Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On epärealistinen vaade, että miehen pitäisi puuttua näkemäänsä toisten miesten ahdisteluun.

Vierailija
07.03.2025 |

Jos joku tyyppi puristelee tai ahdistelee naista ihan pokkana välittämättä seurauksista, kyseessä on todennäköisesti epästabiili matalasti funktioiva sosiopaatti joka saattaa jopa tappaa tai puukottaa väliintulijaa jos kokee egonsa loukatuksi. Jollain satunnaisella sivullisella miehellä ei ole mitään motiivia "läksyttää" tätä jos tämä on jo jättänyt naisen rauhaan.

Naiset eivät ehkä ymmärrä että tuossa tilanteessa se ahdistelija kokee tulevansa nöyryytetyksi jos joku toinen mies tulee siihen estelemään. Se ei ole sama kuin että nainen puuttuu asiaan. Se tyyppi saattaa ottaa astalon esiin ja käyttää suurtakin väkivaltaa sitä väliintulijaa vastaan.

Tuossa esimerkki: Tuli puukosta sivulliselle, kun yritti mennä väliin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-yritti-tyontaa-15-vuotiaan-ala…

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat teinipoikani osaavat puuttua. Bussipysäkillä sekava mies oli lähennellyt pienempää tyttöä. Poikani oli mennyt tytön ja miehen väliin rauhallisesti seisomaan ja aina jos mies yritti tulla lähelle oli vaan seissyt siinä ja siirtynyt väliin. Ei siis soittanut suutaan tai mitään muutakaan.

Samoin bussissa oli pyytänyt tytön istumaan hänen kaveriporukan luokse.

Vierailija
42/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat vähän epäloogisia juttuja. Oikeasti ei koskaan voi tietää, koska huomio onkin naisesta ihan ok. ja toivottua. Toisaalta samalla logiikalla naisten pitäisi puuttua naisten perseilyihin - tällaista ei kuitenkaan koskaan esitetä - lähinnä syytetään pick me girliksi, jos ei olekaan kapeasti tietynlainen nainen, juurikin sisäistettyä naisvihaa, josta itse syyttävät pick me girleja.

Tuo oli kömpelöintä whataboutismia mitä olen nähnyt sitten viime kerran kun persu tviittasi.

Olen vasemmistolainen feministi-mies. Minulla on ollut lukuisia tyttö/naisystäviä ja esim. baari-iloissa tiettyjen miesten lähentelyt ovat olleet heidän mielestään hyvinkin toivottuja - syntynyt suhde - vaikka se on sivusta näyttänyt oudolta. Ja monien feministi-naisten toisten naisten arvostelu ja luokittelu on mielestäni todella outoa.

Ja kyllä, olen puuttunut ja tulen puuttumaan epäasialliseen käytökseen, kun tunnistan sellaisen varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi omat teinipoikani osaavat puuttua. Bussipysäkillä sekava mies oli lähennellyt pienempää tyttöä. Poikani oli mennyt tytön ja miehen väliin rauhallisesti seisomaan ja aina jos mies yritti tulla lähelle oli vaan seissyt siinä ja siirtynyt väliin. Ei siis soittanut suutaan tai mitään muutakaan.

Samoin bussissa oli pyytänyt tytön istumaan hänen kaveriporukan luokse.

Älä vertaa tyttöjä naisiin.

Vierailija
44/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pikein funktioiva

Vierailija
45/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin. naiset ovat tottuneet siihen että voivat aika turvallisesti puuttua toisten naisten tai miestenkin törkeyksiin ilman että siitä tulee muuta kuin jotain pientä suunsoittoa.

samaa ei voi oikein tehdä miehenä. vaikka olisit mikä korsto, niin jos menee isottelemaan uhkaavalle mieshenkilölle, tämä voi vaikka ampua sinua. vähintäänkin tämä käy fyysisesti käsiksi.

jos puolustaudut kunnolla, tulee rikosrekisteri ja mahdollisesti lähtee työt alta.

Miehet ovat pelkureita. Naiset alkavat lopulta ymmärtää että vain toinen nainen auttaa naisia. Miehet jättävät myös lapset muiden miesten armoille. 

Nyt oli kyllä pahimman luokan projisointi narsistilta. Naiset on perinteisesti niitä lapsenmurhaajia.

Vierailija
46/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin. naiset ovat tottuneet siihen että voivat aika turvallisesti puuttua toisten naisten tai miestenkin törkeyksiin ilman että siitä tulee muuta kuin jotain pientä suunsoittoa.

samaa ei voi oikein tehdä miehenä. vaikka olisit mikä korsto, niin jos menee isottelemaan uhkaavalle mieshenkilölle, tämä voi vaikka ampua sinua. vähintäänkin tämä käy fyysisesti käsiksi.

jos puolustaudut kunnolla, tulee rikosrekisteri ja mahdollisesti lähtee työt alta.

Naiset eivät ymmärrä etuoikeutettua asemaansa saada olla huolehtimatta väkivallasta. Aika monesti minunkin kimppuuni on käyty julkisella paikalla, vaikka isokokoinen mies olenkin. Naiset jotenkin ylireagoivat omaan kumppaniinsa riitatilanteissa ja kun nainen käy fyysisesti uhkaavaksi, tai sitten huutaa ja väittää pelkäävänsä väkivaltaa, niin miehenä iskee luontaiset vaistot päälle ja ensisijaisesti yritän paet

Missä todellisuudessa mahdat elää jos naisten ei tarvitse huolehtia väkivallasta? Väitätkö nyt ihan tosissasi, että naiset eivät maagisesti joudu väkivallan kohteeksi ja esimerkiksi Valkeakoskella sukupuolensa vuoksi karmealla tavalla kuollut tyttö sekä muut vastaavat julkisilla paikoilla naisiin kohdistuneet hyökkäykset ovat vain valeuutisia tai jotain? Useimmat naiset opetetaan jo pienestä pitäen varomaan ja sekään ei riitä. Onkohan yhtäkään naista koko maailman historiassa, joka olisi elänyt ilman huolenhäivää väkivallasta.

Vierailija
47/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kyllä edes odota että miehet, nuo vätykset, puuttuisivat mihinkään. Keski-iän ohittaneet naiset on ainoita, jotka puuttuu yhtään mihinkään.

Itseasiassa. Mua on pahoinpidelty kahdessa suhteessa, kaikki ympärillä on tiennyt tämän. Jotkut joskus uhosi kyllä sille väkivaltaiselle miehelle mutta ei siihen kukaan oikeasti puuttunut kun mua riepotteltiin pitkin seiniä vaikka sen olis saanut taltutettua kahden ihmisen voimin rauhallisesti. Huudettiin vaan vierestä että lopettakaa.

Joku aika sitten bussissa joku tuntematon vanhempi mies alkoi hrittelemaan mua ja mä menin ihan paniikkiin noiden vanhojen kokemusten takia enkä pystynyt edes puhumaan. Mua alkoi puolustamaan takana istunut vanhempi mummeli todella topakasti ja mies hiljeni. Juttelin tämän rohkean, ihanan naisihmisen kanssa ja häntäkin oli joskus piesty. Tuo rohkeus ja puuttuminen teki todella ison vaikutuksen ja kunpa me oltais tällaisia kaikki.

Kyllä mäkin menisin väliin jos näkisin tuollaisen tilanteen vaikka pienikokoinen nainen olenkin.

Vierailija
48/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uhraisin henkeni tuntemattoman naisen vuoksi? Tehän niitä muslimeita ja mustia tänne halusitte. M25

Vierailija
49/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole mikään ongelma mennä väliin  tuollaisessa tilanteessa, vaikka siinä olisi riski itsellekin. Eikä johdu siitä, että koen joain "miehistä" velvollisuutta auttaa naisia, vaan koska se kuuluu normaalin ihmisen toimintaan. Auttaa, kun joku tarvitsee apua.

Enkä kyllä tunne yhtäkään miestä joka toisin toimisi, mutta kaipa sitten itse vaan tulee liikuttua näitä vauvapalstan side qujesteja lukuun ottamatta normaalissa seurassa.

Vierailija
50/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä aihe näytti menevän sukupuolijaotteluksi, niin pieni muistutus. Poliisi on edelleen käytännössä jokseekin ritarimielinen. Eli jos väliinmenijä on valkomies, hän on silloin poliisille se matalin aita, minkä ylittää. Jos taas tuontimies, niin poliisi arkuuksissaan myötäilee tämän sekaantumista tilanteeseen. Jos nainen menee väliin, niin poliisi kohtelee tätä lievimmän periaatteen mukaisesti ottaen lieventävänä seikkana huomioon naisen fyysisesti heikomman aseman ja sen takia tilanteen edellyttämän suuremman ponnistelun. Omalta kannalta on järkevämpää olla näkemättä ja kuulematta yhtään mitään. 

Vierailija
51/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ole ikinä olleet mitään "naisten suojelijoita". Naisia ovat aina suojelleet muut naiset.

Mies ei välitä muusta kuin itsestään.

Ei niin. En minä miehenä ainakaan korvaani lotkauta nykyakkojen "ahdistelulle" tai vastaavalle. Miksi minä siihen millään tavalla puuttuisin? Pidän huolen vain omista asioistani, niinhän akat on halunneet.

Naisethan on kiljuneet kuin mielipuolet kitarisat pitkällä sen viimeiset ~20 vuotta tasa-arvoa, ja kuinka ovat yhtä hyviä kuin miehet joka asiassa, niin hoitakoot ongelmansa ihan itsekseen ja keskenään. Puhumattakaan että ovat päät märkänä äänestäneet saman ajan suomensyöjiä jotka on väylänneet suomeen yhtälailla päät märkänä avaruusalus kapteeni-aivokirurgeja lähi-idästä kylddyyriä rikastelemaan ja päitä kropasta irroittelemmaan. Miksi minä oman elämäni, elämänlaatuni ja kotimaani pilaajia auttaisin millään tavalla? Kyllä hullu saa olla, mutta ei tyhmä sentään!

Vierailija
52/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehiä, jotka on haudattu, viety sairaalaan tai vähintään hakattu mustelmille, kun ovat puuttuneet sivullisena naisten ahdisteluun. Lisäksi tiedän tuttuja, jotka on tuomittu sakkoihin pahoinpitelystä, kun ovat menneet puuttumaan naisen ahdisteluun ja joutuneet puolustamaan itseään. Meillä on sellainen oikeuskäytäntö, jonka naiset ovat tähän maahan halunneet. Miksi naiset? Hannele Pokka päätti oikeusministerinä, että vain naisia valitaan oikeusministeriön virkoihin. Suoraan koulun penkiltä, ilman mitään elämänkokemusta, riittää, että on nainen. Lait on sitten olleet sen mukaisia.  

Vierailija
53/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uhraisin henkeni tuntemattoman naisen vuoksi? Tehän niitä muslimeita ja mustia tänne halusitte. M25

Koska narsistiset muijat yrittävät saada painostettua miehet tuohon.

Vierailija
54/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs jos uhrina on lapsi? Etkö silloinkaan uskalla tehdä mitään? Minä jopa pienikokoisena naisena menisin väliin, ihan sama kuka on uhri, vaikka sitten toinen mies. Mutta sun kaltaiset miehet on raukkoja, kiusaavat pienempiään. 

Minä olen naisena mennyt väliin, kun iso korsto syyttä suotta aloitti nyrkillä pieksemään kadulla, ravintolaillan jäljeen itseään huomattavasti pienempää miestä. Paikalla oli iso lauma ihmisiä, paljon miehiä. Kukaan ei tullut auttamaan. He vain katsoivat. 

Vierailija
55/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ole pahoinpidellyt ja rskannut kun ihan oman maan pojat.

Vierailija
56/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas oksentamassa naisvihaansa palstalla.

Vierailija
57/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ole pahoinpidellyt ja rskannut kun ihan oman maan pojat.

Haluutko, että pyydän anteeksi? M25

Vierailija
58/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon nimissä naiset selvittäkööt omat ongelmansa itse. En takuulla mene väliin, varsinkaan jos siellä on jokuähly.

Vierailija
59/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska narsistiset muijat yrittävät saada painostettua miehet tuohon.

Siinäpähän yrittävät. Ei toimi painostus minuun. M25

Vierailija
60/191 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen tapaus on se, että kolmas osapuoli menee tappelijoiden väliin ja saa itse pahiten turpaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä