Onko auto ihan pakko jättää tyhjäkäynnille
Miksi auto pitää jättää tyhjäkäynnille, kun vaikka vie pahveja kierrätykseen? Tai käy tutun ovella vaihtamassa muutaman sanan? Miksi auto pitää koko sen ajan olla tyhjäkäynnillä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän se tiuhaan käynnistäminen tuottaa päästöjä kuin puolen minuutin vuoksi sammuttaminen.
Siinä raksuttaa diisselit rivissä kaupanpihalla jopa puolituntia,ukko ratintakana murjottaa ja akka etsii heräteostoksia kaupassa onko tuttu näky.Sakottaa pitäisi moista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Autot jotka ovat alle 10v vanhoja ovat niin huono laatuisia ettei niiden omistaja uskalla sammuttaa sitä.
Aika usein näkee uudenkarheita autoja tyhjäkäynnillä. Taitaa olla tapa, joka on opittu maaseudun pikkukylissä eikä osata luopua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän se tiuhaan käynnistäminen tuottaa päästöjä kuin puolen minuutin vuoksi sammuttaminen.
Siinä raksuttaa diisselit rivissä kaupanpihalla jopa puolituntia,ukko ratintakana murjottaa ja akka etsii heräteostoksia kaupassa onko tuttu näky.Sakottaa pitäisi moista touhua.
Samaa mieltä ja sakon pitäisi olla tuntuva. Ja kyllähän siitä jo nykylain mukaan voi sakottaa. Pysäköinninvalvojat voivat tehdä niin, mutta eiväthän he joka paikkaan ehdi. Parempi olisi, jos tuolle olisi sosiaalinen kontrolli ja tyhjäkäynti olisi yleisesti paheksuttavaa.
Meidän naapurissa käy aika usein joku käväisemässä. Käy hoitamassa jonkun asian ulko-ovella ja jää vielä juttelemaan vähäksi aikaa. Auto käy tyhjäkäynnillä koko ajan. Tekisi mieli huomauttaa, mutta haluan pysyä hyvissä väleissä. Joka tapauksessa ärsyttävää kuunnella ja haistella sitä.
Ympäristökin tykkäisi, jos ihmiset viitsisivät ajatella vähän enemmän omaa napaa pidemmmälle. Tähänkin ketjuun on moni vastannut ja antanut ymmärtää, että eivät välitä koko asiasta. Ilmeisesti ei ympäristöasiat kiinnosta ollenkaan. Tämä on nyt on hyvin helppo tapa osallistua pienellä eleellä ympäristätalkoisiin vaikkein muuten mikään aktivisti olisikaan. Tyhjäkäynti kun on täysin tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pakosta, mutta ainakin se on ilmaston kannalta järkevämpää välttää täysin turhat uudelleen käynnistelyt. Aina käynnistyksessä auto hörpää hetkellisesti enemmän polttoainetta.
Juuri tuolla tavalla tyhjäkäyttäjät puolustelevat omaa lainvastaista käytöstään.
Joutokäynnin kieltämisen perimmäinen tarkoitus on saastuttamisen vähentäminen. Jos lyhyt joutokäynti tuottaa vähemmän päästöjä kuin uudelleenkäynnistäminen, se toteuttaa lain hengen. Eri asia on, jos auto jätetään käyntiin kymmeniksi minuuteiksi.
hyvin on viherpunikkien sairas ideologia uponnut päähän.valitettavasti.
Mikä ihmeen mielisairaus saa noita muita ja muiden toimintaa käyttämään että ahdistuu siittä noin valtavasti että tarvii itkee keskustelupalstoilla
Varsinkin pakkasilla kylmä akku ei välttämättä ota heti latausta vastaan, joten jos auto on saatu käyntiin, sitä ei kannattaisi sammuttaa ennenkuin auto on lämmennyt.
Lainsäätäjä on toki rajannut joutokäyntiajan, mutta ei edes halua ottaa huomioon todellisen elämän faktoja, kuten yllämainittu, joten laki ei ole tässäkään oikeus eikä kohtuus.
Aina löytyy selityksiä puolustella lainvastaista toimintaa niiltä, joilla on omat lait
Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Mikäli ulkoilman lämpötila on kuitenkin alle -15 ºC, saa moottoria ennen ajoon lähtemistä käyttää enintään neljä minuuttia. Traktorin, moottorityökoneen ja auton alustalle rakennetun työkoneen moottoria saa kuitenkin käyttää ennen ajoneuvolla tai koneella tehtävän työn aloittamista sen aikaa, kuin on tarpeen ajoneuvon toimintavalmiiksi saattamiseksi.
Yhyy yhyy miksi kaikki ei tee kuin minä haluan ja vaadin....
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pakosta, mutta ainakin se on ilmaston kannalta järkevämpää välttää täysin turhat uudelleen käynnistelyt. Aina käynnistyksessä auto hörpää hetkellisesti enemmän polttoainetta.
Niin, siellä parkkihallissakin?
Vihervassareiden ilmastokiima on käsinkosketeltavaa tässä ideologisessa pikkalapsimaisessa kiukuttelussa.
Mitä jos vaikka itksisit terapeutillesi että "miksi muut ei tee kuin minä haluan, miksi muut on niin itsekkäitä että ei tee niin kuin minä itsekkäästi vaadin"
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyse lain noudattamisesta eikä jonkun omasta tahdosta
Vierailija kirjoitti:
Tätähän pikkuaivot eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassareiden ilmastokiima on käsinkosketeltavaa tässä ideologisessa pikkalapsimaisessa kiukuttelussa.
Mitä jos vaikka itksisit terapeutillesi että "miksi muut ei tee kuin minä haluan, miksi muut on niin itsekkäitä että ei tee niin kuin minä itsekkäästi vaadin"
Onko vaatimus lain noudattamisesta itsekästä? Eikö ole itsekkäämpää olla noudattamatta lakia vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Eivätkö lait ole voimassa yhteiseksi hyväksi? Lakia on noudatettava, vaikkei laki miellyttäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laki sallisi tyhjäkäynnin vaikkapa kymmenkertaisesti nykyiseen verrattuna, olisitko asiaan täysin tyytyväinen? Vaikutukset ympäristöön olisivat täysin samat, mutta lain kirjain täyttyisi, joten eihän siinä pitäisi olla valittamista, eikö näin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ihan Perussuomalaisia äänestänyt ihminen ja pidän kyllä täysin idioottimaisena tuota tarpeetonta autojen tyhjäkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laki sallisi tyhjäkäynnin vaikkapa kymmenkertaisesti nykyiseen verrattuna, olisitko asiaan täysin tyytyväinen? Vaikutukset ympäristöön olisivat täysin samat, mutta lain kirjain täyttyisi, joten eihän siinä pitäisi olla valittamista, eikö näin?
Oletko ihan tosissasi tuosta ympäristövaikutuksesta? Et taida ymmärtää yhtään, mistä puhut. Ei niitä minuuttirajoja ihan hatusta ole temmatttu. Minun mielestä niitä ei tarvittaisi ollenkaan vaan minusta autolla pitäisi lähteä ajamaan heti, kun (poltto)moottori on käynnistetty ja vastaavasti se pitäisi sammuttaa heti, kun on pysäköity. Ikkunoiden kirkastaminen on sitten asia erikseen.
Sinähän et sitten koskaan ole väärässä tai minä minä?