Älkää uskoko sanontaa, että jostain pitää aloittaa duunarihommat ei kannata
Älkää uskoko sanontaa, että jostain pitää aloittaa. Niin sanotuista duunarihommista on CV:ssä pelkästään haittaa, kun jos yrität myöhemmin hakea kunnon töitä. HR karsii heti kaikki, jotka ovat tehneet jotain huonoja töitä. Se ei todellakaan pädet, että kaupan kassalla työskentelystä olisi sinulle tulevaisuudessa jotain hyötyä. Et tule todennäköisesti ikinä etenemään hyviin töihin, jos alennut vaikka mäkkärin kassalle.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
X:ssä oli aiheesta ketju penkkareiden aikaan. Useampikin työnantaja kommentoi, että esimerkiksi vuoropäällikön työ mäkkärissä näyttää cv:ssä hyvältä. Kertoo, että pystyt työskentelemään kiireessä ja yhteistyössä monenlaisten ihmisten kanssa.
Olen ollut jonkin verran itsekin rekryprosesseissa mukana eikä mikään työkokemus ole koskaan pudottanut hakijaa jatkosta.
Kuinka nopeasti voi edetä mäkkärin vuoropäälliköksi? 1-2 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
X:ssä oli aiheesta ketju penkkareiden aikaan. Useampikin työnantaja kommentoi, että esimerkiksi vuoropäällikön työ mäkkärissä näyttää cv:ssä hyvältä. Kertoo, että pystyt työskentelemään kiireessä ja yhteistyössä monenlaisten ihmisten kanssa.
Olen ollut jonkin verran itsekin rekryprosesseissa mukana eikä mikään työkokemus ole koskaan pudottanut hakijaa jatkosta.
olet poikkeus, suurin osa ei katso hyvällä tuollaista kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Jaa...itse aloitin ikkunanpesijänä eräässä tehtaassa, pesin muutaman sata ikkunaa kesäseisakilla. Siitä autokuskiksi, koneistamoon ja lopulta valimoon jossa tienasin todella hyvin siihen aikaan. Työt loppui, menin töihin toiseen firmaan ja siitä alkoi kehittyminen omalla alalla ja työnantaja oli joustava ja kannusti opintoihin ja tutkintoon. Jostainhan se on aloitettava ja pikku hiljaa voi edetä omaan mielityöhön tai ammattiin. Nuorena ei usein edes tiedä mikä on se lopullinen ura. Hyvä kun edes jotain työtä on niin kyllä se ajatus lopulta löytyy. M62
Niin, aikoinaan tilanne oli toinen kun työntekoa arvostettiin itsessään. Sitten alkoi vaikuttamaan missä yrityksessä. Muistan jossain vaiheessa, kun jopa kesätyötä hakevat keskustelivat siitä voiko mennä johonkin yritykseen, koska kyseinen yritys ei näytä tarpeeksi hyvältä cv:ssä. Ja nyt puhutaan ihan peruskesätöistä. SItten alkoi puheet työn sisällöstä ja nimikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tismalleen samaa mieltä. Palkkasin edellisessä työpaikassani varmaan parisataa ihmistä vakituiseen tai määräaikaseen työsuhteeseen 20 vuoden aikana. Mikään työ cv:ssä ei ollut haitaksi hakijalle. Ne selittämättömät aukot sen sijaan olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tismalleen samaa mieltä. Palkkasin edellisessä työpaikassani varmaan parisataa ihmistä vakituiseen tai määräaikaseen työsuhteeseen 20 vuoden aikana. Mikään työ cv:ssä ei ollut haitaksi hakijalle. Ne selittämättömät aukot sen sijaan olivat.
ei pidä paikkaansa
Jaa...itse aloitin ikkunanpesijänä eräässä tehtaassa, pesin muutaman sata ikkunaa kesäseisakilla. Siitä autokuskiksi, koneistamoon ja lopulta valimoon jossa tienasin todella hyvin siihen aikaan. Työt loppui, menin töihin toiseen firmaan ja siitä alkoi kehittyminen omalla alalla ja työnantaja oli joustava ja kannusti opintoihin ja tutkintoon. Jostainhan se on aloitettava ja pikku hiljaa voi edetä omaan mielityöhön tai ammattiin. Nuorena ei usein edes tiedä mikä on se lopullinen ura. Hyvä kun edes jotain työtä on niin kyllä se ajatus lopulta löytyy. M62