Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.
Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää
Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä.
Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita.
Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta.
Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.
Tsemppiä teille ja mulle
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni, lasi vettä ja nukkumaan. Laskuhumalassa kaikki tuntuu olevan pielessä, se on ihan normaalia.
Ei pliis tällaisia vastauksia. Jos ei oo parempaa niin älkää kommentoiko mitään.
Niiihh... En oo ikinä juonu elämäni aikana. Oon urheillut, lukenut, opiskellut.
Jos koko maailmaa ajattelee, Pohjoismaat on turvallisin, korruptoitumattomin paikka. Ei tosin kauan nekään. Muualla on vielä pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni muuttivat jo työn perässä ulkomaille 🤗. Molemmilla on korkeakoulututkinto ja hyvät työpaikat. Heidän kautta voin ostaa tuotteita edullisemmin kuin täältä 😁. On se vaan niin ihanaa kun säästyy rahaa. Parin vuoden kuluttua muutan myöskin mutta käyn suomessa pari kertaa vuodessa hoidattamassa itseäni 😄
Et ole ainoa, meitä on muitakin
Så är det och vi flyttade hela den nära släkten till olika länder på ca. ett decennium. Någon studerar ännu i Finland men alla andra har (med examen i fickan) emigrerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen yhteishenki= kiusataan ja syrjitään porukalla jotain.
Ymmärrän päätöksesi, samaa miettinyt kun siihen on mahdollisuuskin. Onnea matkaasi, toivottavasti löydät paikkasi maailmalta!🍀
Kiitos kommentista ja kerro ihmeessä lisää sun fiiiksistä. Sitäpä just kun kaikki on tosiaan vastaan, ei siitä tuu yhtään mitään ja työelämän heikennyksiä.
Uskon parempaan kurjuuteen.
Oon hirveällä vaivalla pitkään säästänyt rahaa. Eikä mikään pelottaa.
Mitähän kertoisin...käytännössä ovet on avoinna moneen suuntaan, opiskeluja vielä edessä, mutta vahva fiilis siitä, että tämä Suomi on nähty. Aika erakkona elelen, en jää mitään täällä kaipaamaankaan. Miksi siis jäädäkään. Palkat parempia ja ihmiset mukavampia muualla.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla samoja fiiliksiä?
On, mutta en keksi missä olisi paremmin. Korruptio ja rikollisuus rehottaa joka paikassa. Joissain maissa ihmishenki on halpa. Ihmiskauppaa, huijausta yms.
Nykyään on tällainen tilanne ja poliittiset suuntaukset. Ehkä ajat taas muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän päätöksesi, samaa miettinyt kun siihen on mahdollisuuskin. Onnea matkaasi, toivottavasti löydät paikkasi maailmalta!🍀
Kiitos kommentista ja kerro ihmeessä lisää sun fiiiksistä. Sitäpä just kun kaikki on tosiaan vastaan, ei siitä tuu yhtään mitään ja työelämän heikennyksiä.
Mitähän kertoisin...käytännössä ovet on avoinna moneen suuntaan, opiskeluja vielä edessä, mutta vahva fiilis siitä, että tämä Suomi on nähty. Aika erakkona elelen, en jää mitään täällä kaipaamaankaan. Miksi siis jäädäkään. Palkat parempia ja ihmiset mukavampia muu
Ihmiset voi olla mukavia, mutta onko luotettavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni muuttivat jo työn perässä ulkomaille 🤗. Molemmilla on korkeakoulututkinto ja hyvät työpaikat. Heidän kautta voin ostaa tuotteita edullisemmin kuin täältä 😁. On se vaan niin ihanaa kun säästyy rahaa. Parin vuoden kuluttua muutan myöskin mutta käyn suomessa pari kertaa vuodessa hoidattamassa itseäni 😄
Et ole ainoa, meitä on muitakin
Så är det och vi flyttade hela den nära släkten till olika länder på ca. ett decennium. Någon studerar ännu i Finland men alla andra har (med examen i fickan) emigrerat.
Det är bra att många flyttar utomlands. Det lönar sig inte att bli kvar i konkurslandet Finland
Liian idealistinen ei kannata olla ja luottaa ihmisiin liikaa, ettei käy huonosti.
Lakia rikotaan kyllä muuallakin, ja todella monessa maassa se kuuluisa yhteishenki rajoittuu vain omaan sukuun ja lähipiiriin. Muualta tullutta vedätetään ihan surutta kuin pässiä narussa, pelkkä hyötymistarkoitus mielessä.
Suomessa on monet asiat kuitenkin hyvin. Turhaan ei Suomi ole maailman onnellisin maa seitsemättä vuotta peräkkäin. Yksi hyvistä asioista on sekin, että suomalaisena voit valita lähteä katselemaan muuallekin ja luottaa siihen, että voit aina tulla takaisin. Suurimmalle osalle maailman ihmisistä muuttaminen ei ole ollenkaan helppoa, eikä kaikille edes lainkaan mahdollista.
Kannattaa huolehtia että on sellainen budjetti että riittää ja pääsee palaamaan. Lisäksi yhteyshenkilö kotimaassa joka voi auttaa.
Leffan sanoin: Good luck And good Night.
Ei tarvitse valita joko-tai, vaan voi valita myös sekä-että. Tarkoitan, ettei tarvitse lähteä kokonaan Suomesta, vaan voi asua ulkomailla esimerkiksi vain osan vuotta. Monet asuvat esim. marraskuusta maaliskuulle jossain ilmastollisesti miellyttävämmässä paikassa.
Iigorin hokijat taas vauhdissa tässäkin ketjussa :D
Suomi on entinen hyvinvointivaltio. En usko että suomi enää nousee tästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kertoisin...käytännössä ovet on avoinna moneen suuntaan, opiskeluja vielä edessä, mutta vahva fiilis siitä, että tämä Suomi on nähty. Aika erakkona elelen, en jää mitään täällä kaipaamaankaan. Miksi siis jää
Hehe, no ei täällä Suomessakaan kehenkään kannata tänäpäivänä luottaa. Sen olen oppinut ihan kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä avaus. Mäkään en jaksa enää. Pelottaa lähtee vain
Murre Pjotor et ole suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kertoisin...käytännössä ovet on avoinna moneen suuntaan, opiskeluja vielä edessä, mutta vahva fiilis siitä, että tämä Suomi on nähty. Aika erakkona elelen, en jää
Tätäpä just. Ei voi yhtään luottaa kenenkään.
Onko muilla samoja fiiliksiä?