Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä puolue Suomessa ajaa miehiin kohdistuvan syrjinnän lopettamista

Vierailija
07.03.2025 |

Tasa-arvoista asevelvollisuutta sekä asevelvollisuuden käynneille miehille kompensaatiota ansionmenetyksistä? Syöpäseulontoja? Vieraannuttamisen kieltämistä? Tähän mennessä jokainen puolue vasemmalta oikealle on näyttäytynyt vain naisten etuoikeuksien lisääjänä ja miesten syrjinnän kannattajalta.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen pointtihan on, että jatkossa naiset käyvät armeijan, eikä miesten enää tarvitse. Sitähän ap tässä tarkoitat, eikö vain. 

Ap on vapaamatkustaja. Täysin hyödytön, haitallinen otus.

Ja mikä sinä olet? Koulukiusaaja? Kuulostat niin empaattiselta. Isäsi ja veljesi on varmasti sinusta ylpeitä kun halveksi ja lietsot vihaa miehiä kohtaan? Olet todella hyödyllinen.

Vierailija
62/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa: Vihreät ja Vasemmistoliitto. Lue vaikka puolueohjelmat. Ovat netissä. 

Vieraannuttamisesta en kyllä ole varma, sillä mitä tarkalleen ottaen kiellettäisiin ja miten? Pahan puhuminen toisesta vanhemmasta?  Itse ilmiötä en toki kiistä. 

Nämä olivat viimeksi hallituksessa, mutta mitään ei tapahtunut.

Ainoa pienpuolue joka siellä säätää lakeja on RKP. Kannatus on pientä, mutta kaikesta määrää. Suomenkielisillä puolueilla ei tuollaista valtaa ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ansionmenetyksiä äiteen ja Kelan elättämälle työttömälle luuserille intistä koituu?

Oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vain? Tehdään ajatusleikki. Armeija ilman palkkaa ja eläkekertymää pakolliseksi VAIN naisille. Sitten miehet lällättelee sulle mitä ansionmenetyksiö isin ja kelan elättämälle luuserille koituu? Maistuuko?

Ontuu aika pahasti, kun olen elättänyt itseni lukiosta saakka.

Ontuu sikälikin, etten ikinä ole vältellyt velvollisuuksiani.

En ole häiriintynyt luuseri kuten sinä.

Vierailija
64/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kukaan ei minulle tule kompensoimaan 7 vuotta kotona lasten kanssa, ei synnytyksiä, ei raskauksia eikä tule kompensoimaan sitäkään kun hoidan vanhempani aikanaan. Mutta miesten nyt pitäisi saada jostain lyhyestä ruikauksesta elämässä joku kompensaatio? Missä minun kompensaatio on siitä 123 viikosta minkä olen ollut raskaana ja tehnyt ihmisen?

Kuka sinut pakotti näihin? Ei ainakaan Suomen laki.

Vierailija
65/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kukaan ei minulle tule kompensoimaan 7 vuotta kotona lasten kanssa, ei synnytyksiä, ei raskauksia eikä tule kompensoimaan sitäkään kun hoidan vanhempani aikanaan. Mutta miesten nyt pitäisi saada jostain lyhyestä ruikauksesta elämässä joku kompensaatio? Missä minun kompensaatio on siitä 123 viikosta minkä olen ollut raskaana ja tehnyt ihmisen?

Kotihoidontuesta ja vanhempainvapaista on kertynyt eläke vuodesta 2005 alkaen. Etkö osaa lukea eläkeotetta? Varusmiespalveluksesta kertyy edelleen 0e koska Sdp:n feministiministeri miesvihassaan ei halunnut viedä asiaa eteenpäin.

Vierailija
66/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ansionmenetyksiä äiteen ja Kelan elättämälle työttömälle luuserille intistä koituu?

Oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vain? Tehdään ajatusleikki. Armeija ilman palkkaa ja eläkekertymää pakolliseksi VAIN naisille. Sitten miehet lällättelee sulle mitä ansionmenetyksiö isin ja kelan elättämälle luuserille koituu? Maistuuko?

Ontuu aika pahasti, kun olen elättänyt itseni lukiosta saakka.

Ontuu sikälikin, etten ikinä ole vältellyt velvollisuuksiani.

En ole häiriintynyt luuseri kuten sinä.

Niin eihän sulla velvollisuuksia olekaan🤣 vain pelkkiä etuoikeuksia. Häiriintynyt etuoikeutettu luuseri olet.

Vierailija
67/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei syrjitä :D Lopeta ulina ja uhriutuminen. Abortoidaanko poikia? Onko kaikki pilkkaamassa kun poika syntyy? Huoritellaanko miesuhreja? Pidetäänkö kaikkea miehissä paskana? Uhkaileeko joku miehiä äänioikeuden viemisellä? Haluaako feministit poistaa pojat väestöstä kuten te heterot haluatte tehdä tytöille? Kenen sukunimiä suositaan vaikka se johtaa syrjintään ja tyttöjen abortteihin?

Lopeta vikinä. Miehillä on absoluuttinen valta, ottakaa vastuuta.

Asutko Kiinassa? Nyt on Suomesta kyse ja täällä kukaan ei mene ultraan ja ole "jahas, abortin paikka".

Joo maailmalla on vaikka mitä, mutta jos Suomessa on lain ja koulujärjestelmän osalta jotain suosimista niin se ei ole miesten eduksi. Jos otat pään pois hiekasta niin hoksaat että tasa-arvo -ongelmia voi olla miehilläkin eikä se tarkoita ettei voisi ajaa myös naisten ongelmia.

Vierailija
68/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Sinä jaksat itkeä 6kk eläkekertymän puolesta(ei se työttömänäkään paljoa kerry) kun ennen tehtiin parhaimmillaan lähes 10 vuotta töitä ennekuin eläke kertymä alkia kertyä. Eikä kukaan itkenyt. Nyt luuseri vinkuu 6kk takia. 

Vierailija
69/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on typerin kommentti mitä olla voi. Joo ei kukaan pakota tekemään lapsia ja sinut olis ehdottomasti pitänyt jättääkin tekemättä, mutta kyllä yhteiskunnan pitää kompensoida naisille se, että ne tekee tämän yhteiskunnan jäsenet. Yhteiskunta kun ollaan me ihmiset, eikä yhteiskuntaa ole, ellei kukaan tee siihen uusia ihmisiä. 

Turhaan sinä vingut, että joudut olemaan 6kk intissä(takuulla et edes ole ollut) kun kohta kukaan ei olisi sinunkaan vinkumisia kuuntelemassa, jos kukaan nainen ei niitä uusia kuuntelijoita synnyttäisi. Eikä tämä ole ollenkaan naisten asia vaan myös MIEHET HALUAA LAPSIA ja naisten ne on niille miehille synnytettävä. Aivan turha syyttää naisia lapsen teosta, kun naiset ei niitä yksin tee, vaan aina siihen tarvitaan mies tavalla tai toisella, mutta nainen ne joutuu kantamaan ja synnyttämään.   Yhteiskunna  pitää siis jotenkin tämä asia naisille hyvittää. 

Ehdotan, että jokaisesta synnytetystä lapsesta  äidin verot laskee roimasti. Sen 6kk armeijan nyt rämpii läpi kuka vaan, mutta lapsen tekeminen ja kasvattaminen on 18 vuoden keissi. 

Jos miehet vaatii 6kk armaijan suorittamisesta korvauksia niin kyllä niitä sitten pitää tulla naisillekin vielä runsaammin, kun nainen yksin huolehtii tuon synnytyspuolen. Ja tekee tänne tulevat kansalaiset eli ylläpitää tätä yhteiskuntaa. Yhteiskuntaa ei ole ellei naiset tee tätä vapaaehtoista uhrausta. Yhteiskunnan siis kuuluu siitä naisia palkita, että he tekevät tämän yhteiskunnan, Ilman naisia sitä ei ole. 

Jos yhteiskunta ei palkitse/huomio naisten panosta, yhteiskunta katoaa/häviää, näin on jo käymässä. Ilman synnyttäviä naisia ei yhteiskuntaa ole olemassa. Se kuihtuu pois...

Vierailija
70/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuesta ja vanhempainvapaista on kertynyt eläke vuodesta 2005 alkaen. Etkö osaa lukea eläkeotetta? Varusmiespalveluksesta kertyy edelleen 0e koska Sdp:n feministiministeri miesvihassaan ei halunnut viedä asiaa eteenpäin.

Eikös siellä eduskunnassa ole nytkin mies enemmistö ja on ollut oikeastaa aina, joten miksi et vaadi miehiä tuota asiaa hoitamaan? Miksi huutelet joka aloituksessa naisia hoitamaan miesten asiat, vaikka Suomessa aina on miehiä enenmmän päättämässä. Etkö luota miespäättäjiin?

Vierailija
71/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Sinä jaksat itkeä 6kk eläkekertymän puolesta(ei se työttömänäkään paljoa kerry) kun ennen tehtiin parhaimmillaan lähes 10 vuotta töitä ennekuin eläke kertymä alkia kertyä. Eikä kukaan itkenyt. Nyt luuseri vinkuu 6kk takia. 

Vanha järjestelmä sentään oli tasa-arvoinen sukupuolten kesken.

Vierailija
72/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolineutraalia asevelvollisuutta kannattavat:

demarit, vasemmistoliitto, vihreät https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009462633.html

sekä RKP ja kokoomus https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010504605.html

Siitä vaan äänestämään. Jos haluamme sukupuolineutraalin asevelvollisuuden, pitäisi mieluiten saada kasaan hallitus, jossa on mahdollisimman moni näistä ja mahdollisimman vähän muita puolueita, jolloin hallitus voi päästä sopuun asiasta ja muuttaa lain. Jos äänestää mukaan jotain kepua ja persuja, jotka vastustavat sukupuolineutraalia asevelvollisuutta ja hallituksessa haraisivat sitä vastaan, niin sitten sitä ei varmaan saada.

Vierailija
73/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on typerin kommentti mitä olla voi. Joo ei kukaan pakota tekemään lapsia ja sinut olis ehdottomasti pitänyt jättääkin tekemättä, mutta kyllä yhteiskunnan pitää kompensoida naisille se, että ne tekee tämän yhteiskunnan jäsenet. Yhteiskunta kun ollaan me ihmiset, eikä yhteiskuntaa ole, ellei kukaan tee siihen uusia ihmisiä. 

Turhaan sinä vingut, että joudut olem

Et taida ihan ymmärtää, että sinulla oli oikeus valita. Jos olisit päättänyt olla lisääntymättä, siitä ei olisi seurannut yhtään mitään. Miehillä ei ole tätä samaa oikeutta asevelvollisuuden suhteen ja se on merkittävä epäkohta. Aina voidaan miettiä, että mitä tapahtuu, jos kukaan ei lisäänny tai mene roskakuskikouluun, mutta vankilan uhalla pakottaminen ei kuulu sivistyneeseen yhteiskuntaan. Ei asevelvollisuuden eikä perheen perustamisen kohdalla. Kummallista miten syntyvyysongelman suhteen moni osaa miettiä järkeviä vaihtoehtoja (kompensaatiot, veroedut), mutta asevelvollisuuden suhteen päässä jokin palikka naksahtaa väärään asentoon.

Vierailija
74/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

demarit, vasemmistoliitto, vihreät https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009462633.html

Siitä vaan äänestämään. Jos haluamme sukupuolineutraalin asevelvollisuuden, pitäisi mieluiten saada kasaan hallitus, jossa on mahdollisimman moni näistä ja mahdollisimman vähän muita puolueita, jolloin hallitus voi päästä sopuun asiasta ja muuttaa lain. Jos äänestää mukaan jotain kepua ja persuja, jotka vastustavat sukupuolineutraalia asevelvollisuutta ja hallituksessa haraisivat sitä vastaan, niin sitten sitä ei varmaan saada.

Eikö meillä viime hallituksessa ollut demarit, vasemmistoliitto, vihreät ja RKP? Estivätkö kepulit muka yksin sukupuolineutraalin asevelvollisuuden?

Vierailija
75/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö meillä viime hallituksessa ollut demarit, vasemmistoliitto, vihreät ja RKP? Estivätkö kepulit muka yksin sukupuolineutraalin asevelvollisuuden?

Noista ainakin RKP alkoi kannattaa sukupuolineutraalia asevelvollisuutta vasta edellisen hallituskauden jälkeen. Noista linkatuista lehtijutuista ilmenee, että vielä maaliskuussa 2023, kun vanhempi juttu ilmestyi, se vastusti, mutta kesäkuussa 2024 oli jo puolella.

Puolueiden kannathan ovat viime vuosina sattuneesta syystä muuttuneet (usein järkiintyneet) monenkin maanpuolustukseen liittyvän asian suhteen. Ja kun tämä asia liittyy tasa-arvoon ja siihen, että uskotaan naisten kykenevän maanpuolustukseen yhtä hyvin kuin miestenkin, niin se on asia, jossa ylipäätään asenteet muuttuvat sitä mukaa kuin yleinen konservatiivisuus vähenee ja vanhat naisia vähättelevät fossiilit poistuvat puolueiden johdosta.

Vierailija
76/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon avaukseen liittyen. Jos en olisi ollut intissä, niin olisin tienannut kymmeniä tuhansia duunissa. Ainoa lapseni menetti vieraannutuksessa ansiotuloja useita satoja tuhansia euroja. Meni kuuppa zekasi eikä enää kykene opiskelemaan eikä töihin. Sossupummi.

Vierailija
77/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisista kuin lapsilisä, palkallinen äitiysloma/vanhempainvapaa, omaishoidon tuki? Lasten hoitoa myös tuetaan ja on noita muitakin tukia ja korvauksia, eli kompensaatioita, tilannekohtaisesti. Puutun vain uhriutumiseesi, en teidän keskinäiseen kisailuunne.

Vierailija
78/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jo tämän kysyminen kertoo minkälaisia nynnyjä te olette.  hyi että hävettää taas teidän puolesta. nykymiehet on naisia, eli hame päälle vaan. lällykät.

Mielestäsi naiset ovat siis huonompia ja alhaisempia? Taidat olla niitä ihmisiä, joiden ainoat tunteet ovat perjantaipullo ja väkivalta.

Vierailija
79/79 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei syrjitä :D Lopeta ulina ja uhriutuminen. Abortoidaanko poikia? Onko kaikki pilkkaamassa kun poika syntyy? Huoritellaanko miesuhreja? Pidetäänkö kaikkea miehissä paskana? Uhkaileeko joku miehiä äänioikeuden viemisellä? Haluaako feministit poistaa pojat väestöstä kuten te heterot haluatte tehdä tytöille? Kenen sukunimiä suositaan vaikka se johtaa syrjintään ja tyttöjen abortteihin?

Lopeta vikinä. Miehillä on absoluuttinen valta, ottakaa vastuuta.

Kyllä. Joskus. Kyllä, mutta harvoin. Kyllä, jos kohtaa tietynlaisen henkilön. Kyllä, jos olet köyhä, väärän näköinen tai muuten "muu". Kyllä, ajatukseen mieltyneet radikaalit. Useissa maissa kaikki pitävät oman nimensä, ns modernimmissa maissa saa valita.