Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskellä viikkoa vapaapäivä - voiko lapsen viedä päiväkotiin?

Vierailija
09.03.2007 |

Olen työssä, jossa sattuu joskus arkipäiville vapaapäiviä. Miten on?

Tuomitsetteko minut, jos kerron, että vien lapsen silloinkin hoitoon ja vietän omaa vapaapäivää/teen kotihommia/nukun/valmistelen töitä ym.

Tai lähden kaupungille kauppoihin ja kahvilaan.

Viikonloput mulla on aina vapaat, näitä arkivapaita sattuu joitakin kuukaudessa. Viikonloppuisin lapsi ei ole hoidossa, paitsi joskus mummolassa esim. 4-5 tuntia lauantaisin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta jotka kaikki alle 5v. Ei arkivapaita eikä mummoja hoitamassa, joten sen vuoksi tuo MLL hoitaja yhden lapsen äitille vielä tuntuu kyllä siltä että pidät todella huolta että sinulle jää varmasti aikaa rentoutua.

Vierailija
22/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista varmaan ihanaa muistaa vanhempana ainoastaan hoitopaikka ja MLL:n hoitajat, äidin kanssa vietettyä aikaa ei ollenkaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Välillä ne päivät on mukavia kun on vähemmän lapsia,

En silti syyllistä tahoa, joka aiheuttaa sen, että mulla on työtä siitä kellonlyömästä, kun työt alkaa, ainakin siihen hetkeen, kun ne työvuorolistan mukaan loppuvat...

Vierailija
24/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin täti, kirjoitat että JOS sulla olisi lapsia, niin viettäisit arkivapaat kaksistaan, siinä on tärkeää juuri se sana JOS.

Niin minäkin ajattelin monesta, monesta asiasta, että JOS minulla olisi lapsia, niin minä kyllä tekisin niin tai en ainakaan tekisi noin. Mutta nyt KUN minulla on lapsia, niin tiedän, että...

Vierailija
25/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemme eri tavoin. Minä en lähde siitä, että lapsella tulisi olla aina mahdollisimman kivaa. Muistan omasta lapsuudestani, miten kivaa ja turvallista oli ihan tavallinen arkikin. Kyllä varmasti olisin lähtenyt kysyttäessä Lintsille mielummin kuin auttanut äitiä siivoamisessa, mutta ei se sitä tarkoita, että olisin tavallisesta arjesta kärsinyt tai ollut mielummin päiväkodissa.

Varmasti minäkin ehtisin retkeillä ym. tavallisina päivinä. Mutta vapaapäivä keskellä viikkoa tarkoittaa minulle ihan eri asiaa. Se on ihana lepohetki ja irtiotto arjesta, jonka saan viettää lapsen kanssa. Ajattelen, että lapsi pääsee nauttimaan siitä minun kanssani enkä niin, että minun täytyy kyetä silloin tekemään kaikki mahdollinen ja lapsi on vain jaloissa.

Minulla on yksi lapsi, jolle hoitaja järjestyy kerran vuodessa. Ehkä kokisi toisin jos lapsi olisi monta tai sitten en.

Vierailija
26/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottoman väärin, että viikonloppuisin vanhemmilla on lepoa 3 tuntia tai max. 5 tuntia?? Joku kyseli, että milloin sitten olen lapsen kanssa. No, ensinnäkin viikonloppu kestää huomattavasti kauemmin kuin tuo 3 tuntia, eli vallan hyvin siinä ehtii olla lapsen kanssa. Toisekseen olen kantapään kautta saanut huomata, että oma lepo on tosi tärkeä juttu kaiken kaikkiaan. Miksi siitä ei saisi huolehtia??

ap

Vierailija
27/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin heidät hyvin sen ajan, kun olin täysipäiväisesti kotona ja hoidan heidät edelleen hyvin. En ymmärrä tätä keskustelua. Joskushan tekin vapaapäiviä lasten kanssa viettävät siivoatte ja teette muita pakollisia juttuja; käytte gynellä, kampaajalla, pankissa, lepäätte. Jos lapset on mahdollista viedä noiden puuhien ajaksi päiväkotiin, totta kai vien. Kun kerran viihtyvät siellä ja mielellään sinne menevät. Kun pakolliset kuviot on hoidettu ajalla, jolloin lapsillakin on mielekästä puuhaa, voimme loppuajan käyttää yhdessä oloon ja voin ihan todella olla läsnä ja mukana lasten touhuissa eikä tarvitse pyytää olemaan hiljaa, kun äiti juttelee verotoimistossa tai pankissa tai varomaan, ettei vessanpönttöä pestessä likavesi roisku tai odottamaan, että äiti pesee vielä tämän ikkunan tai silittää nämä paidat.

Ja niin kauan kuin mun lapset on tyytyväisiä, minä olen tyytyväinen. :)

Vierailija
28/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan hoitaa lapseni itse, ja siinä samalla menee kaverina pari muutakin. Että mun ei tartte miettiä millon vien lapseni hoitoon ja millon en. Äitini teki näin ja oli ihanaa kasvaa kotona, ainakin tiesi että äiti välittää ja haluaa itse hoitaa mua, eikä anna sitä tärkeetä vastuuta kellekkään toiselle! T:päiväkodin täti

Vierailija
29/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
30/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. se joka nautiskelee vapaapäivistä muksun kanssa

Vierailija
31/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin täti vielä. 27 tässä kirjoittaa.

Sinulla on hyvät periaatteet. Mutta tiedätkös, minä olen hoitanut omat lapseni 4-vuotiaiksi asti kotona. Silti tiedän, että kaikille se ei ole mahdollista, kaikki eivät jaksa yksin sitä ym.

Laaja-alaisempaa katsantokantaa elämään saa sitten siinä vaiheessa, kun on niitä omia lapsia. Toisten ratkaisuja on niin helppo arvostella. Lapsettomien varsinkin.

Vierailija
32/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo viesti tälle päiväkodin tädille (ei 27).

Täällä kans vähän sekaisin.

Vierailija
33/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään LÄHDE siitä, että lapsilla tulisi olla aina mahdollisimman kivaa. Kyllä sitä siivoamista jää ihan meille kaikille, vaikka olisinkin päivän tai kaksi kuussa vapaalla niin, että lapset on päiväkodissa. Kun niitäkin vapaita, kun ollaan kaikki kotona kuitenkin joka viikko on. Mun lapset oli vuosia kotona ennen päiväkotiin menoa eivätkä ole olleet siellä vielä vuottakaan ja kyllä monesti vapaapäivinä kysyvät, eikö tänään mennäkään päiväkotiin. Hoitopäiviä kuussa on kuitenkin vain se 15. Eli lapset pääsee elämään arkeakin mun kanssa, pääsevät pitämään hauskaa mun kanssa, mutta pääsevät myös leikkimään ainakin toistaiseksi niin rakkaiden päiväkotikavereiden kanssa. Mun vuorotyö rajoittaa kyläilyjä ja suku asuu satojen kilometrien päässä, joten koen kyllä niin, että on lapsille hyväksikin (hirveää, voiko päiväkoti olla lapsille hyväksi...;O) saada ikäistään seuraa.

Jos mun lapset olisi viitenä päivänä viikossa päiväkodissa, pitäisin minäkin heidät kotona, jos olisin päivätyössä ja mulle sattuisi vapaapäivä keskelle viikkoa. Ainakin pääsääntöisesti, ellei sitten päiväkodissa sattuisi olemaan jotain harvinaista ohjelmaa tai mulla joku meno (gyne tms. jonne en lasten kanssa haluaisi mennä). Nyt tilanne on kuitenkin toinen. Ja tämä tilanne on meille hyvä.

6

Vierailija
34/34 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppoa olla fiksu ja filmaattinen, kun ei ole mitään kokemusta omasta lapsesta/ omista lapsista. Sinänsä hyvä periaate muuten.