Uskotteko Jumalaan tai kuolemanjälkeiseen muuten?
Olen alkanut miettiä tätä. Ensinnäkin minulta kuoli lähiomainen ja hänen kuoltuaan sain ihmeellisen ilmiön, jonka näkivät muutkin. Olisi ihanaa jos hän olisi päässyt hyvään paikkaan.
Toisaalta tässä tuo maailmantilanne on sellainen, että uskosta lohtu. Itse uskon kristillisesti.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Uskon täysin Raamatun Sanaan, eikä pääpiirteittäin. Tämä vaihtoehto ei löytynyt listalta.
"Pääpiirteittäin" uskova ei ole pelastavassa uudestisyntyneessä uskossa.
Jeesus on Herrani!
Eli voidakseen pelastua on uskottava asioita, joiden tiedämme olevan epätotta (esim. luomiskertomus, vedenpaisumus, israelilaisten orjuus Egyptissä)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon täysin Raamatun Sanaan, eikä pääpiirteittäin. Tämä vaihtoehto ei löytynyt listalta.
Jeesus on Herrani!
Eli voidakseen pelastua on uskottava asioita, joiden tiedämme olevan epätotta (esim. luomiskertomus, vedenpaisumus, israelilaisten orjuus Egyptissä)?
Raamattu on kokonaisuus. Luonnolisesti uskoo siihen jos uskoo että Raamattu on Jumalan Sana. Uudestisyntyneet, pelastavassa uskossa olevat, uskovat Raamattuun kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Herrani!
Raamattu on kokonaisuus. Luonnolisesti uskoo siihen jos uskoo että Raamattu on Jumalan Sana. Uudestisyntyneet, pelastavassa uskossa olevat, uskovat Raamattuun kokonaisuutena.
Et vastannut kysymykseen. Voiko ihminen pelastua, ilman että uskoo esim. nuo kolme mainittua epätodeksi tiedettyä asiaa todeksi?
Haluaisin elää uudelleen. Kuvittelen sieluni saavan uuden kodin uudessa kehossa. Uskon karmaan. Toivon että olen elänyt niin hyvin, että seuraava elämä on hyvä. Ehkä jollakin on yhteinen karma kanssani ja tapaamme taas seuraavassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Herrani!
Eri tyyppinä tästä vain sivusta huutelen että selvä vastaus jäi puuttumaan ja aloit luistella jotain uskonnollisia latteuksia. Ajattelitko tuommoisen toimivan?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin elää uudelleen. Kuvittelen sieluni saavan uuden kodin uudessa kehossa. Uskon karmaan. Toivon että olen elänyt niin hyvin, että seuraava elämä on hyvä. Ehkä jollakin on yhteinen karma kanssani ja tapaamme taas seuraavassa elämässä.
Minä haluaisin oman aikakoneen. Kuvittelen itseni paijaamassa dinosauruksia jotka olen kesyttänyt. Toivon että sellainen kone vain tupsahtaisi jostain. Ehkä joku hullu tiedemies haluaa auttaa minua ja pyytää testaamaan keksintöään.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Herrani!
Pakko sanoa kyseisen kirjan luettuani että jos uskoisi niitä juttuja mitä siellä kirjoitetaan niin varmaan uskoisin jumalaan, mutta yhtä varmasti uskoisin hänen olevan pikkumainen, rasistinen, naisia vihaava, kostonhimoinen, itserakas, lyhytkatseinen ja murhanhimoinen epäonnistuja.
Semmoinen kuva tästä hahmosta nimittäin annetaan
Onneksi päästään tästä huuhaasta. Tahti taitaa olla jotain prosentin verran vuodessa, mutta jos jatkuu samana niin ensi vuosikymmenellä päästään jo yli puolen maagisen rajan yli väestöstä.
Jeesus on Herrani!