Mitä ruokaa teillä on tänään?
Kun tästä nousen, ajattelin tehdä lasagnea. Lisäksi suunnittelin leipovani kaksi kuivakakkua, taateli- ja banaanikakun.
Kommentit (104)
Päivällä jauhelihakeittoa, illalla haetaan pizzat.
Pekoni-broileripastaa lounaalla. Illalla tortilloja.
Pippurikerma kastike ja lihapullat mukaan,kaikki itse tehtyä,Voi luoja miten hyvää😋
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi lämmitin pakkasesta perunamuussia ja maksakastiketta, söin muutaman suolakurkkuviipaleen kanssa. Otin jääkaappiin sulamaan myös broilerikastiketta & ruokaohraa, lämmitän sen myöhemmin ja keitän joko kukkakaaliparsakaalisekoitusta tai hernemaissiporkkanaa kasviksiksi.
En tykkää ruoanlaitosta, joten teen kerran parin viikon välein muutamaa eri ruokaa, ja pakastan annoksina. Ruokahävikki 0.
Voiko perunamuussia pakastaa niin, että se sen jälkeen vielä maistuu hyvältä?
Pinaattilättyjä jauhelihakastikkeella
Perjantaisin ja lauantaisin syö yleensä epäterveellisesti, viikolla sitten herkut sun muut on mulla kokonaan pois.
Tänään aamulla join kaks kuppia kahvia ja otin leivän sekä banaanin. Tossa päivällä kävin mäkkärissä syömässä ison aterian. Nyt ajattelin paistaa kebabbia pannulla ja sen kanssa riisiä. Illalla sitten herkkuja ja limonadia.
Huomenna sitten syön terveellisemmin ja seuraavaksi herkkuja ensi perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi lämmitin pakkasesta perunamuussia ja maksakastiketta, söin muutaman suolakurkkuviipaleen kanssa. Otin jääkaappiin sulamaan myös broilerikastiketta & ruokaohraa, lämmitän sen myöhemmin ja keitän joko kukkakaaliparsakaalisekoitusta tai hernemaissiporkkanaa kasviksiksi.
En tykkää ruoanlaitosta, joten teen kerran parin viikon välein muutamaa eri ruokaa, ja pakastan annoksina. Ruokahävikki 0.
Voiko perunamuussia pakastaa niin, että se sen jälkeen vielä maistuu hyvältä?
Kyllä se itselleni menee.Tekemäni kastike maustaa sitä myös. Mulle ruoka on pakollista polttoainetta, joten olen aika välinpitämätön suurille makuelämyksille.
Nimim. olispa vaan joku ravintopilleri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parsalohta. Siis ihan sitä perinteistä.
Leikkaa lohi pieniksi kuutioiksi.
Yhdistä kulhossa kala, parsa ja sitruunan raastettu kuori.
Muotoile seoksesta muotin avulla 4 annosta annoslautasille.
Sekoita smetanan joukkoon parsatahna. Lusikoi jokaisen annoksen päälle nokare parsametanaa. Rouhi pinnalle mustapippuria.
Viimeistele tuoreella tillillä ja/tai versoilla.
Nyt on kyllä sekava sepustus eikä vielä ole parsakausi.
Kyllä parsaa saa jo kaupasta,niin ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Keitinperunoita ja nakkikastiketta. Illalla lihapiirakat munalla ja juustolla.
Sisäfilee pihvejä,perunapaistos ja tuoretta parsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekeitettyä hernekeittoa.
Keittää voi purkkihernariakin. Itse valmistaminen on eri asia.
Oliko ihan pakko?
Päivällä fetatomaattipastaa, illalla pizza bianco.
Mitäh! Eikö täällä lapsiperheitä ollenkaan? Lapsille pitää tarjota kaksi lämmintä ateriaa myös viikonloppuna!
Lehtipihviä lounaaksi. Oli muuten Atrian laatu huonontunut! Eikö mistään saa enää hyviä pihvejä kotiin?
Päivälliseksi lihapullia, salaattia ja valkosipuli-juusto perunoita.
Veget kauhistuu?
Blinejä, valkosipulilla, sopivasti maustettua ranskankermaa, sienisalaattia, kylmäsavulohta, serranokinkkua ja kuhachevicheä itse pyydetystä kalasta ja vähän muitakin höysteitä.
Nyt, kun lapset omillaan, eipä aina viitsi kokkailla. Rollsista haettiin hamppari ateriat, ei ole tullut käytyä 10 vuoteen..olipa hyvät👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohikeittoa.
Huomenna bruschettoja, pääruuaksi kokonaisena kypsennetty naudan ulkofile, uunissa kypsennetyt rosmariiniperunat ja uunijuurekset. Punviinikastike.
Jälkiruuaksi limoncellotiramisu ja suklaakakku
Kai on punaviiniä myös 🍷
On toki!