Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä tämä naisten itse itselleen asettama hymyilypakko!

Vierailija
07.03.2025 |

Esimerkiksi tuo nuori naispoliisi Puoli seitsemän -ohjelmassa. Hymyilee koko ajan kuin puuhevonen kuutamolla.

Kuka kertoisi nuorille naisille, että jos olette asianne asiantuntijoita, teidän ei tarvitse hymyillä koko ajan kuin pikkutytöt?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se keski-ikäistenkin naisten riesa. Pakkohymyily on aika pervon näköistä jos samalla selittää jostain Gazan lapsiuhreista tai Venäjän varustelusta.

Vierailija
2/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kyllä liikaa hymyjä ole, edes pakotettuja.

Mörököllien maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun minua on joku random julkisella paikalla käskenyt hymyilemään, käskijä on ollut mies.

Vierailija
4/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kyllä liikaa hymyjä ole, edes pakotettuja.

Mörököllien maa.

Sekin on totta. Mutta jos miellyttämishymyjä pitää lisätä, niin ehkä sinne tavallisten ihmisten jokapäiväiseen kohtaamiseen kaupan ovilla tai kävelytiellä. Ei telkkarissa tarvitse kaikkea selittää hymyillen. Siitä tulee jotenkin pohjoiskorealainen vaikutelma.

ap

Vierailija
5/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis, näen tämän pakkohymyilyn todisteena naisten alisteisesta asemasta. Mies kun asiantuntijana kutsutaan telkkariin kommentoimaan jotain, niin ei hän hymyile miellyttämishymyä koko ajan. Naiset haluavat miellyttää, eivät usko että asiantuntijuus riittää.

ap

Vierailija
6/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opettajien keskuuteen tullut tuo hymyilevä puhetapa. Se on kuulemma nykypäivän esiintymistaitoa.

Ope Espoosta

Vierailija
7/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis, näen tämän pakkohymyilyn todisteena naisten alisteisesta asemasta. Mies kun asiantuntijana kutsutaan telkkariin kommentoimaan jotain, niin ei hän hymyile miellyttämishymyä koko ajan. Naiset haluavat miellyttää, eivät usko että asiantuntijuus riittää.

ap

Ei apua, hymyillään koska ollaan alisteisessa asemassa, nyt en hymyile vaan nauran ääneen  :D  Toivottavasti et nimelläsi jaa näitä päätelmiäsi missään, etkä varmasti kyllä uskalla jakaakaan.

Vierailija
8/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyily on niin paha asia, pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
9/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä resting bitch face on parempi. Olisipa enemmän bitchfaceja.

Vierailija
10/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis edes poolopaitamurjottaja!

Vierailija
11/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei apua, hymyillään koska ollaan alisteisessa asemassa, nyt en hymyile vaan nauran ääneen  :D  Toivottavasti et nimelläsi jaa näitä päätelmiäsi missään, etkä varmasti kyllä uskalla jakaakaan.

Tästä on muistaakseni tutkimustietoakin. En vain jaksa etsiä.

Näkeehän tuon jo missikisoista. Naisten pitää hymyillä. Mies saa olla vakava, tai kova. Suurten johtajien ei tarvitse hymyillä. Kyllä minä ihan omilla kasvoillanikin olen tästä puhunut.

ap

Vierailija
12/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun minua on joku random julkisella paikalla käskenyt hymyilemään, käskijä on ollut mies.

Sama. Ei vaan ole kiinnostanut hymyillä, kun en muka onnellisenakaan kelpaisi kuitenkaan. 

Vierailija
13/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkimusten mukaan tytöt hymyilevät enemmän kuin pojat. Syyt taustalla ovat kuitenkin monimutkaisia, sukupuolentutkimuksen ja työelämän tasa-arvon professori Marjut Jyrkinen Helsingin yliopistosta kertoo. Naiseuteenhan on pitkään liitetty esimerkiksi tarve miellyttää ja käyttäytyä miellyttävästi."

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010281873.html

Vierailija
14/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on opettajien keskuuteen tullut tuo hymyilevä puhetapa. Se on kuulemma nykypäivän esiintymistaitoa.

Ope Espoosta

Täähän on Amerikan ihmemaasta tullut tapa, joka liittyy kiinteästi kaupallisuuteen. Siksi mainosäänetkin kuulostavat niin imelästi hymyileviltä että oikein pahaa tekee...

Vierailija
15/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös työelämässä kiinnittänyt huomion kuviin, miehet ovat vakavia ja naiset hymyilevät. Esim. CV-kuvat, Linkedin, kuvat vaikka työpaikan nettisivuilla. 

Vierailija
16/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja huomannut vuosien varrella, että ystävällinen, rohkaiseva hymy on yksi tärkeimmistä työkaluistani. 

Vierailija
17/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tästä on muistaakseni tutkimustietoakin. En vain jaksa etsiä.

Näkeehän tuon jo missikisoista. Naisten pitää hymyillä. Mies saa olla vakava, tai kova. Suurten johtajien ei tarvitse hymyillä. Kyllä minä ihan omilla kasvoillanikin olen tästä puhunut.

ap

Ei, kenenkään ei pidä hymyillä eli ei naisia siihen pakoteta. Olen täysin varma että jos missikisoissa joku ei hymyilisi niin ei sitä sieltä pois laitettaisi. Ja varsinkin tuo alisteinen asema, jos televisiossa joku asiantuntijanainen puhuu niin ei hän alistuneisuuden takia hymyile. Minä olen nähnyt todella paljon naisia puhumassa jotka eivät hymyile. Miten se on niin vaikea käsittää että toiset vain luonnostaan hymyilevät paljon, toki joskus liikaa. Jos haluavat hymyilyllään miellyttää niin kyllä se on vapaaehtoista, ei merkki alisteisesta asemasta.

Vierailija
18/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät vaadi itseltään hymyilyä, vaan miehet vaativat sitä naisilta.

Olen sitä mieltä, että naisten kannattaisi todellakin vain lopettaa huomioimatta sellaista typerää odotusta.

Vierailija
19/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se keski-ikäistenkin naisten riesa. Pakkohymyily on aika pervon näköistä jos samalla selittää jostain Gazan lapsiuhreista tai Venäjän varustelusta.

Mustien miesten varustelu se niitä vasta hymyilyttääkin.

Vierailija
20/43 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään äkäisen näköisistä vanhoista mummuista joiden naamalla ei hymy edes käväise. Semmosista jotka taklaa teinejä perässä vedettävällä ostoskärryllään ja lyö heti kyselemättä, jos liittymäkauppias astuu kohti. Keski-ikäiseltä naiselta ei vielä moista hyväksy, mutta mummelilta kyllä.