Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitätte asuntonäytössä minkälaisia kyseisen kohteen naapurit on?

Vierailija
08.03.2025 |

Haluan ehdottomasti hiljaisen ja rauhallisen asunnon enkä kuunnelle mitään lapsiperhemöykkää.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös vilkaista, minkä nimisiä asuu talossa.

Tämä ei kerro myöskään mitään.

Ap

Kyllä kertoo, jotkut ovat eläväisempiä kuin toiset.

Niin eri kulttuurista tulevat saattavat viettää ihan erilaista elämää kuin mihin suomalaiset tottuneet.

Vierailija
62/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jodelista. Etsit alueen oman kanavan ja kysyt katuosoitteella. Näitä kysytään jatkuvasti, niin naapureista kuin ludehavainnoista yms. kun joku on muuttamassa. Ei mitään ihmeellistä.

Jotenkin epäilen, että tämän talon mummot eivät ole missään Jodelissa. Kuten ei suurin osa muistakaan suomalaisista.

No jos ne mummoiksi tiedät niin miksi kysyt asiaa edes?

Häh? Mitä minä olen muka kysynyt?

Tässä ketjussa pohditaan sitä, millaisia naapureita talossa on ja miten tämän voi selvittää. Jos sä jo tiedät ne mummoiksi niin eihän sun tarvi mitään enää pohtia.  Vinkkini jodelista olikin siis heille, joita naapurimateriaali vielä mietityttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä. Jos esittelijä ei tiedä niin omistaja tietää, pihalla olevilta ihmisiltäkin olen kysynyt. Tai facebookin puskaradiossa tms kanavalla. Vuokran antaja tietää parhaiten ketä asuu. 

Tämä ei ole toimiva keino, olen kokeillut. Esittelijä ei koskaan tiedä, vuokranantaja ei tiedä, asukas ei kehtaa kertoa totuutta. Facebookissa??

Ap

Minä olen kyllä kysyttäessä kertonut, että asunnon yläkerrassa on huumeluukku, johon asukkaat vain häätöjen myötä vaihtuu ja aina tulee uusi samanlainen tilalle. 

Vierailija
64/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos talossa on isoja perheasuntoja, niin tuskin niissä kukaan yksin asuu. Jos siis halusit vältellä lapsiperheitä. Mutta ne yksiöitä täynnä olevat talot vasta meluisia onkin...

Kalliimmilla alueilla voi hyvinkin asua leski tai eläkeläispariskunta isossa asunnossa. Oma kokemus että yksiöt on hiljaisia naapureita - yksin asuva ei huutokeskustele, yksiössä ei kävellä huoneesta toiseen kantapäät hakaten, ei ole tilaa pianolle eikä lapsille.

Vierailija
65/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele, miltä talo, rappukäytävä ja piha näyttävät. Onko siistiä vai tupakantumppeja vai leluja vai mitä näkyy? Päättele merkeistä.

Onko perheautoja parkkipaikalla, näkyykö roskiksissa (jos näkyvissä) lasten juttuja, onko käytävämatoilla ja käytävillä paljon kuraa, hiekkaa lehtiä tms. ja mihin asuntoon jäljet päättyy. Näyttö kannattaa yrittää sopia niin että mahdolliset päivökoti ja kouluikäiset on kotiutuneet. Olet töissä päivällä niin et pääse näyttöön kuin illalla.

Käytävien moppaaminen ei kuulu asukkaille vaan siivousfirman siivoajalle, joka työkseen siivoaa rahaa vastaan. Samoin käytävämattojen puhdistus ja vaihto ei kuulu asukkaille. Jos ei tämmöistä perusasiaa tiedä niin ei varmaan eläessään ole siivonnut eikä ymmärrä mitään siivouksen, vuokrauksen tai normaalin

Ei kuulukaan niin, mutta lapset tuo kuraa ja lehtiä sisälle ja se näkyy käytävällä. Meidän talossa on tasan yksi lapsiperhe ja käytävän kurajäljet päättyvät heidän kotiovelleen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuka siivoaa. Kun on kurailmat, se näkyy jos talossa on lapsia.

Vierailija
66/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos talossa on isoja perheasuntoja, niin tuskin niissä kukaan yksin asuu. Jos siis halusit vältellä lapsiperheitä. Mutta ne yksiöitä täynnä olevat talot vasta meluisia onkin...

Kalliimmilla alueilla voi hyvinkin asua leski tai eläkeläispariskunta isossa asunnossa. Oma kokemus että yksiöt on hiljaisia naapureita - yksin asuva ei huutokeskustele, yksiössä ei kävellä huoneesta toiseen kantapäät hakaten, ei ole tilaa pianolle eikä lapsille.

Itsellä ihan eri kokemuksia yksiöistäkin, ikävä kyllä. Luulen että tärkeämpää olisi jotenkin saada selvitettyä äänieristyksen taso kuin että kuka naapurissa asuu.

Vierailija
67/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele, miltä talo, rappukäytävä ja piha näyttävät. Onko siistiä vai tupakantumppeja vai leluja vai mitä näkyy? Päättele merkeistä.

Onko perheautoja parkkipaikalla, näkyykö roskiksissa (jos näkyvissä) lasten juttuja, onko käytävämatoilla ja käytävillä paljon kuraa, hiekkaa lehtiä tms. ja mihin asuntoon jäljet päättyy. Näyttö kannattaa yrittää sopia niin että mahdolliset päivökoti ja kouluikäiset on kotiutuneet. Olet töissä päivällä niin et pääse näyttöön kuin illalla.

Käytävien moppaaminen ei kuulu asukkaille vaan siivousfirman siivoajalle, joka työkseen siivoaa rahaa vastaan. Samoin käytävämattojen puhdistus ja vaihto ei kuulu asukkaille. Jos ei tämmöistä perusasiaa tiedä niin ei varmaan eläessään ole siivonnut eikä ymmärrä mitään siivouksen, vuokrauksen tai normaalin

Pienestä se on kiinni normaalin elämän päälle ymmärtäminen 🤣 Sinulla nyt ei ole tuo lukemisen ymmärtäminen ainakaan mikään vahvuus vaikka tiedätkin varmasti siivoustyöstä ihan kaiken.

Vierailija
68/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asuntoaan myyvä kerro potentiaaliselle ostajalle, että myy asuntoaan juuri niiden häirikkönaapureiden takia. Hän toivoo vain koko sydämensä pohjasta, että ne häiriköt eivät ilmoittaisi olemassaolostaan mitenkään näytön aikana.

Vierailija
69/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta okt. Toki sielläki ulkoa raikaa jos mitä, mutta ei oo seinän takana, alla tai yllä.

Vierailija
70/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa jätehuone tai -katokset, häiriöitä aiheuttavat urpot ei osaa laittaa roskiaan oikeisiin paikkoihin.

Hyvä vinkki. Jos roskis on siisti ja lajittelu toimii, väki on kunnollista. 

Yksi keino on pyöriä talon nurkilla vaikka myöhään viikonloppuiltoina. Jos on hiljaista kun huopatossutehtaalla, turvalliselta vaikuttaa. Jos onnistuu pääsemään rappuun, siellä voi kuikuilla ja kuulostella, mutta saa kyllä omituisen maineen tai poliisin käynnin.

Lapsiperheiltä voi välttyä asumalla talossa jossa on vain pieniä asuntoja. Juoppoja voi sitten olla enemmän. Itse arvostan enemmän yörauhaa kuin päivärauhaa, joten lapsiperheet eivät häiritse.

Vierailija
71/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä. Jos esittelijä ei tiedä niin omistaja tietää, pihalla olevilta ihmisiltäkin olen kysynyt. Tai facebookin puskaradiossa tms kanavalla. Vuokran antaja tietää parhaiten ketä asuu. 

Tämä ei ole toimiva keino, olen kokeillut. Esittelijä ei koskaan tiedä, vuokranantaja ei tiedä, asukas ei kehtaa kertoa totuutta. Facebookissa??

Ap

Minä olen kyllä kysyttäessä kertonut, että asunnon yläkerrassa on huumeluukku, johon asukkaat vain häätöjen myötä vaihtuu ja aina tulee uusi samanlainen tilalle. 

Tällaisten kertominen olisi asukkaan velvollisuus. Niin usein normaaleja ihmisiä yritetään huijata vuokranantajan puolelta näihin 11-12 kk määräaikaissopimuksiin kämppiin joissa ei haluakaan asua kuukauttakaan. 

Vierailija
72/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja ei välttämättä tiedä yhtään mitään, ei yleensä asu itse talossa. Ja luuletko, että kukaan kertoo satunnaiselle asuntonäytössä kävijälle, jos on huonoja naapureita?

Mistä päättelit että ap oli vuokraamassa? 

Vierailija
73/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän asuntoaan myyvä kerro potentiaaliselle ostajalle, että myy asuntoaan juuri niiden häirikkönaapureiden takia. Hän toivoo vain koko sydämensä pohjasta, että ne häiriköt eivät ilmoittaisi olemassaolostaan mitenkään näytön aikana.

Eikä edes saa kertoa, ellei ole oikeuden päätöstä siitä, että naapuri on häirikkö. Oma kokemus on vain oma kokemus, ei fakta.

Vierailija
74/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntonäyttöön tulee potentiaalinen asukas humalassa/aineissa niin se jos mikä ennakoi tulevaa.

Vierailija
75/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen hiljaisen mummon tilalle voi koska tahansa tulla lyhytvuokraustoiminta.

Vierailija
76/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä naapurustossa voi käydä muuloinkin kuin asuntonäytössä. Käy vaikka kävelemässä, katselemassa ja kuuntelemassa.

Ei naapurustossa kävelemällä saa millään tietoonsa mitä siihen kyseiseen asuntoon kuuluu. Naapurissa voi asua vaikka sähkörumpujen soittaja tai kantapäätamppaaja eikä nuo äänet takuulla kuulu ulos asti.

Paras keino se silti on. Jos naapuriparvekkeelta kuuluu möykkä ja käydään tupakalla, kannattaa jättää se asunto väliin. Rapussa voi kuulostella onko häiriköitä, jos pääsee myöhään viikonloppuiltana sisään.

Vierailija
77/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että kovinkaan monelle ei taida kerrostalo olla oikea vaihtoehto. Lapsista lähtee ääntä, räksyttävästä koirasta samoin. Päihdeongelmat tuovat oman lisänsä. Juopot ja piripäät saattavat metelöidä ympäri vuorokauden. Pilvestä nyt ei ole muuta haittaa, kuin mahdollisesti rappuun levittäytyvä haju- Harvoin se omaan asuntoon saakka tulee. Olen asunut Helsingin itäisessä kantakaupungissa jo yli 30V. Kaikki nuo mainitut on koettu. Jos suurin osa talon/rapun asukkaista asuu omistamassaan asunnossa, niin silloin juoppojen ja piripäiden mahdollisuus vähenee. 

Vierailija
78/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä näistä voi päätellä? Tupakkaa polttava voi olla hyvinkin hiljainen asukas.

Ap

ja haiseva

Vierailija
79/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös vilkaista, minkä nimisiä asuu talossa.

Jos ovessa lukee esim "Hedlund" niin kyseessä lienee sivistyneitä ja akateemisia ruotsinsuomalaisia.

Vierailija
80/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö voi olla hiljainen juuri nyt, mutta muuttoasi seuraavana viikkona naapuriisi muuttaa mölyäjä. 

Että ihan turhaan mietit tuollaista. 

Tai myös päinvastoin. Ne uudet naapurit oli kovaäänisiä mölisijöitä kahden räksyttävän koiransa kanssa. Eläinrakkaana ihmisenä  meni kyllä hermot sen perheen mekastamiseen. Muutenkin muista piittaamattomia ihmisiä,ne minäminä tyypit siis. Kymmenen vuotta kestettiin ja sitten muutto pois,onneksi löytyi ostaja. Nyt on ollut hyvä paikka asua.