Päätin lähteä Suomesta. Mulle riitti.
Jos meinaat vastata että siitä vaa, ei jäädä kaivaamaan niin älä vastaa ollenkaan.
Kaipaan kypsää keskustelua ja onko muilla samaa fiilistä kuin mulla? Mielestäni Suomessa ei oi mitään järkee elää
Ei jaksa enää tätä väsynyttä ja ylimielistä ilmapiiriä. Lakia rikotaan joka asiassa. Terveysasioissa, työelämän asioissa. 20 vuoden jälkeen mulle riitti pätkätyöt, jatkuvaa epävarmuus, ikäviä juttuja. Joustamattomuutta ja vaatimuksia. Ihmiset on kuin epävirallisia poliiseja täällä.
Valitsen parempaa kurjuutta! Eli lähden maailmalle etsimässä asioita. Etsin paikkoja jossa ihmiset vetävät yhteishengellä, jossa asioista voi sopia. Etsin kivempia ihmisiä jolla on halu tehdä asioita.
Mul on ihan sama vaikka joudun hetkeksi elää hostellissa kunhan tuntuu hetken ees kivalta.
Tunnetasoltaan olen ollut niin väsynyt tähän ettei mikään vedä eikä mee eteenpäin.
Tsemppiä teille ja mulle
Kommentit (270)
Vaihtakaa ulkomaalaisille keskustelupalstoille, niin integroidutte yhteiskuntaan. Heippa ja kiitos valinnastanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskaltaa koettaa ns"siipiä", niin tule tänne Fuengirolaan. Täällä on paljon töitä ja mukavia ihmisiä. Ihan pelkällä suomenkielellä saa työpaikan ja lisää kieliä voi opiskella Sofia opistolla Kaikki on ainakin 30 % halvempaa ellei vieläkin halvempaa,jos kelpaa merkittömät vaatteet.
Ravintolassa voi syödä vaikka päivittäin, ei oo roistohinnat,kuten Suomessa. Kerroit,ettet käytä alkoholia,niin urheilla voi vaikka joka päivä auringossa, padelia, pyöräilyä etc.
Lääkkeet murto-osassa hinnoissa, melkein ilmaisia. Parturi miehille 10 e ja osaavat todellakin työn.
Täältä voi halutessa vaihtaa paikkaa mihin päin maailmaa mut suosittelen ihan kypällä. Ainostaan alkoholi tai huume
ongelmaisten ei kannata tänne tulla sillä viina on tosi tosi halpaa. Hammaslääkärit ja muut lääkärit löytyvät suomenkielellä. Matkavakuutus kannattaa aluksi ottaa. Lapsille on suomalainen koulu esim ja päiväkoti pienem
Mitä järkeä, jos ap nimenomaan ei halua olla enää suomalaisten kanssa tekemisissä? Fuengirolaan en itse muuttaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ja minne onnelaan se AP. nyt lähteekään?
Tuskin minnekään. Tämä on taas näitä avauksia, että päätin lähteä mutta siihen se sitten jäikin.
Vierailija kirjoitti:
Se on eräänlainen pakkomielle ja kyvyttömyyttä katsoa peiliin, kun kuvittelee muuttamisen ratkaisevan kaikki ongelmat.
no minä muutin, enkä ole katunut, voin jo vuosikymmenien perusteella todeta. etsin myös kaikenlaisiin ongelmiin ratkaisua pelkäämättä itseäni.
Päätit lähteä. Lähde. Muista pärjätä. Äläkä tule takaisin.
Asuin 27 vuotta ulkomailla, pääasiassa länsimaissa. Tuota yhteen puhaltamisen henkeä en enää viime vuosina niin nähnyt, aika jakautunutta porukka on muuallakin. Mutta ei näin vihamielisen negatiivista, kateellista ja katkeraa väkeä ole muualla nähnyt. Nyt asunut 5 vuotta suomessa, vanhaa äitiäni hoitamassa. On täällä hyvät puolensa, esimerkiksi luonto on vielä suhteellisen puhdas ja on aika väljää asua vrt.moni tiheästi asuttu maa. Osa ihmisistä on kultaisia ja hyviäosa taas noita super negatiivisia ilonpilaajia.
Vierailija kirjoitti:
Routa porsaa kotiin ajaa 🐷
Itse palasin täytenä sikana. Kunnioitus tätä sontaläjää kohtaan nolla ja toiminta sen mukaista.
Suomessa on ankea ja ikävä ilmapiiri eikä toivoa paremmasta ole. Lähtisin itsekin jos olisin nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei valkoisella, varakkaalla keski-ikäiseisellä miehellä ole ongelmia missään päin maailmaa. Hyvä me setämiehet!
No ei. Se vaan että alkuun voi uusi paikka viehättää erilaisuudellaan mutta samanlaista se elämä on joka puolella jos ei nyt jonnekin Alaskaan muuta. Olen viettänyt paljon aikaa täällä Virossa ja ihan samaa ruikutusta täälläkin joskus kuulee. Ovat vieläpä kateellisia meille. Vanhemmat ihmiset tosin ovat tyytyväisempiä kun ovat kokeneet neukkulan touhut. Hyväpalkkaisia töitä on vähän ja moni nuori suunnittelee lähtevänsä muille maille tienaamaan. Näin joutilaan täällä on hyvä olla. Enpä tiedä, minulla on ystävien ja tuttujen kesken ihan hyvä ja positiivinen ilmapiiri.
Me ymmärsimme jo vuonna 1998, ettemme halua asua Suomessa, asuttuamme jo sitä ennen muutamaan otteeseen lyhyempiä aikoja eri maissa. Ja silloin lähdimme lopullisesti emmekä ole katuneet.
Hyvähyvä! Tollasta marisevaa pillittäjää jaksa kukaan kattellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian idealistinen ei kannata olla ja luottaa ihmisiin liikaa, ettei käy huonosti.
Pessimisti nyt ei ainakaan kannata olla. Sitten ei kannata tehdä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni, lasi vettä ja nukkumaan. Laskuhumalassa kaikki tuntuu olevan pielessä, se on ihan normaalia.
Ei pliis tällaisia vastauksia. Jos ei oo parempaa niin älkää kommentoiko mitään.
Niiihh... En oo ikinä juonu elämäni aikana. Oon urheillut, lukenut, opiskellut.
Tiukkapipoisuus ei parane muuttamalla. Suomi on hyvin liberaali maa.
Näitä "lähden Suomesta, koska Suomi on paska maa ja täällä on paskat ihmiset. Tee sinäkin niin, varsinkin jos olet nuori, ja siinä iässä, että olisit sodassa mukana"- ketjuja alkoi tulla palstalle päivittäin sen jälkeen, kun Suomi liittyi Natoon.
Yhteensattuma? Enpä usko 😄
Venäläistä informaatiovaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni, lasi vettä ja nukkumaan. Laskuhumalassa kaikki tuntuu olevan pielessä, se on ihan normaalia.
Ei pliis tällaisia vastauksia. Jos ei oo parempaa niin älkää kommentoiko mitään.
Niiihh... En oo ikinä juonu elämäni aikana. Oon urheillut, lukenut, opiskellut.
Tiukkapipoisuus ei parane muuttamalla. Suomi on hyvin liberaali maa.
Varmaan paperilla joo liberaali, mutta riippuu paljon siitä kuplasta myös missä täällä elää. Konservatiivit räksyttää aika äänekkäästi monessa paikkaa.
Täältä gerontokratiasta pitääkin lähteä pois! Eihän täällä ole työikäisillä muuta arvoa kuin maksaa eläkkeitä. Lähtekää kaikki nuoret vielä kun voitte, ennen kuin alkaa muutenkin rytisemään.
Vierailija kirjoitti:
Venäläistä informaatiovaikuttamista.
Niinpä. Näitä on ollut jo pitkään, tarkoituksena saada aikaan sama, mitä Venäjällä kävi, eli nuoret älyköt muutti pois, ja tyhmä tykinruoka jäi jäljelle.
Sitä samaa toivovat tänne. Upseeriaines pois Venäjän tieltä.
Ja minne onnelaan se AP. nyt lähteekään?