Lapsettomat naiset kenelle jää teidän perintö kun ei ole omia lapsia?
Käytte koko ikänne töissä ja jotku omistaa asunnon ja tilille jää rahaa niin kenelle ne jää kun lähtö koittaa?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Luonnonsuojeluyhdistykselle.
Eikö teillä todellakaan ole ketään muuta kenelle antaa? Sama vetää vessanpöntöstä alas kuin antaa jonkun järjestön pohjattomaan kassaan ja mikä menee työntekijöille ym. Lopulta yksittäisen ihmisen rahoilla ei saada mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä todellakaan ole ketään muuta kenelle antaa? Sama vetää vessanpöntöstä alas kuin antaa jonkun järjestön pohjattomaan kassaan ja mikä menee työntekijöille ym. Lopulta yksittäisen ihmisen rahoilla ei saada mitään aikaiseksi.
Ainut lapsi, niin ei ole. Isä myös ainut lapsi. Äidin puolelta on serkkuja, mutta ei läheisiä välejä. Eri
Villieläinhoitolat ja sairaalat tarvitsevat varoja toimintaansa. Valtion pitäisi hoitaa homma, mutta se ei tee mitään. Maat testamenttaan luonnonperintösäätiölle ja velvoitan tekemään niistä luonnonsuojelualueita.
Sijoitukset ja osuuteni suvun metsätilasta olen testamentannut veljeni lapsille, asuntoni menee kummipojalleni ja se mitä tilillä on hautajaisten ja muiden kulujen jälkeen menee veljen lapsille. Olen ison osan omaisuudestani perinyt, lisäksi olen tehnyt hyväpalkkaista työtä ja sijoittanut. Puoliso on, mutta emme asu yhdessä eli hänellä ei ole asumisoikeutta.
Käytän vanhana itseeni. Siskonlapset saavat mitä jää jäljelle. Testamentti on tehty ja pankissa tallessa.
Tein testamentin eläinsuojeluyhdistykselle ja kummipojalle.
Muuten olisivat menneet veljen lapsille, mutta veljellä on niin paljon rahaa ettei ne enempää tarvi.
Ja muutenkin tuo on niin tyhmä kysymys, ettei sillä ole mitään väliä mihin rahat menee. Sitä kannattaa käyttää silloin kun elää ja säästää vain hieman pahanpäivänvaraa ja eläkettä.
Mitään miljoonia kannata jemmailla ja jos kävisi niin ettei perillistä tosiaan ole ja rahat menisivät valtiolle tai kunnalle minne lie, niin luultavasti yhteiskunnalla on niille ihan päteviä käyttökohteita myös silloin kun multa henki lähtee.
Jos AP:n tarkoitus oli taas usuttaa porukkaa lapsen tekoon, niin koitas tehdä ajatustyö vielä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne lapsettomat miehet?
Lapsettomien ei tarvitse säästä perintöä omille lapsilleen vaan he voivat suunnitella oman kulutuksensa pitkällä aikavälillä. Halutessaan sen velattoman omistusasunnon voi vaihtaa asumisoikeusasuntoon, jonka arvo on noin 15 % samanlaisen omistusasunnon arvosta. Sen ylijäävän osan voi sitten käyttää eläkkeellä normaaliin elämiseen tai muuhun tarpeelliseen.
Veljen tyttärelle jää aika iso potti. Aion myös ostaa hänelle asunnon kun parin vuoden päästä lähtee opiskelemaan.
Olen köyhä, minulta tuskin jää perintöjä tai jos jää kysymys on muutamista tonneista hautauskulujeni jälkeen. Vähäisen perintöni takia testamentti on turha paperi ja sisarukseni ja heidän lapsensa saavat sen mitä jäljelle jää ja jako tulee sujumaan sopuisasti koska meidän suvussa tällaisista asioista ei ole tapana riidellä.
Pienin murhe minulla on se kenelle minun perintö jää. Minulla on melko suuret tulot, mutta oletan silti ettei ihan kauheasti jää rahaa kun kuolen. Varmaan saan omien säästöjen turvin elää eläkeikäisenä ja maksaa sitten lopulta omat hoitopaikat jne. Mikäli jotain ylimääräistä jää, toivon löytäväni mieluisan lahjoituskohteen. Joku yhdistys tai vaikka tutkimusryhmään lahjoitus uuden nuoren tutkijan palkkaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Veljen tyttärelle jää aika iso potti. Aion myös ostaa hänelle asunnon kun parin vuoden päästä lähtee opiskelemaan.
Oletko varma, että haluaa asunnon? Mitä, jos pistää asunnon samantien myyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että testamenttia ei kannata sälyttää vain kotona lipaston laatikossa, vaan se pitäisi toimittaa digitaaliseen tallennukseen esim, mahdollisen tulvan tai jonkun muun onnettuumuuden vatalta.
Tarkoitat kai tulipaloa?
Mistä ihmeen digitaalisesta tallennuksesta tuo edellinen horisee? Ei Suomessa ole mitään tahoa jolle voi testamentin tallettaa digitaaliseen muotoon.
Pätevä testamentti on nimenomaan se muotovaatimukset täyttävä paperinpala - jos koira tai ihnen syö sen niin testamenttia ei enää ole.
Onhan mulla sisaruksia, ne saavat tapella levykokoelmasta (voittaja joutuu myymään ja siinä samalla tutustumaan marginaalimusiikin keräilijöihin). Onnea jo etukäteen.
Elän nyt, en haali rahaa enempää kuin hieman varmuusrahastoa vanhuuteen, jos sinne asti sattuu elämään. Asun vuokralla, joten ei jää mitään isompaa. Hautajaiskulut saa maksettua.
Tällä hetkellä mulla on testamentti mun sisaruksille. Ehkä jossain vaiheessa muutan testamenttia niin, että siskon lapset ja kummilapset on huomioitu. Isona tavoitteena on kuitenkin, ettei juuri jäisi testamentattavaa vaan käyttäisin itse toenaamani ja säästämäni rahat omana elinaikanani, mutta toki varmaan jotain jää ja jos kuolen aivan liian aikaisin, voi testamentattavaa jäädä melko paljonkin.
Paikalliselle kissakodille (löytöeläinkoti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonperintösäätiö on ostanut ja suojellut pysyvästi tähän mennessä 7174 hehtaaria metsää. Työntekijöitä ei taida kovin montaa edes olla. Sinulleko nekin rahat olisi pitänyt antaa?
Mikä perintö? Nettovarallisuutta on vielä nyt työikäisenä pari sataa tonnia, mutta eiköhän se hupene kovalla vauhdilla hoivamaksuihin siinä vaiheessa, kun milleniaali alkaa jotain palveluja tarvita. Mitään julkisia palveluita täällä ei siinä vaiheessa ole. N41
Tarkoitat kai tulipaloa?