Järkyttävä tämä naisten itse itselleen asettama hymyilypakko!
Esimerkiksi tuo nuori naispoliisi Puoli seitsemän -ohjelmassa. Hymyilee koko ajan kuin puuhevonen kuutamolla.
Kuka kertoisi nuorille naisille, että jos olette asianne asiantuntijoita, teidän ei tarvitse hymyillä koko ajan kuin pikkutytöt?
Kommentit (43)
Häiritsi, kun Sanna Marin hymyili aina, kun puhui korona-aaioista virallisissa tiedotustilaisuuksissa.
Naiivin oloinen poliisi, ärsyttävä peittelee epävarmuuttaan. Minä hymyilen vain jos hymyilyttää, en ole tyrkyllä ja tarjolla mihinkään enkä kenellekään
n. 70v.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on opettajien keskuuteen tullut tuo hymyilevä puhetapa. Se on kuulemma nykypäivän esiintymistaitoa.
Ope Espoosta
Suu virneessä puhujan artikulointi on epäselvää eikä huuliltakaan voi lukea. Luotettavuus kärsii, jos puhuu vakavista asioista ja muuten tekee vähän tyhmän vaikutelman.
Jaahas, nyt hymyilykin on väärin ja se ei tietysti voi tulla luonnostaan keltään, vaan siihen on oltava joku syy. Kaikkea sitä, kauheaa jos ei ole niin vakavan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nyt hymyilykin on väärin ja se ei tietysti voi tulla luonnostaan keltään, vaan siihen on oltava joku syy. Kaikkea sitä, kauheaa jos ei ole niin vakavan näköinen.
Eri asia kuin teennäinen kestovirne naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät vaadi itseltään hymyilyä, vaan miehet vaativat sitä naisilta.
Olen sitä mieltä, että naisten kannattaisi todellakin vain lopettaa huomioimatta sellaista typerää odotusta.
Miesten syy kun naiset hymyilevät? Missä ja miten miehet vaativat naisilta hymyilyä? Miksi naiset sitten tottelevat miehiä ja hymyilevät, eivätkö nykyajan naiset ole itsenäisiä? Mitä tapahtuu jos naiset lakkaavat hymyilemästä? Naiset eivät koskaan hymyilisi jos miehiä ei olisi?
Eli nainen on tyhmä ja hymyilee ainoastaan kun mies vaatii. En lukeudu tyhmien joukkoon, minä hymyilen vapaasta tahdostani juuri silloin kun mua huvittaa.
Hymy on todettu toimivaksi. Miehetkin ottaa kohteliaamman ilmeen jos on tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö sanelet miten paljon muut saa hymyillä ja mikä on teennäistä?
Jos nainen ei hymyile, tulee ukot sönköttämään "hymyilisit nyt vähän", "miks oot noin myrtsi"?
Aivan totta tämä. Naiset, älkää hymyilkö!
Ihanaa, kun ihmiset hymyilee. Enpä ole vielä koskaan ajatellut että joku hymyilisi liikaa.
Kerran tajusin, miksi kauniisti sanottuna vaatimattoman näköinen ystävättäreni on miesten suosiossa. Hän hymyilee kaikille miehille aurinkoisesti, vaikka mies olisi kuinka ruma ja tyhmä tapaus. Hän myös nauraa hersyvästi miesten huonoillekin vitseille. Että siksi kai ne naiset hymyilee, sillä saa miehiltä positiivista huomiota.
Et arvaakaan kuinka monta kertaa olen saanut kuulla, jos en suoraan, niin kiertiteitse, että naamani on norsunvtulla tai että joku on paskonut mun aamumuroihin. Ihan perusilme riittää.
Hauskinta on, kun tekasee sen feikin hymyn naamalle niin tuntuu kuin olisi juossut puolimaratonin. Mut mitäpä sitä ei naisena muiden hyvinvoinnin eteen tekisi - ja tähän se hymy.
Oscar-gaalan etkojuonnoissa nais-miespari. Nainen hymyili koko ajan puhuessaan, samoin haastatellut naistähtöset sekä poseeraamaan asettuneet naiset. Miesjuontaja ei hymyillyt kaikenaikaa kuten eivät myöskään haastatellut miesnäyttelijät eivätkä poseeraavat miehet, jotka päinvastoin ottivat poseeraukseen aika tuiman ilmeen.
Se nyt on sitten makuasia kumman sukupuolen tapaa pitää parempana ja että pitääkö naisten tässäkin alkaa jäljitellä miehiä. Itse olen nainen ja naamani väsyy aika nopeasti jos yritän hymyillä vaikka ei hymyilytä. En viitsisi millään esittää jotain, mitä en ole. Eli itse valitsen miesten tavan, vaikka se ei ole parempi tapa sillä perusteella, että se on miesten tapa. Mutta sillä perusteella parempi tapa, että ihmisen ei tarvitse esittää jotain tunnetilaa, mitä ei ole.
Voi kyynel. Koita kestää. Mieti miten paljon me nauretaan ja hymyillään silloin, kun kukaan ei näe eikä pakota muottiin. Kun saa nauraa oikeasti ja pidäkkeettä. Voin kertoa, että se on paljon. Kamala Harris on viaton pikku hihittelijä monen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun perusilme on roikkuva bulldog-naama, joku toinen näyttää aina vihaiselta, joku on aina hämmentyneen näköinen silmät suurina, jonkun suu ja silmät taas näyttävät perusilmeessäkin nauravaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tajusin, miksi kauniisti sanottuna vaatimattoman näköinen ystävättäreni on miesten suosiossa. Hän hymyilee kaikille miehille aurinkoisesti, vaikka mies olisi kuinka ruma ja tyhmä tapaus. Hän myös nauraa hersyvästi miesten huonoillekin vitseille. Että siksi kai ne naiset hymyilee, sillä saa miehiltä positiivista huomiota.
Hymystä tulee kierre. Ehkä häntä vain automaattisesti hymyilyttää, kun joku hymyilee hänelle. Suomalaisilla saisi olla enemmänkin tätä vikaa. Yleensä kun tuntemattomalle hymyilevää pidetään hulluna tai epäilyttävänä, ja vastakatse on sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei hymyile, tulee ukot sönköttämään "hymyilisit nyt vähän", "miks oot noin myrtsi"?
Mulle ei ole koskaan tullut yksikään mies sönköttämään mitään vaikka en hymyilisi. Joten jos sulle on pari miestä joskus sönköttänyt niin se ei ole kaikki maailman miehet eikä kaikki maailman naiset. Älä pura katkeruuttasi liioitteluun.
Jatkuva hymy samalla kun selittää jotain näyttää aika omahyväseltä. Just saying.