Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 6 ja 5 vuotiaat jättää mummolle viikoks jos vanhemmat lähtis

Vierailija
08.03.2025 |

Lomalle johonkin etelään?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi ottaa lapsia mukaan matkalle? 

Lapset ja mummo mukaan

Niin joo.  Lapset ja mummo mukaan.

Mummohan sitten kovasti nauttiikiin matkastaan, kun hänet on sinne kumminkin kustannettu vain lasten kaitsijaksi.

Itse en suostuisi tuohon kauppaan.  Lapset mieluummin minulle hoitoon minun kotiini.  Se on paljon mukavampaa ja helpompaa mummollekin.  

Ja tuon ikäiset lapset pärjää todella hyvin mummolassa viikon ajan ja jopa kauemminkin.  Eihän nuo mitään vauvoja enää ole.  Ja ymmärtää tasan tarkkaan, että ovat nyt mummolla, kun vanhemmat on lomailemassa ja tulevat sitten hakemaan heidät taas kotiin.

Ei se ole hylkäämiskokemus.  Tuossa iässä lapsi osaa jo erottaa, mikä on hylkäämistä ja mikä on mummon hoivissa olemista.  Normaalisti tykkäävätkin asiasta.  Minun lapsenlapset tuli riemuissaan mummolaan aina kun pääsivät.

Tulevat muuten vieläkin, vaikka ovat jo aikuisia.

Vierailija
42/45 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian pitkä aika, jopa eka- ja tokaluokkalaiselle erossa vanhemmostaan. Muutama päivä, 1-3 pv on ok. Jos esim. lapsi joutuu laitokseen tai sairaalaan, yleensä tehdään kaikki mahdollinen, että toinen vanhempi vierellä, ettei lapsi koe hylkäämistä. 

Jopa aikuisiällä hoidetaan näitä lapsena koettuja traumoja ja lapset muistavat ikävät ja hylkkäämisprosessin elinikänsä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lastenlapset ovat olleet hoidossa vanhempiensa reissujen ajan. Ovat arkipäivisin päiväkodissa ja koulussa, olemme itse vielä työelämässä. Mummola on lapsille tuttu paikka, videopuhelut toimivat ja kaikki on.mennyt hyvin. 

Vierailija
44/45 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä voi, jos ovat esim.olleet siellä yökylässä  aiemminkin .

Eivät he siitä traumatisoidu kuten joku väitti vaan päinvastoin. Tämä tietenkin oletuksella, että se isovanhemmille ok.

Ihme pohdintaa josko oleskelu jonkun muun normaalin välittävän aikuisen kuin vanhempien helmoissa vaurioitaisi lasta . 

Vierailija
45/45 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla oltiin serkukset 6kpl mummon mökillä useana kesänä hoidossa muutaman päivän. Ikähaarukalla 4-12v. Hyviä aikoja oli, keksittiin kaikkea hauskaa tekemistä. Ei ollut telkkaria tai muitakaan ruutuja, kaikki oli oikeasti läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi