Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy sinä, kätilö vastaa

Vierailija
09.03.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että toiset synnyttäjät pitävät itseään ammattitaitoisempana kuin hoitohenkilökuntaa, ja vaativat vaatimasta päästyään " kun mun kaveri/naapurikin sai" vaikka tilanne olisi ollut täysin erilainen. Luulen että siihen on johtanut tämä median liioittelema asia, että hyvää hoitoa ei saa kuin sitä vaatimalla. Ja siitä pelästyneinä sitten sekä potilaat että omaiset totisesti vaativat milloin mitäkin, oli tarkoituksen mukaista tai ei.

18

Vierailija
22/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en olekaan lääkäri eikä minulla ole oikeutta kokeita määrätä, minusta olisi viisasta tehdä kaikki mahdolliset veren hyytymistutkimukset, harvinaisetkin. Jos niissä jotain poikkeavaa löytyy, tiedetään asiaa oikeilla lääkkeillä ym hoityaa paitsi synnytyksessä myös mahdollisissa onnettomuustilanteissa. Jos ei verestä vastausta löydy, sitten todennäköisesti on syynä kohdun supistusheikkous.

Hakeutuisin sisätautilääkärille seuraavaksi. En osaa ottaa kantaa mahdollisiin tuleviin rasksuksiin, tutkimukset kannattaisi tehdä ensin.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain minispinaalin ja mietin, mikä ero sillä on normaaliin. Kysessä oli ensimmäinen synnyts, joka käynnistettiin rv 41+0 liian vähänä olevan lapsiveden takia. Synnytys eteni nopeasti (8,50h kaikkiaan).

Koin taivaana tämän kivunlievityksen. Vei kaikki kivut.

Vierailija
24/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta mistä johtuu, JOS se lapsivesi loppuu täysin kesken. Sitä siis ei ole enää ollenkaan ennen rv40.

Vai väitätkö, ettei se voi loppua kesken?

Jos lapsivesi on loppunut kesken (ja HUOM!, se ei ole tullut ulos, vaan se on loppunut), niin onko alatiesynnytys ihan yhtä turvallinen kuten silloin, kun lapsivettä on ns. normaali määrä?

Lapsiveden radikaali väheneminen(harvoin se loppuu ihan kokonaan!) johtuu aina istukan toiminnanvajauksesta. Itse vesi ei synnytykseen vaikuta, mutta esim heikko istukan toiminta ei mahdollisesti kestä supisteluja ja siksi ehkö alatiesynnytys ei onnistu. Veden määrä on siis seuraus, ei syy,

klö

Vierailija
25/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut.

klö

Vierailija
26/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä enää niin pitkien aikojen päästä synnytyksestä, synnytyksessä joskus.

klö

Vierailija
27/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle minispinaali on täysin vieras termi.

klö

Vierailija
28/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko haittaa vaikka kävelen tuola mielettömiä lenkkejä (n.10km) joka päivä. Esim eihän istukka voi irrota tms. Mua ei supistele yhtään kävellessä eikä sen jälkeen. Vauva aika ylhäällä. Muuta tuntemusta ei ole kuin se että alapää on ajoittan turvonnut!

Vierailija
29/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko haittaa vaikka kävelen tuola mielettömiä lenkkejä (n.10km) joka päivä. Esim eihän istukka voi irrota tms. Mua ei supistele yhtään kävellessä eikä sen jälkeen. Vauva aika ylhäällä. Muuta tuntemusta ei ole kuin se että alapää on ajoittan turvonnut!

Kärsivällisyyttä, please. Vielä 2 viikkoa on normaali aika odottaa. Kävely on ok, hyppely ja juoksu (tärinää aiheuttava liikunta) ei.

Onnea siihen päivään, kun alkaa tapahtua.

klö

Vierailija
30/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä on.

klö

Vierailija
31/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kuin kiireellisissäkin: vuotoja, haavainfektioita, suoliperforaatioita, veritulppia.

klö

Vierailija
32/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. tekeekö lääkäri sektion jos odottava niin haluaa, vedoten esim. synnytyspelkoon?

Eli voidaanko alatiesynnytykseen pakottaa?

Vierailija
33/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estääkö edessä oleva istukka vauvan " nousemisen" ylös, kun mulla se oleilee tuolla alavatsalla ja arvaa vaan pissattaako koko ajan.

Vierailija
34/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisänä 4. asteen repeämä emättimessä. Olin ns. ensisynnyttäjä ensimmäisen raskauden päätyttyä kiireelliseen sektioon varhaisilla viikoilla.

Olen jumpannut latiopohjalihaksiani säännöllisesti. Kysymykseni kuuluukin, että onko mahdollista, että imukuppisynnytykseni on syynä nykyisiin laimeisiin orgasmeihin? Kiitän vastauksestasi etukäteen.

Vierailija
35/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottu aikasemmin (n. vko 20)käynnistystä la. n tienoilla. Mutta en itse olekaan enään sen kannalla koska kaikki paikat tiukasti kiinni ja kiinteät ja vauva tosiaan korkealla. ja sitähän ei koskaan tiedä miten vauhdikkaasti synnytys etenee näin ' raakana' tehtynä? Miten sais sillee ettei vauva kasvais hirmusti enää? T. Se jolla la tänään

Vierailija
36/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. siitä, että lapsella oli vähän löysä nahka, (ei todellakaan sillai että sen olisi jotenkin itse huomannut) ja iho kuivui tolkuttomasti, ja oli muutenkin pitkä ja tosi hoikka poika.

Vierailija
37/37 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahan kasvaa lopussa sen 200g viikko? T. La tänään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme