Miten selvitätte asuntonäytössä minkälaisia kyseisen kohteen naapurit on?
Haluan ehdottomasti hiljaisen ja rauhallisen asunnon enkä kuunnelle mitään lapsiperhemöykkää.
Kommentit (109)
Minun naapurissa haukkuu kolme pientä koiraa koko ajan. Onneksi olen tässä vaan väliaikaisesti vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa tulee mieleen, että kovinkaan monelle ei taida kerrostalo olla oikea vaihtoehto. Lapsista lähtee ääntä, räksyttävästä koirasta samoin. Päihdeongelmat tuovat oman lisänsä. Juopot ja piripäät saattavat metelöidä ympäri vuorokauden. Pilvestä nyt ei ole muuta haittaa, kuin mahdollisesti rappuun levittäytyvä haju- Harvoin se omaan asuntoon saakka tulee. Olen asunut Helsingin itäisessä kantakaupungissa jo yli 30V. Kaikki nuo mainitut on koettu. Jos suurin osa talon/rapun asukkaista asuu omistamassaan asunnossa, niin silloin juoppojen ja piripäiden mahdollisuus vähenee.
Asumisoikeusasunto lienee turvallisin valinta jos haluaa kunnon naapurit. Vuokratalot ovat vuokrataloja, ja osaketalotkin ovat nykyään vuokrataloja. Ne ns. arvotalot ovat sitten AirBnb-taloja.
Me muutettiin pois omistusasuntotalosta, jossa oli 36 asuntoa (lähinnä kolmioita) ja kummallakin puolella taloa leikkikenttä (toinen kunnan, toinen taloyhtiön). Koulu ja päiväkoti 500m päässä. Silti siinä talossa ei ole viimeiseen 10 vuoteen asunut yhtäkään alle 30-vuotiasta, eikä edes yhtään haukkuvaa koiraa ole. Käytimme välittäjää asunnon myyntiin, ja mielestäni tuota olisi ehdottomasti kannattanut käyttää markkinoinnissa, mutta välittäjä löi mieluummin geneeriset "rauhallinen taloyhtiö loistavalla sijainnilla palvelujen ja koulujen ääressä" -kortit pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Aulan nimistä voi jo hiukan päätellä.
Kyllä. Mahdollisimman paljon ruotsinsuomalaisia nimiä niin todennäköisyys häiriköille on minimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko lähellä kouluja, päiväkoteja yms. Mainostetaanko aluetta lapsiperheille sopivaksi. Sinne ei kannata muuttaa.
Normi lapsiperheillä yleensä möyke loppuu illalla. Nuoriso ja m.am.u.t saattavat möykätä läpi yön.
Vierailija kirjoitti:
Eihän asuntoaan myyvä kerro potentiaaliselle ostajalle, että myy asuntoaan juuri niiden häirikkönaapureiden takia. Hän toivoo vain koko sydämensä pohjasta, että ne häiriköt eivät ilmoittaisi olemassaolostaan mitenkään näytön aikana.
Näinhän se on. Kannattaa yrittää ottaa selville, kuinka kauan asunnossa on viihdytty, kysyä suoraan miksi on myymässä ja tarkkailla ilmeitä.
Mieluummin lapsia kuin alkkiksia ja narkkeja.
Muuta vanhainkotiin, niin on todennäköisesti hiljaiset naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän asuntoaan myyvä kerro potentiaaliselle ostajalle, että myy asuntoaan juuri niiden häirikkönaapureiden takia. Hän toivoo vain koko sydämensä pohjasta, että ne häiriköt eivät ilmoittaisi olemassaolostaan mitenkään näytön aikana.
Näinhän se on. Kannattaa yrittää ottaa selville, kuinka kauan asunnossa on viihdytty, kysyä suoraan miksi on myymässä ja tarkkailla ilmeitä.
Ei kai sitä itse myyjää nykyään ostaja enää tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes saa kertoa, ellei ole oikeuden päätöstä siitä, että naapuri on häirikkö. Oma kokemus on vain oma kokemus, ei fakta.
Totta kai saa kertoa. Mitä ihmettä? Oikeuden päätös? Ei normaali jutustelu ole mikään rikos.
Itse asiassa on kunnianloukkaus levittää naapurista tietoa, jonka mukaan hän on häirikkö! Vasta kun on oikeuden päätös siitä, että taloyhtiö saa ottaa asunnon haltuunsa, voidaan asia julkistaa. Tästä on parikin käräjäoikeuden päätöstä. Normaalissa jutustelussa et saa leimata ketään huo raksi, nat siksi, rikolliseksi tai häiriköksi.
Taloyhtiön ilmoitustaulu on aika hyvä, jos siellä on paljon ohjeita, kehoituksi, neuvoja, varo !
Voi myös käydä useampaan otteeseen kohteessa.
Itse kävin kävelemässä nurkilla ja jututin asukkaita muina naisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsele, miltä talo, rappukäytävä ja piha näyttävät. Onko siistiä vai tupakantumppeja vai leluja vai mitä näkyy? Päättele merkeistä.
Onko perheautoja parkkipaikalla, näkyykö roskiksissa (jos näkyvissä) lasten juttuja, onko käytävämatoilla ja käytävillä paljon kuraa, hiekkaa lehtiä tms. ja mihin asuntoon jäljet päättyy. Näyttö kannattaa yrittää sopia niin että mahdolliset päivökoti ja kouluikäiset on kotiutuneet. Olet töissä päivällä niin et pääse näyttöön kuin illalla.
Käytävien moppaaminen ei kuulu asukkaille vaan siivousfirman siivoajalle, joka työkseen siivoaa rahaa vastaan. Samoin käytävämattojen puhdistus ja vaihto ei kuulu asukkaille. Jos ei tämmöistä perusasiaa tiedä niin ei varmaan eläessään ole siivonnut eikä ymmärrä mitään siivouksen, vuokrauksen tai normaalin
Tuolla kai tarkoitettiin,et lapsiperheet tuo enemmän likaa rappukäytävään. Eli samalla rappusiivousvälillä talossa on sotkuisempaa, jos siinä on paljon lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes saa kertoa, ellei ole oikeuden päätöstä siitä, että naapuri on häirikkö. Oma kokemus on vain oma kokemus, ei fakta.
Totta kai saa kertoa. Mitä ihmettä? Oikeuden päätös? Ei normaali jutustelu ole mikään rikos.
Miten perustelet sen, että väität naapuria häiriköksi? Se kanssasi jutteleva voi olla naapurin kaveri ja kappas vain, pääset oikeuteen vastaamaan sanoistasi. Siinä sinä sitten todistat, että kyseessä on vain oma mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsele, miltä talo, rappukäytävä ja piha näyttävät. Onko siistiä vai tupakantumppeja vai leluja vai mitä näkyy? Päättele merkeistä.
Ulkoiluvälinevarastosta näkee hyvin, onko pieniä pyöriä, rattaita, pulkkia, liukureita jne.
Eipä niihin tavallisesti voi mennä omatoimisesti tutkimaan ilman avaimia, samoin roskakatokset on usein lukittu.
No shit🙄 Näytöllä niihin pääsee tutustumaan.
Kunhan ei löydy kuin suomen tai ruotsinkielisiä sukunimiä käytävän taulusta.
Eipä se kysyminenkään auta. Itse kysyin seinänaapurilta, sanoi että ihanan rauhallista ja mukavaa. Joo, eihän häntä se haitannut, että asunnon toisella puolella toiset seinänaapurit jyskävät väliseinää melkein vuorokauden ympäri ja että kaksi kerrosta alemman asunnon tupakansavut tulevat jostain syystä vain juuri tähän asuntoon, eivät muihin. Isännöitsijä ei välitä, koska muut eivät valita. Tässä juuri siis yritän huijata asuntoa jälleen seuraavalle. Se että on täydellistä muuten, ei tarkoita että juuri siinä yhdessä asunnossa olisi myös kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymällä. Jos esittelijä ei tiedä niin omistaja tietää, pihalla olevilta ihmisiltäkin olen kysynyt. Tai facebookin puskaradiossa tms kanavalla. Vuokran antaja tietää parhaiten ketä asuu.
Vuokranantaja ei välttämättä tiedä yhtään mitään, ei yleensä asu itse talossa. Ja luuletko, että kukaan kertoo satunnaiselle asuntonäytössä kävijälle, jos on huonoja naapureita?
Mistä päättelit että ap oli vuokraamassa?
En ole niin väittänytkään. Joku vaan vinkissään mainitsi vuokranantajan, niin kommentoin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymällä. Jos esittelijä ei tiedä niin omistaja tietää, pihalla olevilta ihmisiltäkin olen kysynyt. Tai facebookin puskaradiossa tms kanavalla. Vuokran antaja tietää parhaiten ketä asuu.
Varmaan myyjä kertookin niistä ongelmista jos haluaa saada asuntonsa myydyksi
Kuinka tyhmiä ihmiset oikein on