Ministeri Juuso lomille lompsi!
Sote-ministeri Kaisa Juuso (ps) jää sairauslomalle.
Olen lääkärin määräyksestä sairaslomalla ja keskityn toipumiseen. Palaan töihin huhtikuussa, Juuso kirjoittaa X:ssä.
Harmittavasta tilanteesta huolimatta arki ministeriössä pyörii normaalisti valtiosihteerini ja erityisavustajieni voimin. Kiitos heille jo nyt joustamisesta ja voimia työhön!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b0827432-595f-4d11-b5d4-ba41ed901…
Juuson ministeriällö on 4 viikkoa aikaa haalia kasaan 120 miljoonan leikkauslista esiteltäväksi ennen kunta- ja aluevaaleja. Miksi ministerille ei ole määrätty sijaista, kuten kuuluu? Eikö olisi selkärankaisempaa erota, jos ei psyyke kestä eikä taidot riitä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
" Säästöjen ja muiden osalta työ jatkuu normaalisti hallituksen piirissä. Valtiosihteeri ottaa vähän enemmän roolia ja varmasti myös ministeriön toinen ministeri Sanni Grahn-Laasonen, Orpo kommentoi Ylelle eduskunnassa."
Petteri ottaa ohjat ja sivuuttaa Juuson johtaman ministeriön virkamiehet patistamalla Sannin hoitamaan homman.
Sattuipa sopivasti.
"Kokeilussa yli 65-vuotiaat pääsisivät yksityislääkärille samalla omavastuuhinnalla kuin julkiselle.
Kritiikkiä hallitukselle esittävät esimerkiksi Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL), Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) ja useat hyvinvointialueet. Myös Lääkäriliitto sekä hoitajaliitot Tehy ja Super arvostelevat mallia.
Hallituksen on tarkoitus antaa lakiesitys asiasta eduskunnalle huhtikuussa."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallituksen-kokeilulle-kritiikkiryo…
Sanni saa täysin vapaat kädet kun Juuso on pelattu paitsioon.
Se hyvä hallitusohjelma vaatii muiltakin, että mennään sairaana töihin. Miksi Juuso asettaa nyt itsensä erityisasemaan?
Vasta vaalien jälkeen parannutaan, siksi se sote leikkauskin siirrettiin koska vaalit on tulossa.
Jotenkin sopivasti sairastui budjettiriihen ja vaalien ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sopivasti sairastui budjettiriihen ja vaalien ajaksi.
Niinpä. Myöhemmin voi sanoa, että minä sosiaaliministerinä en voinut mitään leikkauspäätöksille kun olin sairauslomalla.
Psyyke ei ministerillä kestä. Päälomaa otti.
Vierailija kirjoitti:
" Säästöjen ja muiden osalta työ jatkuu normaalisti hallituksen piirissä. Valtiosihteeri ottaa vähän enemmän roolia ja varmasti myös ministeriön toinen ministeri Sanni Grahn-Laasonen, Orpo kommentoi Ylelle eduskunnassa."
Petteri ottaa ohjat ja sivuuttaa Juuson johtaman ministeriön virkamiehet patistamalla Sannin hoitamaan homman.
Sanny Graham-Lapsonen, paraskin kommentoimaan yhtään mitään.
Jos ministeri ei kestä työnsä paineita eikä omaa riittävää osaamista, eikö olisi hänen itsensäkin kannalta järkevää vaihtaa ministeri osaavaan ja pätevään henkilöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos ministeri ei kestä työnsä paineita eikä omaa riittävää osaamista, eikö olisi hänen itsensäkin kannalta järkevää vaihtaa ministeri osaavaan ja pätevään henkilöön.
Riski stressistä, uupumuksesta ja burn outista kasvaa aina, jos ei ole tehtäviensä tasalla.
Siirettiin viimein syrjään kun on huomattu ettei osaaminen riitä tehtävään. Kansalaiset ovat tämän tosin huomanneet jo kohta pari vuotta.
Ehkä Juusolle tuli niksun-naksun-vaaliflunssa?
Minulle ainakin tulee helposti yskää ja selkäkipua, jos töissä pitää kiirettä.
Juuso pantiin vaalien alla sivuun, ettei se lipsauta mitään tulevista leikkauksista. Juuso on sen sortin palikka, että siltä saattaa totuus lipsahtaa ja sellainenhan ei persuille sovi.
Voisiko Juuson henkilökohtaisesta avustajasta tehdä ministerin? Näkisi sitten itse kuinka raskasta on olla ministeri!
* You lie beautifully.
* Thank you! That's more than I deserve.
Menevätkö Juuso ja Rantanen nyt juomaan viiniä Purran kanssa?
Ehkä lääkäri määräsi lomailemaan vaalien yli.