Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esivaihdevuodet vei seksihalut

Vierailija
08.03.2025 |

Tässäkö se oli. Ikää 44. Selkeät esivaihdevuodet menossa ja halut nollassa ollu pitkään. Lisäksi ärtynyt kokoajan. Oliko seksielämä tässä? Auttaisiko hormonikorvaushoito? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli. Kyllä auttaisi.

Vierailija
2/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä eka pieni annos estrogeenia lääkäriltä ja sit nostat ellei auta. Hormonivaje alussa varsinkin tekee tuon. Ite päätät oliko seksielämä tässä, ei oo pakko kärsiä. Tsemppiä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palautunut melko hyvin itsekseen. Tosin se ei ole enää niin kierrosta kiinni, kun kierto on epäsäännöllinen. 

N52.

Vierailija
4/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että naisilla tähän asiaan on tarjolla hoitoa, mutta miehet jätetään testosteronivajeen aiheuttaman väsymyksen ja vetämättömyyden kanssa yksin?

Vierailija
5/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä eka pieni annos estrogeenia lääkäriltä ja sit nostat ellei auta. Hormonivaje alussa varsinkin tekee tuon. Ite päätät oliko seksielämä tässä, ei oo pakko kärsiä. Tsemppiä! 

Hyvä, kun jollain on ihan konkreettinen neuvo. Mutta tästä tulikin mieleen, kuinka surullista tämä on, jos on parisuhteessa. Toinen voi päättää molempien seksielämän. Ei ole niin helppoa vaan lähteä, jos on vuosikymmeniä oltu yhdessä. Oma mielipiteeni on, että vaikka ei huvita, pitäisi silri toisen mieliksi suostua. Nyt kaikki nostavat karvansa pystyyn, ja suu vääntyy alaspäin. No perustelen. Nykyään tunnutaan toitottavan tuota koko ajan, miten se on jokaisen oma keho, ja miten ei tarvitse, jos ei haluta. Niimpä. Mutta miksi se koskee vain seksiä. Jos minua ei halutakkaan tehdä kotitöitä enää 4- kymppisenä, ja jätän kaikki hommat toiselle, niin tämä ei sitten olekkaan ok? Ei huvita halata, tai lohduttaa, niin se ei olekkaan yhtään sama asia. Minun mielestäni seksi on samanlainen perusoikeus suhteessa, kuin vaikka toisen auttaminen arjessa. Muuten suhteessa ei ole mitään järkeä. No nykyään erotaan helposti, kun huonossa suhteessa ei kannata olla. Ennen huono suhde tarkoitti alkoholiongelmaa, ja lyömistä. Nykyään huonon suhteen määritelmäksi riittää alushousut viikattuna väärin kaappiin.

Vierailija
6/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että naisilla tähän asiaan on tarjolla hoitoa, mutta miehet jätetään testosteronivajeen aiheuttaman väsymyksen ja vetämättömyyden kanssa yksin?

Kyllä sitä testoakin saa siinä missä estrogeeniakin, jos menee asiaan vihkiytyneen erikoislääkärin vastaanotolle. Terkkarin yleislääkärille turha valitella.

Ja TestoVL testin voi ottaa omin päin muutaman kerran, siihen ei tarvita mitään lääkäriä.

Vierailija
7/8 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin auttaa hormonikorvaushoito ja joillekin se ei syystä tai toisesta sovi, sitä ei voida aloittaa. Onneksi on myös hormonittomia vaihtoehtoja. Onko elämä muuten kunnossa? Itsekin esivaihdevuosioireissa, mutta ei halut ole mihinkään menneet. Olen ihan luomu, koska sterilisaatio tehty.

Vierailija
8/8 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu niin se vei avovaimoltanikin seksihalut ja läheisyyskin katosi ja nyt parin vuoden taistelun jälkeen tuli ero :( 

jota en itse halunnut! suhteen eteen yritin parhaani..

ei suostunut hormoonikorvaus hoitoon vaikka lääkärikin sitä suositteli..

vielä reilusti alle 50v alkoi eikä vieläkään 50v..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi