäistä kertaa kaikki muut äänetkin katoaa. Kyllä on kliseistä touhua.
Ap
Anna hänelle mahdollisuus. Hänellä voi olla esim. hoitamaton adhd. Lääkityksellä saa sen kuntoon.
Ketään ei voi hoivata ehjäksi.
Monella jolla on hoitamaton ADHD on vaikeuksia saada rakkaussuhteita kestämään. Dopamiinivaje ajaa heidät pettämään. Kerta toisensa jälkeen.