Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden pelitietokoneen osto

Vierailija
06.03.2025 |

Nyt kun sopivasti Nvidialta on tullut uusia kortteja ja todella tehokkaita niin päätin myydän nykyisen koneen kokonaan pois ja rakentaa uuden, Minkä verran yleensä laitatte rahaa keskariin MAX? 

itsellä budjetti noin 3500e 

Kumman itse laittaisitte nyt jos tekisitte itse uuden koneen AMD vai INTEL?

M38

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelaatko oikeasti vielä paljon tuon ikäsenä

itse about samaa ikäluokkaa ja jaksan sillon tällön tunnin ehkä pelata jotain uudempia pelejä jotka vaatii koneelta jotain tehoa

Ihmiset on erilaisia.

Kehitysvamman laadun mukaan. 

Vierailija
22/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun silloin kun itse säädin enemmän pellikoneiden parissa niin tonnilla sai kunnon pelikoneen, nyt pelkkä näyttis maksaa sen.

ihan ok koneen saa tonnilla. ei tarvii olla hienointa uutta

Samalla logiikalla pärjää 200€ romulla kierrätyskeskuksesta.

Kyllä sillä nettiin pääse ja 20v vanhat pelit pyörii.

kuin saatanan tyhmä sä oikeen oot

Ite oot kun väität että tonnin koneella pärjää. 

ihan hyvin pärjää

jotkut 4k grafiikat on ihan turhia, 1080p riittää hyvin ja vähempikin

Joojoo ja samalla voisit väittää et amigan 256p grafiikalla ja kuvaputkitekulla pärjää. Ei se siitä ole kyse.

paskaa trollausta vi tun idiootti

tai ehkä ihmiset jotka maksaa 3500€ jostain pelikoneesta on aidosti vajaa-älyisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt amd tietokonetta ainakaan osta. Ne sellaiset ovat tarkoitettu 14 vee teinix häxxereille, jota luulee olevansa jotain tietokone neroja koska osaavat kirjoittaa simppeleitä python skriptejä.

AMD Threadripper PRO -pohjaiset koneet ovat ihan päteviä mallinnukseen ja muuhun raskaaseen laskentaan - töissä on noita muutamia ja tosiaankin - niissä ajetaan usein "python skriptejä".

Toki pelkkä CPU maksaa helposti enemmän kuin 3,5 k€.

Vierailija
24/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelaatko oikeasti vielä paljon tuon ikäsenä

itse about samaa ikäluokkaa ja jaksan sillon tällön tunnin ehkä pelata jotain uudempia pelejä jotka vaatii koneelta jotain tehoa

Mä pelasin tietokoneella viimeksi joskus 1995, kone tais olla compaqin 486 ja pelinä NHL95.

Mitä mä voitin?

M42

en usko

vai miksei pelit muka laisinkaan kiinnosta

Vierailija
25/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Amiga 500:n jälkeen ostanut varsinaisesti pelitietokonetta, tavallisia PC:tä vaan, yksi pöytäkone ja pari läppäriä. Pelaamiseen olen käyttänyt pelikonsoleita, helppoja ja ihan hyviä pelaamiseen.

Viimeisin peli minkä ostin oli Sega Classics collection PS2:lle kirppikseltä, jotain 6e ja siinä on 8 Segan peliä, joten halvallakin voi harrastaa pelaamista.

Uusin pelikone on Xbox One S ja en ole raaskinut montaa peliä sille ostaa, ovat vielä käytettynäkin kalliihkoja ja uudet on minun kukkaron ulottomattomiin jo kallistuneet, esim. Forza Horizon 5, joka itseasiassa ei Xboxilla ja PC:llä ole enää ihan uusi, mutta on tulossa PS5:lle tänä keväänä tai kesällä.

Vierailija
26/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on varaa 3500e koneeseen kun sulla on aina kuun puolivälissä 20e tilillä? 

Vierailija
27/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin mitä pelaat ja haluato ne viimeisetkin silmäkarkit ulos.

Vierailija
28/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin mitä pelaat ja haluato ne viimeisetkin silmäkarkit ulos.

niin ja tietty samalla usean sadan watin edestä lämpöenergiaa huoneeseesi

Vierailija
29/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo, ei se ap haluu mitään tonnin romua, vaan ihan oikean pelikoneen.

3500€ on ihan sopiva hinta sille. Ei sillä saa kun keskitason konetta, mistään 5090, tai edes 4090 näyttiksestä on turha uneksia tohon hintaan.

Mistä muuten johtuu että näistä pelikone keskusteluista tai pelkästään näytönohjaimista alkaa aina pieni tappelu keskustelussa??

joo ei sillä tonnilla mitään tehokasta vielä saa, 3000e nykyisin monelle aika normihinta keskarille, 2500e saa vielä tehokkaan.

AP

Vierailija
30/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on varaa 3500e koneeseen kun sulla on aina kuun puolivälissä 20e tilillä? 

Käyn vakituisesti töissä. 

AP

Vierailija
31/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3500€ on ihan sopiva hinta sille. Ei sillä saa kun keskitason konetta, mistään 5090, tai edes 4090 näyttiksestä on turha uneksia tohon hintaan.

Mistä muuten johtuu että näistä pelikone keskusteluista tai pelkästään näytönohjaimista alkaa aina pieni tappelu keskustelussa??

joo ei sillä tonnilla mitään tehokasta vielä saa, 3000e nykyisin monelle aika normihinta keskarille, 2500e saa vielä tehokkaan.

AP

Ainahan näissä keskusteluissa aletaan vääntämään, puolet prossusta ja/tai näyttiksestä ja loput oksentaa sitä "öhö pelaaminen lasten hommaa öhö" paskaa.

N38, 3500€ pelikone

Vierailija
32/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voodoo Banshee

Vierailija
33/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toistaiseksi riittänyt pelaamiseen 1000 e keskusyksiköt. Noin viiden vuoden välein olen uusinut. En toki pelaa mitään FPS räiskintöjä, mutta kaikenlaista strategiaa ja simulaattoreita.

AMD-prosessoreita tuli vaihdettua aikanaan töissä sen verran monta, että olen ostanut itselleni aina Intel koneen.

Vierailija
34/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ainahan näissä keskusteluissa aletaan vääntämään, puolet prossusta ja/tai näyttiksestä ja loput oksentaa sitä "öhö pelaaminen lasten hommaa öhö" paskaa.

N38, 3500€ pelikone

&nb

mitä pelejä pelaat

en oo itse tässä keskustelussa mitään tuollaista kyllä havainnut. lähinnä vaan uteliaisuudesta kyselty mihin tarpeeseen se kone tulee

mut eiköhän se oo tullut selväks että se tulee vaan jonkinlaiseks statussymboliks. peleistä tai koneista nää 4k€ pelimiehet/naiset ei mitään puhu, vain hinnasta

Vierailija
35/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toistaiseksi riittänyt pelaamiseen 1000 e keskusyksiköt. Noin viiden vuoden välein olen uusinut. En toki pelaa mitään FPS räiskintöjä, mutta kaikenlaista strategiaa ja simulaattoreita.

AMD-prosessoreita tuli vaihdettua aikanaan töissä sen verran monta, että olen ostanut itselleni aina Intel koneen.

ite punnitsin vuosi takaperin aika pitkään konetta ja aina se vaan gravitoitui takas siihen perus halpismalliin.

katselin että peleissä esim reilu 100€ prossun ja 350€ prossun välillä ei ollut eroja kuin ehkä joitain prosentteja, lisäks parempi prossu tarttee toimiakseen paremman emolevyn hyvine virransyöttöineen. itselle myös ehkä tärkeimpiä asioita koneessa on että se on hiljainen eikä tuota kovin paljon lämpöä, mitä kalliimpi ja tehokkaapi kone sitä huonompi tän asian suhteen

muistin kanssa tosin ehkä vähän mokasin kun otin vaan 32 gigaa. 64:llä olis varmemmin pärjännyt seuraavat ainakin 5 vuotta mitä ennen tuskin uutta konetta edes harkitsee (ellei tämä jostain syystä hajoa)

Vierailija
36/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusissa peleissä oikeasti mitään muuta kiehtovaa, kuin kuorrutettu päällys? Jos sekään. 

Vierailija
37/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tai ehkä ihmiset jotka maksaa 3500€ jostain pelikoneesta on aidosti vajaa-älyisiä"

Tai sitten meillä nyt vaan on oikeat työpaikat jotka maksavat oikeata palkkaa. Ei kaikki täällä ole mitään mutsin luona asuvia kelarottia.

Ja tuolla koneella voi sitten myös tehdä devopsia ja koneoppimista, joten sen voi laittaa firman piikkiin.

Vierailija
38/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt amd tietokonetta ainakaan osta. Ne sellaiset ovat tarkoitettu 14 vee teinix häxxereille, jota luulee olevansa jotain tietokone neroja koska osaavat kirjoittaa simppeleitä python skriptejä.

AMD Threadripper PRO -pohjaiset koneet ovat ihan päteviä mallinnukseen ja muuhun raskaaseen laskentaan - töissä on noita muutamia ja tosiaankin - niissä ajetaan usein "python skriptejä".

Toki pelkkä CPU maksaa helposti enemmän kuin 3,5 k€.

Ehkä kannattaisi kääntää ne python skriptit jollekin oikealle kielelle? Ei tarvitsisi tuhlata kymppitonneja threadrippereihin.

Ja mitens tuo multithreadus pythonilla, eikös se ole aika huonosti toteutettu?

Vierailija
39/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun silloin kun itse säädin enemmän pellikoneiden parissa niin tonnilla sai kunnon pelikoneen, nyt pelkkä näyttis maksaa sen.

Silloin kun minä olin nuori niin tonnilla (markalla) sai neljä megatavua keskusmuistia.

Vierailija
40/60 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Näyttishän on se joka tekee koneesta pelikoneen. Ei mikään ihme että aina tulee joku haiseva nörtti pätemään ja haukkumaan kaikkia joilla ei ole sitä kalleinta parin kolmen tonnin näyttistä.