Nikotiinipussit onko nuo ihan turvallisia!!? Sydän oireilee niistä.
Olen entinen röökaaja ja koitan lopettaa. Siirryin 10mg vahvuisiin velon pusseihin.
Alkuun tuntuivat toimivan hyvin tupakan himoon, mutta sitten alkoi oireet. Sydän tykyttelee. Pulssi kiihtyy epämielyttävän tuntuiseksi, kun lyön säkin huuleen. Alkaa lievästi huipata, suu on muuttunut sisältä valkoiseksi.
Tupakointia takana 20 vuotta. Sydän alkanut muljahdella. Nukkumaan käydessä ja lenkkeilessä. Nämä taitaa olla melkoisen vaarallisia.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sun rytmihäiriösi voivat liittyä ihan siihen tupakoinnin lopettamiseen eikä nikotiinipusseihin. Vähemmän sinä niistä nikotiinia saat kuin röökistä.
Turhaan alapeukutatte. On uskomatonta, mitä oireita tupakoinnin lopettamisesta voi seurata. Ikäviä oireita, jopa sairauksia voi puhjeta. Se on ihan totta, mutta ei siitä puhuta mitään tietenkään.
No joo, kuuntelen joka päivä töissä, kun pari työkaveria yskii ja rykii limaista yskää, koska ovat polttaneet vuosikymmenien ajan. Eiköhän tupakointi vielä toistaiseksi vie voiton sairauksissa, joita voi seurata.
Kyllä, varmasti näin, mutta lopettaminen ei välttämättä myöskään tuo kaikille mitään auvoa tai lisää terveyttä. Monelle toki kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kovin huume on nikotiini ja rajuimmat henkiset vieroitusoireet olen saanut saanut nikotiinikoukusta vieroittautumalla. En suosittele nikotiinia kenellekään. Kehostasi tulee nikotiinin orja ja elämäsi tarkoitus on enää saada nikotiinia.
En itse ajattele aivan noin, mutta pidän järjettömänä sitä, että istun nytkin nuuska huulessa ja maksan siitä. Addiktio nikotiiniin on todellisuutta minullekin. Pikkuhiljaa taperin off-menetelmällä hilannut miedompiin valmisteisiin. Tuntuu jotenkin typerältä imeskellä hyönteismyrkkyä, vaikka minulla ei koskaan ole ollut esim. täitä. M51
Nykyään ikävä kyllä käytetään paljon epäterveellisiä asioita.
Ap, minkä vahvuisia savukkeita poltit, silloin kun vielä tupakoit.
Eivät ne nikotiinipussit ole savukkeita kummempia.
Voimakuudesta riippurn, niistä elimistö saa verenkiertoon, yhtä paljon nikotiinis, kuin usein poltetuidta savukkeistakin.
Nikotiinipussien ja savukkeiden ero vaan siinä, että nikotiinipusseista, ikeneiden limakalvojen kautta, vereen imeytyy sama nikotiini määrä, kuin mitä saa yhden tupakin polttaessa.
Nikotiinipussien hyöty on siinä: ettei keuhkopussit rasitu.
Eikä keuhkoihin kerry tervaa, eikä vaarallisia savuja.
Tupakan himo on aina sama, kuin nikotiinin himo.
Tuo korvautuu täysin ja helposti nikotiinipusseilla.
Paitsi että suun limakalvot ja ikenet kärsii noista,
Vahvoista tuli tykytystä. Aluksi sitä ei huomannut, vasta joitain kuukausia käytettyäni tajusin että sydän hakkasi ja verenpaine oli noussut myös. Käytin siis vahvoja eli Velon 14 mg... Nyt oon siirtynyt Zonnic 4 mg ja Nicorette 4 mg pastilleihin, tarkoitus pikku hiljaa lopettaa kokonaan. Olo on paljon parempi, vaikka himottaa kyllä. Noilla miedolla ei saa sitä "potkua" mitä vahvoilla jos on niihin tottunut, mutta viime aikoina sain niistäkin vain sydäme hakkaamaan... Miedommat auttavat silti vieroitusoireisiin ja Zonnic on ihan hyvä, koska muoto on eri kuin tavallisissa nikotiini pusseissa. Nikotiinipastilleista on jo helpompi siirtyä vaikka xylitolpastilleihin. Tsemppiä 👍
Vierailija kirjoitti:
Kovin huume on nikotiini ja rajuimmat henkiset vieroitusoireet olen saanut saanut nikotiinikoukusta vieroittautumalla. En suosittele nikotiinia kenellekään. Kehostasi tulee nikotiinin orja ja elämäsi tarkoitus on enää saada nikotiinia.
Näin. Aivan hirveä koukku, siis järkyttävää mitä paskaa. Taistellut nyt neljä vuotta eroon yli 20 vuoden tupakoinnista ja parhaillani nikotiinipusseista. Vaikuttaa niin pahasti nimenomaan mielenterveyteen, että huh huh. Nuorille sanoisin että älä ihmeessä ikinä koske nikotiiniin, elämä on niin paljon helpompaa jos et tiedä mitä tuskaa tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta rööki kertalaakista. Loppuvat myös korvaavien tuotteiden haitat, kun olet päässyt pahimman yli.
Ei suositella. Paljon suurempi todennäköisyys on onnistua lopettamaan mikäli tekee sen korvaavien nikotiinituotteiden avulla. Vieroitusoireita voi helpottaa niin miksi ei niin tekisi.
Korvaaviin tuotteisiin jää myös koukkuun. Lisäksi ap tässä juuri kertoi saavansa niistä uusia vaivoja.
Minä nautin nikotiinista. Nytkin vahvin pussi huulessa. :-)
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin nikotiinista. Nytkin vahvin pussi huulessa. :-)
Sama täällä. Älkää käyttäkö, mutta älkää itkekö vaivojanne...
Ei todellakaan kannata käyttää. Niistä voi saada sydänkohtauksen ja kuolla pahimmassa tapauksessa, kun jatkuvasti rasittaa elimistöä niillä tuotteilla. Ne kuormittaa pitkäkestoisesti sydän ja verenkierto elimistöä. Ei ne ole mitään riskittömiä tai harmiton vaihtoehto tupakalle
Itse huomannut, etenkin tietyissä tuotteissa, noita sivuoireita. Huimausta ja käy hermoston päälle + saa vatsa sekaisin. Velo ja Nordic pure varmaan yleisimmät oireiden aiheuttajat, eikä varsinaisesti nikotiinin määrästä ole kyse. Ennen vedin Siperiaa ja Odenssia. Ilmeisesti jotenkin herkistynyt voimakkaalle nuuskalle ja nikotiinipusseillekin.
Joku paska lisäainehan noita oireita aiheuttaa, tai sitten vaihtoehtoisesti nikotiini, joka toimii moninkertaisella voimalla niiden suolasekoitusten ja mentholin vuoksi.
Ihan tosissasiko kysyt, ovat nikotiinipussit turvallisia? 😂
Myrkkyä se on, mutta sekin on Trumpin vika. 😁🐷