Siis mitä ihmettä siinä tasa-arvossa nyt on pielessä?
Ylenaikaisen uutiset itki asiasta 10 minuuttia, mutta ainoo konkreettinen asia oli että europarlamentaarikkoja ei oo yhtä paljon naisia ja jossain jollain tavalla palkka ei oo yhtä suuri?
Mitä ihmettä nyt taas? Voisko olla vähän täsmällisempää? Ihmiset ihan marssineetkin tän epämääräisen valituksen innoittamana?
Keskustelun ja uutisoinnin taso masentaa mua joka päivä.
Kommentit (103)
Pelkkää riidan hastamista on väittää, että tämän päivän Suomessa olisi täysin tasa-arvo.
Ennen oli oli tohtorinna, kauppaneuvoksetar naisten titteleleitä miestensä mukaan. Onko nais-juristi juristin puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Naisten heikosta asemasta on kirjoitettu satoja tai varmaan tuhansia kirjoja. Ja nyt ap valittaa kun aihetta ei saatu tiivistettyä hänelle kahden minuutin uutisvideoon.
Näin se nykyaikana menee, suurimmalle osalle aihetta ei ole olemassa jos sen ymmärtäminen vaatisi yli kahden minuutin keskittymistä.
Nyt meni hauskaksi :D Kuusi yläpeukkua tällä.
Ai että minun pitäisi lukea tuhansia kirjoja?
Koska uutisissa ei voida mainita mihin perustuen naisten oikeudet ovat ottaneet takapakkia?
MINÄ olen laiska, mutta uutisoijat joille tästä maksetaan eivät?
Jos tän argumentin tasa-arvoisuus on samaa tasoa kuin se naisten tasa-arvo mitä tavoitellaan, niin en ihmettele ettei asiat koskaan ole hyvin. :D
P.S. Listaa tähän ne tuhat kirjaa mitä mainitsit. Jos et, olet laiska etkä pysty keskittymään yli kahta minuuttia. Tykkäätkö kun itseesi kohdistetaan näin epäreilua argumentointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisilla aloilla on edelleen pienet palkat ja huonot työehtosopimukset.
Ei edes vain niin. Vaan myös sama tutkinto= miehillä paremmat palkat. Ja työtunneista on turha höpistä. Korkeakoulutetuilla on kuukausipalkka.
Miksi siis työpaikat eivät palkkaa vain naisia, jos heille riittää samasta työstä pienempi palkka?
Tutkinto kun vain on sama, niin sehän ilmaisee, että henkilön pätevyys ja sopivuus tehtävään on yhtä hyvä ja jos vähemmillä kuluilla selviää, niin tuon naisten palkkaamisen pitäisi olla itsestäänselvyys.
Unohdit naisvihan olemassaolon. Todella moneen työpaikkaan ei huolita naisia millään. Jonnekin otetaan naisia vain siksi että saataisiin nöyryyttää heitä. Onhan näitä työpaikkailmoituksia paljon, missä sanotaan että miesvaltainen työpaikka ja hakijalta vaaditaan "huumorintajua". Olenpa itsekin ollut työhaastattelussa missä minulle sanottiin noin.
Henkilöstöjohtajalle tai toimitusjohtajalle on yksi hailee, mitä sukupuolta ne ihmiset siellä alempana hierarkiassa edustaa, jos saa palkattua joitain halvemmalla kuin toisia ja ne tekevät yhtä lailla työnsä. Työkaveriksi otetaan sopiva ja sellainen ihminen, jonka kanssa tullaan toimeen eli ollaan samalla aaltopituudella, vaikka se olisi satasia halvempi tai kalliimpi tekijä. Ottaisitko itse puolisoksesi ihmisen, joka on kaikin puolin ulkoiset kriteerit täyttävä, mutta jonka kanssa ei ole kiva toimia arjessa?
Vierailija kirjoitti:
Naisten heikosta asemasta on kirjoitettu satoja tai varmaan tuhansia kirjoja. Ja nyt ap valittaa kun aihetta ei saatu tiivistettyä hänelle kahden minuutin uutisvideoon.
Näin se nykyaikana menee, suurimmalle osalle aihetta ei ole olemassa jos sen ymmärtäminen vaatisi yli kahden minuutin keskittymistä.
Koska uutisissa ei voida mainita mihin perustuen naisten oikeudet ovat ottaneet takapakkia?
Jos tän argumentin tasa-arvoisuus on samaa tasoa kuin se naisten tasa-arvo mitä tavoitellaan, niin en ihmettele ettei asiat koskaan ole hyvin. :D
P.S. Listaa tähän ne tuhat kirjaa mitä mainitsit. Jos et, olet laiska etkä pysty keskittymään yli kahta minuuttia. Tykkäätkö kun itseesi kohdistetaan näin epäreilua argumentointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P.S. Listaa tähän ne tuhat kirjaa mitä mainitsit. Jos et,
Et varmaan lue kirjoja ollenkaan kun et ymmärrä missä se ongelma piilee.
Monimutkaisia asioita ymmärtääkseen on luettava kirjoja. Et pysty oppimaan vain katsomalla uutisvideon tai lukemalla lyhyen artikkelin. Uutiset ovat oppimisen tukena mutta eivät ne riitä.
Tyypillistä tuokin tälle ajalle että uskot että loukkaantumisesi on argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes vain niin. Vaan myös sama tutkinto= miehillä paremmat palkat. Ja työtunneista on turha höpistä. Korkeakoulutetuilla on kuukausipalkka.
Miksi siis työpaikat eivät palkkaa vain naisia, jos heille riittää samasta työstä pienempi palkka?
Tutkinto kun vain on sama, niin sehän ilmaisee, että henkilön pätevyys ja sopivuus tehtävään on yhtä hyvä ja jos vähemmillä kuluilla selviää, niin tuon naisten palkkaamisen pitäisi olla itsestäänselvyys.
Unohdit naisvihan olemassaolon. Todella moneen työpaikkaan ei huolita naisia mill
Taas tuo kummallinen väite että työnantaja ajattelee kuin laskukone. Juuri tuon kuvitelman vuoksi johtajat ovat enemmän tunteidensa vietävissä kuin muut.
Sehän o totta, et naiset saa vähemmän palkkaa, kuin miehet. Miks ??????? Ei se ole oikein. Sama työ, sama palkka naiselle ja miehelle !!!!!! Se täs o nyt ongelmana, kuten aina. Sama taitaa olla myös vammaisten keskuudessa. Naiset saavat vähemmän työosuusrahaa, kuin miehet. Se ei ole oikein ! Naisille enemmän palkkaa !!!!!! Miehille vähemmän.
Minä olen 45-vuotias nainen ja asun Suomessa. Olen koko elämäni ollut tasa-arvoinen miesten kanssa enkä koskaan ole kokenut kohtelua joka olisi epätasa-arvoista. Opiskelin mitä halusin, teen työtä mitä halusin. Säästän rahaa palkastani, joten nykyään olen myös varakas.
Vaikea ymmärtää, kuka ja miksi väittää ettei Suomi olisi tasa-arvoinen.
No yksi vika tulee mieleen. Poikani saavat huonompaa opetusta koulussa, koska opettajat ovat kaikki naisia. Kouluun tarvittaisiin kiintiö, että vähintään 30% oltava miehiä opettajina. Naisten menetelmät suosivat tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Afganistanissa olisikin vielä paljon tehtävää naisten oikeuksien eteen. Tai Intiassa. Tai melkein missä tahansa köyhässä maassa. Sinne vaan feminismiä levittämään.
Minuakin aina etoo nämä huippuviroissa olevat moraaliposeerajat jotka vinkuvat tasa-arvosta Suomessa. Pikkusen pahemmin asiat köyhissä maissa missä oikeasti tarvittaisiin järeitä tekoja naisten oikeuksien eteen. Miksi feministit eivät koskaan ota kantaa näihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tutkinto ei ole sama kuin sama työ. Jos on samalla työpaikalla kaksi työntekijää tekemässä täsmälleen samaa työtä samoilla työtunneilla ja toinen on nainen ja toinen on mies, niin molemmat saa täsmälleen samaa palkkaa.
Tutkimus kertoo toista.
Laitahan linkki tutkimukseen. Eikä mitään feministien tekemää jossa selvä agenda.
Tasa-arvo tarkoittaa mahdollisuuksien tasa-arvoa. Suomessa jokainen voi päästä elämässä eteenpäin, jos itse tekee ahkerasti töitä, opiskelee ja kehittää itseään.
Tasa-arvoa ei ole lopputuloksen tasa-arvo. (Se on kommunismia se).
luulis hävettävän naista joka ainoastaan rako kiintiöllä on valittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit naisvihan olemassaolon. Todella moneen työpaikkaan ei huolita naisia mill
Olen töissä miesvaltaisella-alalla ja kyllä se meno siellä on sen mukaista, että naisen täytyy tosissaan olla valmis hyppäämään epämukavuusalueelle ja luovimaan tietään siellä miesten joukossa.
Välillä miehet tuntuvat unohtavan minun olevan paikalla ja heidän puheisiinsa lipsahtaa naisvihamielisiä kommentteja tai huumoria.
Yritän olla juurikin se huumorintajuinen hyvä jätkä, jotta turhilta kiusallisilta tilaisuuksilta vältytään.
Työpaikallamme ei ole mm. pukuhuoneita, vaan vaihdan huomiovaatteet yleensä vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo tarkoittaa mahdollisuuksien tasa-arvoa. Suomessa jokainen voi päästä elämässä eteenpäin, jos itse tekee ahkerasti töitä, opiskelee ja kehittää itseään.
Tasa-arvoa ei ole lopputuloksen tasa-arvo. (Se on kommunismia se).
Puhut vissiin tasapäistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit naisvihan olemassaolon
Miesvaltaisessa työpaikassa oleva jatkaa:
Jään myös osaston ainoana naisena usein ulkopuolelle työkavereiden saunailloista ja muista ilmanvietoista. Mulla ei siis ole ainuttakaan naiskollegaa osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 45-vuotias nainen ja asun Suomessa. Olen koko elämäni ollut tasa-arvoinen miesten kanssa enkä koskaan ole kokenut kohtelua joka olisi epätasa-arvoista. Opiskelin mitä halusin, teen työtä mitä halusin. Säästän rahaa palkastani, joten nykyään olen myös varakas.
Vaikea ymmärtää, kuka ja miksi väittää ettei Suomi olisi tasa-arvoinen.
No yksi vika tulee mieleen. Poikani saavat huonompaa opetusta koulussa, koska opettajat ovat kaikki naisia. Kouluun tarvittaisiin kiintiö, että vähintään 30% oltava miehiä opettajina. Naisten menetelmät suosivat tyttöjä.
Poikasi tulevat myös menettämään tuloja armeija/sivarin/vankilan takia sekä eläkekertymät. Sairaita nämä jotka valehtelevat että miehiä ei tässä asiassa muka syrjitä. Vaativat että miesten on tuettava naisia mutta naisten ei tarvitse tukea miehiä.