Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe-elämässä epäonnistunut

Vierailija
06.03.2025 |

Tässä sitä taas ollaan, aloittamassa uutta elämänvaihetta tyhjän päältä. Olen ollut yli 20 vuotta kahdessa pitkässä suhteessa, kummastakin syntynyt lapsi. Nyt viimeisinkin päätyy eroon. 

Tämän piti olla loppuelämän suhde ja laitoin all in. Ei jää jäljelle kuin tuulen huuhtoma, yhteisen omaisuuden myynnistä ei tule tässä maailman tilanteessa jäämään kuin velkaa. Ikää yli 40, lapset tehty, ovat vielä kouluikäisiä. 

Onko tästä mahdollista vielä jollain tavalla elämää rakentaa? Vuokralle muutan, en halua sitoutua nyt jotenkin mihinkään. Asunnot täällä maksavatkin niin paljon, että olisin jo eläkeläinen ennen kuin olisi velaton siitä. 

Ristiriitainen olo tulevasta. Olisin niin kovin halunnut elää onnellista elämää parisuhteessa, elää ja suunnitella kahden ihmisen yhteistä tulevaisuutta, mennä naimisiin. Mikään näistä ei tule enää minun elämässäni toteutumaan. Aion asua vain lasten kanssa niin kauan kuin he ovat vielä kotona, pienin varmasti reilusti yli 10 vuotta vielä. Olen varmaan 55v sitten. Ja yksin. 

Toisaalta helpottunut olo. Saan kodin jossa asuu ilo ja onni. Kukaan ei enää pura pahaa oloaan minuun ja lapsiin. Ei tarvitse kävellä munan kuorilla. 

Tulen varmasti onnellinen jollain tasolla olemaan, mutta tunnen oloni erittäin epäonnistuneeksi. Koska en ole saavuttanut mitään, niin tuntuu että elämäni tähän asti on ollut melko turhaa. Vanhuutta varten oli yhteinen suunnitelma, että voi elää suht huoletonta ja turvattua vanhuutta. Eron myötä tosiaan tästäkään ei jää mitään jäljelle. Ei ole mitään, rahat mennyt elämään ja suunnitelmaan joka kusi tähän. 

Antakaa vertaistukea, että nousen tästä ja näkisin vielä jotain saavutettavaa tässä elämässä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään materian takia olen tässä suhteessa ollutkin, lähes alusta lähtien. Huomasin jo melko varhain, että kaikki ei ole kunnossa. Siinä vaiheessa en jotenkin ilennyt enää perääntyä, olin rakkauspommituksessa, kylmää-kuumaa leikissä. Hävetti, mitä kaikki ajattelisivat jos olisin taas epäonnistunut.

Olen vain vuosia ajatellut, että ehkä tuosta toisesta on jotain rahallista hyötyä tämän paskan vastapainona. No, ei ole. Kaikki maksetaan 50/50, minulla myös ihan ok tulot. Toki vähemmän on jäänyt sitten tämän 50/50 myötä mitä miehellä käyttö- ja oma sijoitusrahaa. Tyhmä olen ollut.

Mutta aivan sama. Nyt olen äärettömän helpottunut ja mikään ei tule estämään eropäätöstäni sekä uutta ihanaa elämän vaihetta lasten kanssa. Miehelle en ole vielä kertonut, aistinut hän varmaan on mutta eipä ole puheeksi ottanut. Olen ollut täysin välinpitämätön talven ajan. Ihan irti henkisest

Luepa ap tämä oma kommenttisi, niin ymmärrät (toivottavasti), miksi sinulle on käynyt, kuten on käynyt.

Vierailija
22/26 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene eroryhmään, ilmaiseksi sellaisiin voi osallistua kirkon perheasiainneuvottelukeskuksessa. Ei tarvi kuulua kirkkoon.

Ei tarvi kuulua kirkkoon eikä uskoa. Kirkon monipuoliset toiminnat, lapsi- ja harrastetoiminnot, diakoniatyö, ruoka-apu, 2e keittolounas, ilmainen aamupala, eroryhmä yms kelpaavat.

Ei tarvi kuulua kirkkoon.

Ei tarvi kuulua kirkkoon.

Kuitenkin sinne kirkkoon päin kummasti kallellaan apua saamaan.Ei tarvi kuulua kirkkoon.. hmm.. ei tarvi kuulua kirkkoon.

Mutta kirkkoa kohti.. hmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet terve, sinulla on terveet lapset, on vielä mahdollisuus rakentaa varallisuuttakin pikkuhiljaa. Eikä se uusi kumppanikaan välttämättä ole poissuljettu, kunhan toivut ja mikäli itse haluat.

Mene eroryhmään, ilmaiseksi sellaisiin voi osallistua kirkon perheasiainneuvottelukeskuksessa. Ei tarvi kuulua kirkkoon.

Vierailija
24/26 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet saavuttanut! Olet saanut 2 laata- se on parasta mitä voit saada

Lässyn lässyn ja muka parasta. Eron jälkeen et voi enää saada yhtään mitään muuta kuin jonkun sellaisen miehen naima puuhiin joka ei kenellekkään kelpaa.

Vierailija
25/26 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on perhe perustettuna jo etkä voi enää saada ketään uusperheeseesi muuta kuin jonkun naimaan jos sitäkään.

Vierailija
26/26 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyssä suin vaan eteenpäin. Olet jo pitkällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän