Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä käydä kodin ulkopuolella? Ei kavereita

Vierailija
10.01.2023 |

Kaipaisin hirveästi kavereita, mutta kun niitä ei ole niin ei ole. Virkistäisi kuitenkin käydä jossain kodin ulkopuolella enemmän. Että edes näkisi ihmisiä. Ei nyt ole kyse siitä etten osaisi tehdä asioita yksin. Kaikki mun harrastukset on yksin tekemistä ja yleensä kotona tai luonnossa, samoin pitkälti myös työ on yksinäistä. Sanokaa mitä sanotte, mutta tuntuuhan se vähän hölmöltä mennä ruokaravintolaan yksin illalliselle. Mikä tekeminen olisi ns korviketta sille, etten voi mennä kaverin kanssa pariksi tunniksi lenkille höpisemään, ravintolaan syömään ja istumaan, kesällä terassille viettämään iltaa..
Yksinäinen N30

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn taidenäyttelyissä tai museoissa. Elokuvissa saa istua pimeässä eikä kukaan näe, olenko yksin. Saa kokea elokuvan vuorovaikutuksen ja maailman. Kirjastoissa ja kirjakaupoissa.

Vierailija
2/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko aloittaa edes yhden harrastuksen jossain ryhmässä? Nyt varmaan juuri alkamassa uusia ryhmiä vuodenvaihteen jälkeen, ehtisit mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen kahvilassa äänikirjoja kuulokkeilla tai kirjoitan jotain.

Vierailija
4/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä käyn ravintoloissa yksin syömässä. Seurana on aikakauslehti, kirja tai iPad.

Vierailija
5/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä kahvilla voi hyvin käydä yksin. Ja tosiaan taidenäyttelyt, museot tai kesällä torilla.

Vierailija
6/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tanssikurssille. Siellä tapaa ihmisiä ja saa ainakin tanssikavereita.

Vierailija
7/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti paljon siitä missä asut, mutta jos pääkaupunkiseudulla niin hommaa Museokortti ja ryhdy aktiivisesti hyödyntämään sitä. On tosi hienoja ja antoisia näyttelyitä paljon, esim. Amox Rexissa aivan upea Hans Op de Beeckin näyttely. 

Oletko miettinyt työväenopiston/kansalaisopiston kursseja? Jos osaat jotain vierasta kieltä ok, niin kielten keskusteluryhmissä pääset puhumaan ihmisten kanssa. Ei edes tarvitse osata paljon sillä niitä on eri tasoisia. Ryhmät myös joskus käyvät yhdessä syömässä kurssin päätteeksi. Pääsisit sinne ravintolaankin. 

Vierailija
8/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö? Jos tykkäät eläimistä niin löytöeläintalolla työskentely on ihanaa, on myös paljon ihmisten kanssa tehtävää jos se kiinnostaa enemmän. Leffa? Kansalaisopiston kurssit? Kahvila? Ei tunnu niin oudolta kuin ravintola yksinään.

Vierailija
9/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffilaan. Itse en tosin ikinä käy kaffiloissa hintojen takia enkä muutenkaan hakeutumalla hakeudu sinne missä on mahdollisimman paljon ihmisiä. Minulle ihanaa tekemistä on ruokakauppa --> automobiililla eräälle rauhalliselle alueelle lähellä kotia --> hiljaisuudesta ja rauhasta nauttimista. Vastapainoksi joskus on ihanaa bilettää ja käydä baareissa, mutta en sitä tosin tee yksin.

Jos viihtyisin ihmisten keskellä, menisin varmaan joskus kaffilaan. Tai no en näillä hinnoilla kylläkään XDDD. En minä tiedä. Itselleni riittää noin tunnin bussimatka toiseen kaupunginosaan, siellä hengailua ja takaisin kotsaan. Sitten olen nähnyt ihan tarpeeksi sille päivälle XDDDDD (Käytän siis joskus myös bussia, koska automobiili ei ole aina käytössä. Se on kyllä se ykköspeli aina ja ikuisesti!)

Vierailija
10/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pubiinkin voi mennä yksin. Kun menee alkuillasta/iltapäivästä, ottaa juoman tai pari, niin huomaat, että muitakin yksin kävijöitä siellä on. Ja sitten vaan juttusille 😊

Vierailija
11/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyö? Jos tykkäät eläimistä niin löytöeläintalolla työskentely on ihanaa, on myös paljon ihmisten kanssa tehtävää jos se kiinnostaa enemmän. Leffa? Kansalaisopiston kurssit? Kahvila? Ei tunnu niin oudolta kuin ravintola yksinään.

Minä rakastaisin työskennellä eläinten parissa. Periaatteen vuoksi en vain suostu ilmaiseen työhön, paitsi opintojen aikana, koska silloin se on pakollista.

Miekkosnainen

Vierailija
12/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museot,  näyttelyt, teatteri, elokuvat, konsertit, tanssiesitykset, ooppera - ylipäänsä kaikki kulttuuritapahtumat. Kaikki urheilu ja retkeily. Erilaiset luennot ja opintotilaisuudet. Kahviloissa ja ravintoloissa käy jatkuvasti ihmisiä yksin, siinä ei ole kerrassaan mitään ihmeellistä. Ota vaikka kirja mukaan jos tuntuu oudolta vain istua tekemättä mitään.

Vierailija
13/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffilaan. Itse en tosin ikinä käy kaffiloissa hintojen takia enkä muutenkaan hakeutumalla hakeudu sinne missä on mahdollisimman paljon ihmisiä. Minulle ihanaa tekemistä on ruokakauppa --> automobiililla eräälle rauhalliselle alueelle lähellä kotia --> hiljaisuudesta ja rauhasta nauttimista. Vastapainoksi joskus on ihanaa bilettää ja käydä baareissa, mutta en sitä tosin tee yksin.

Jos viihtyisin ihmisten keskellä, menisin varmaan joskus kaffilaan. Tai no en näillä hinnoilla kylläkään XDDD. En minä tiedä. Itselleni riittää noin tunnin bussimatka toiseen kaupunginosaan, siellä hengailua ja takaisin kotsaan. Sitten olen nähnyt ihan tarpeeksi sille päivälle XDDDDD (Käytän siis joskus myös bussia, koska automobiili ei ole aina käytössä. Se on kyllä se ykköspeli aina ja ikuisesti!)

Minä otan huvikseen bussin ja käyn katsomassa jonkun uuden paikan. Saa monta tuntia kulumaan ja bussissa saa istua yksin ajatuksissaan.

Vierailija
14/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on joku ohjelmointivika, kun en kerta kaikkiaan ymmärrä museoiden päälle yhtään..

-ohis, mutta yksinäinen minäkin välillä

Vierailija
15/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastaisin työskennellä eläinten parissa. Periaatteen vuoksi en vain suostu ilmaiseen työhön, paitsi opintojen aikana, koska silloin se on pakollista.

Miekkosnainen

Minusta taas on kiva tukea tahoa, joka ylipäätään pyörii vapaaehtoistyöllä ja lahjoituksilla. Eri asia olisi olla esim. jonain hoitajana ilman rahaa.

Vierailija
16/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mitkään julkiset tilat ei käy kun voi mennä henki.

Vierailija
17/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä käyn ravintoloissa yksin syömässä. Seurana on aikakauslehti, kirja tai iPad.

Sama, käyn melko usein kahvilla yksin ja en ole koskaan ymmärtänyt mitä hävettävää siinä on, että syö tai kahvittelee rauhassa ja seuraa maailman menoa. Kai se joidenkin silmissä on surullista jos ympärillä ei ole jatkuvasti jotain papattajaa?

Vierailija
18/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ongelma yksinäisillä on et se paistaa päällepäin. Esim. katsovat hiljaisimman nurkan baarista/harrastuksista, välttelevät katseita eivätkä uskalla puhua avoimesti paitsi ehkä kysyttäessä. Olenko oikeassa?

Vierailija
19/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa ja lounaspaikoissa tosiaan käy usein ihmisiä yksin, vaikka olisikin kavereita. Ja elokuvissa ja etenkin urheiluharrastuksissa. Ryhmäjumppaa, itsepuolustusta, ratsastus, uinti, juoksuryhmät jne.

Vierailija
20/32 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ongelma yksinäisillä on et se paistaa päällepäin. Esim. katsovat hiljaisimman nurkan baarista/harrastuksista, välttelevät katseita eivätkä uskalla puhua avoimesti paitsi ehkä kysyttäessä. Olenko oikeassa?

Siis sen eristyneisyyden aistii jotenkin ensivilkaisulla.