Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektion kokeneet kertokaa!!!!

Vierailija
09.03.2007 |

Hei!

Olin tänään synnytystapa-arviossa ja edessä on nyt sitten suunniteltu sektio, rv38+2. Syinä etinen istukka, vauvan poikittainen asento sekä edellinen pahasti pitkittynyt alatiesynnytys. Lääkäri sanoi, että ei edes suosittele alatiesynnytystä näillä tiedoin ja sektio nyt sitten tehdään.

Te jotka olette sektion/sektioita kokeneet, kertoisitteko vähän miten minun kannattaisi valmistautua. Onko jotain ehdotonta mitä kannattaa esim toipumista ajatellen tehdä nyt ennen sektiota? Kotona mitä valmisteluita? Entä toipuminen, miten helpottaisin sitä? Toipuminen vähän nimittäin pelottaa, että kuinka kauan se mahtaa viedä yms.

Miten siis helpottaisin sektion jälkeistä arkeani???

Kiittäen äiti rv36+5 ja poika 2v5kk

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suunnittelematon ja kaksi suunniteltua.

Kannattaa varautua siihen kipuun, kun kuitenkin aina leikkaus on leikkaus ja siihen kuuluu kipua. Kannattaa alusta lähtien seurata leikkaushaavaa itse, jotta ei pääse tulehdus yllättämään, nimittäin se on sitten todella kivulias. Itse en halunnut ompeleiksi niittejä vai mitä ne nyt olivatkaan, ne oli sellaisia metallinniittejä, jotka sulkivat haavan. Niiden poistaminen oli kivuliasta. Tavalliset ompeleet eivät satu niin paljoa.

Täytyy muistaa levätä ja syödä kunnolla ja lakata murehtimasta turhia, kyllä se hyvin menee!

Vierailija
22/22 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hei!

Olin tänään synnytystapa-arviossa ja edessä on nyt sitten suunniteltu sektio, rv38+2. Syinä etinen istukka, vauvan poikittainen asento sekä edellinen pahasti pitkittynyt alatiesynnytys. Lääkäri sanoi, että ei edes suosittele alatiesynnytystä näillä tiedoin ja sektio nyt sitten tehdään.

Te jotka olette sektion/sektioita kokeneet, kertoisitteko vähän miten minun kannattaisi valmistautua. Onko jotain ehdotonta mitä kannattaa esim toipumista ajatellen tehdä nyt ennen sektiota? Kotona mitä valmisteluita? Entä toipuminen, miten helpottaisin sitä? Toipuminen vähän nimittäin pelottaa, että kuinka kauan se mahtaa viedä yms.

Miten siis helpottaisin sektion jälkeistä arkeani???

Kiittäen äiti rv36+5 ja poika 2v5kk

Suunnitellut sektiot sujuvat usein ilman mitään komplikaatioita. Jos sinulle ei tule leikkauksen jälkeistä huonovointisuutta, etkä menetä paljon verta, niin leikkaus ei ole hampaan poistoa kummempi juttu.

Vatsa on kipeä ekan päivän, mutta saat siihen särkylääkettä. Toisena päivänä pystyy jo yleensä nostamaan ja hoitamaan vauvaa. Pystyt istumaan ja liikkumaan täysin vaivatta, etkä tarvitse mitään erikoisjärjestelyjä.

Hyvin sujuneen sektion jälkeinen arki on huomattavasti helpompaa kuin hyvin menneen alatiesynnytyksen. Tiedän sen kokemuksesta. Alapään kipu rajoittaa paljon enemmän kuin vatsan alueen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla