MIkä on rangaistus kun ajoin yli 20 Km/h tutkaan?
Tuli kutsu poliisiasemalle... Ei kai ne korttia voi ottaa pois, kun sitten en pääse mitenkään töihin.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lähtee kortti ja saat lopputilin. Opitpa ajamaan rajoitusten mukaan. T: kortti yli 30 vuotta, ajoja yli 100 000km/vuosi ja sakkoja 0.
Sådana som dig hamnar man jämt och köra om. Vägarnas stoppklossar.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kortti hyllylle. Jos se edes vähän opettaisi kunnioittamaan liikennesääntöjä.
Nopeusrajoituksia on täysin mahdotonta kunnioittaa, koska suurin osa niistä on asetettu muilla perustella kuin liikenneturvallisuus. Maski naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole poliisin ongelma, jos sinä et pääse töihin.
Ei olekaan, vaan mun työnantajan ongelma. Olen sijainen ja työaikaa on jäljellä vain sen 3kk. Pikkupaikkakunnalle ei niin vaan saada uutta sijaista, ja työt on pakko hoitaa.
No sitten menet töihin julkisilla tai polkupyörällä. Poliisi ei piittaa siitä, että sinun työsi hankaloiituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, vaan mun työnantajan ongelma. Olen sijainen ja työaikaa on jäljellä vain sen 3kk. Pikkupaikkakunnalle ei niin vaan saada uutta sijaista, ja työt on pakko hoitaa.
Mitä sitten? Itsepä mokasit.
Mutta en minä siitä kärsi, jos työ menee. Päin vastoin. Työnantaja kärsii.
Kyllä kärsit. Tulee karenssi.
Sen estää uudella työllä. Lähempää. Pääsee ilman autoa. Pyydettiin erikseen tonne korpeen.
Luuletko, että sut otetaan töihin, kun saat potkut toisesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Itsepä mokasit.
Mutta en minä siitä kärsi, jos työ menee. Päin vastoin. Työnantaja kärsii.
Kyllä kärsit. Tulee karenssi.
Sen estää uudella työllä. Lähempää. Pääsee ilman autoa. Pyydettiin erikseen tonne korpeen.
Luuletko, että sut otetaan töihin, k
En luule vaan tiedän
Kukaan ei ole korvaamaton työntekijä. Jokainen on korvaamaton ihmisenä, siksi liikennesääntöjä rikkovat pitäisi laittaa viikoksi häpeäpaaluun...
Pienet sakot tuosta saa.
So what -itse maksan mielelläni silloin tällöin ylinopeusmaksun. En ikinä alistu nysväämään.
Eikä autoa kortilla ajeta. Jos kortti lähtee kuivumaan niin ajat vaan sen aikaa nätisti. Mahdollisuus kiinnijäämiseen on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kortti hyllylle. Jos se edes vähän opettaisi kunnioittamaan liikennesääntöjä.
Nopeusrajoituksia on täysin mahdotonta kunnioittaa, koska suurin osa niistä on asetettu muilla perustella kuin liikenneturvallisuus. Maski naamalle.
Jos ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan, kannattaa lopettaa ajaminen ja palauttaa ajokortti poliisille. Kanssakulkijat kiittävät.
Vihervassarit meuhkaa täällä vaikka eivät tiedä autoilusta mitään. Osaavat vain vastustaa - ja vielä typerin argumentein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten menet töihin julkisilla tai polkupyörällä. Poliisi ei piittaa siitä, että sinun työsi hankaloiituu.
Se ei hankaloidu, vaan loppuu siihen. Koska en pyöräile 140 km päivässä hengenvaarallista maantietä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei hankaloidu, vaan loppuu siihen. Koska en pyöräile 140 km päivässä hengenvaarallista maantietä pitkin.
Onneksi sun kortinmenetyksen jälkeen siellä on vähän turvallisempaa... Eikä tuosta edes lähde kortti, jos ei ole paljon enemmän kuin +20km/h yli nopeusrajoituksen. Ainakin aiemmin+30km/h oli harkinnan raja ja +40km/h oli välitön hyllytys ilman harkintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sun kortinmenetyksen jälkeen siellä on vähän turvallisempaa... Eikä tuosta edes lähde kortti, jos ei ole paljon enemmän kuin +20km/h yli nopeusrajoituksen. Ainakin aiemmin+30km/h o
Mun korttimenetykseni ei kyllä vaikuta sen tien turvallisuuteen vähääkään. Vaaralliseksi sen tekee rekat, jotka juuri ja juuri mahtuvat kaistalleen eivätkä voi väistää. Piennarta ei ole, vaan syvä oja. Yksikään kaksijalkainen ei siellä kulje.
Vierailija kirjoitti:
Kysy poliisilta.
Toki teen niin, haluan vaan varautua henkisesti tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa ajaa liikennesääntöjen mukaan, kannattaa lopettaa ajaminen ja palauttaa ajokortti poliisille. Kanssakulkijat kiittävät.
Voi kulta pieni: ei kyse ole osaamisesta vaan haluamisesta.
Itse olen koko autoilu-urani ajanut ylinopeutta. (Pl koulujen lähistöt ja kaupunkien keskustat tms.)
Yleensä 10-20 km/h yli rajoituksen.
Enkä tapojani muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan tuo sanotaan:
Ajo-oikeuteen vaikuttavia liikennerikkomuksia ovat
nopeusrajoituksen ylittäminen yli 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20-60 km/h
Jos oli 50 alue ja ylinopeutta yli 20 km/h niin...
Ajo-oikeuteen vaikuttavat liikennerikkomukset eivät suoraan tarkoita, että kortti lähtee heti hyllylle. Vaan, että rikkomus kerryttää saldoa mikä voi johtaa kortin pois ottamiseen. Jos päiväsakkoja tulee yhdestä rikkomuksesta 21 tai enemmän niin silloin kortti lähtee hyllylle samantien.
Alapeukuttajille tiedoksi, että olette taas väärässä:
Osa liikennevirhemaksuista vaikuttaa ajo-oikeuteen. Kuljettaja voidaan määrätä ajokieltoon toistuvista liikennerikkomuksista, jos ajo-oikeuteen vaikuttavia rikkomuksia kertyy kolme vuoden tai neljä kahden vuoden sisällä. Jos kuljettajalla on ollut ajokortti alle kaksi vuotta, ajo-oikeuskäsittelyn raja on kaksi rikkomusta vuodessa tai kolme kahdessa.
"Mun korttimenetykseni ei kyllä vaikuta sen tien turvallisuuteen vähääkään. Vaaralliseksi sen tekee rekat, jotka juuri ja juuri mahtuvat kaistalleen eivätkä voi väistää. Piennarta ei ole, vaan syvä oja. Yksikään kaksijalkainen ei siellä kulje."
Katsopa mitä siinä sun sakossa lukee, kun saat sen. LIIKENNETURVALLISUUDEN VAARANTAMINEN eli kyllä, sun ajaminen siellä oli vaaraksi muulle liikenteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pyöräilet. Ja jos menetät henkesi siellä, kukaan ei jää kaipaamaan tuollaista l a p s e n n u s s i j a a .
Päiväsakkoja tulee mutta kortti ei todennäköisesti lähde, jos ei ole viime aikoihin muita liikennerikkomuksia.