Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puoluetta pitää äänestää, jos haluaa, että eläkeläisiltä leikataan?

Vierailija
06.03.2025 |

Olen valmis joustamaan muissa asioissa, kunhan Suomen suurimpaan ongelmaan eli eläkeläisten aiheuttamiin kustannuksiin puututaan kunnolla. 

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole realistista. Koska osa on tehnyt nuoruudesta vanhuuteen raskasta työtä, aamusta iltaan. Joillakin taas ei eläke riitä, ei ole realistista leikellä sieltäkään. Ja köyhillekin pitäisi löytyä raha, jota ei nyt ole ollenkaan tarpeeksi, koska laskurahastus syö minituet.

Niin kauan kuin yksikään eläkeläinen saa enemmän kuin toimeentulotuen verran, on eläkkeistä varaa leikata. 

Ai että ikänsä töitä tehneet eivät saisi enemmän kuin tukiluuserit?Tee itsekin vaikka 40 vuotta töitä tuilla loisimisen sijaan.

Toimeentulotukea saavat todella monenlaiset ihmiset, koska se on viimesijainen tuki joka usein täydentää muita tukia. Moni eläkeläinenkin saa sitä. -eri

Jokaikinen toimeentulotuen saaja on saamaton kelaelätti,myös eläkeläiset.

Vierailija
82/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei kannata tehdä töitä edes eläkkeen takia. 

Mitä helvetin töitä? Mäkkärille haki yli 40 000 tyyppiä töihin. Töitä ei ole, koska on niin kallista elättää 1,6 miljoonaa eläkeläistä, jotka eivät tuota mitään. Niitä töitä olisi enemmän on, jos työnantajan maksut olisivat pienemmät. Eläkeläisiltä pitää leikata NYT HETI! 

Ei ole muiden vika jos itse olet saamaton,huutaa kyllä osaat..Joka paikkaan on paljon hakijoita ,koska  työttömien on pakko hakea työpaikkoja.

Olet selkeästi aivan pihalla nykytilanteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kelarotta on valmis joustamaan?

Kaikkea. Eikö eläkeloinen ymmärtänyt noin lyhyttä viestiä? Aivot jo hapertuneet näemmä. 

Loinenko? Mä maksan veroja joka kuukausi 31 prosenttia eläketulostani. Paljonko sinä maksat? Eli kuka on loinen?

Vierailija
84/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta sopimusrikkojien puolue. Siinä sulla on sellainen. venäjä on tunnettu siitä, että se pettää sopimukset, ennen kuin muste ehtii kuivua. Sieltä vois saada neuvoja ja vinkkejä?

Nimittäin kansaneläke on niin pieni, ettei siitä kukaan ilkeä leikata.

Työeläke taas on sopimus työntekijän ja eläkeyhtiön välillä. Siitä leikkaaminen edellyttää sopimusrikkomusta.

Tiedäthän sinä kuitenkin, mikä sopimus on?

Vierailija
85/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja. Toivottavasti leikkaavat myös ap:n kaltaisilta lorvijoilta.

Eipä ne ole eläkeläisten tukiin koskeneet, päinvastoin ovat hallituksessa joka kyhää parempaa terveydenhuoltoa ikäihmisille muiden kustannuksella. Mua ei haittaa että työttömyystukia leikkaavat, vaikka työtön olenkin. Kunhan ne leikkaukset kohdistuisivat siihen suurimpaan tukiensaajaryhmäänkin. Muutenhan tässä ei ole oikein mitään järkeä. 

Mitä parempaa terveydenhoitoa?Itsehän te vingutte kuinka ei pääse terkkariin kun eläkeläiset ovat tukkona.Nyt kun eläkeläiset ei olisi tukkona,taas ei käy,Oletko niin yksinkertainen ettet tajua että myös terkkarikäynti on oikeasti paljon kalliimpi kuin se perusmaksu ,mitä maksetaan?Sekö ei tule muiden taskusta?Jos yksityisen oikea hinta on 100 e ja siitä maksetaan 28,80 niin luuletko että terkkarikäynti on halvempi veronmaksajille?

Vierailija
86/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei kannata tehdä töitä edes eläkkeen takia. 

Mitä helvetin töitä? Mäkkärille haki yli 40 000 tyyppiä töihin. Töitä ei ole, koska on niin kallista elättää 1,6 miljoonaa eläkeläistä, jotka eivät tuota mitään. Niitä töitä olisi enemmän on, jos työnantajan maksut olisivat pienemmät. Eläkeläisiltä pitää leikata NYT HETI! 

Ei ole muiden vika jos itse olet saamaton,huutaa kyllä osaat..Joka paikkaan on paljon hakijoita ,koska  työttömien on pakko hakea työpaikkoja.

Olet selkeästi aivan pihalla nykytilanteesta. 

Sinä voit luulla ihan mitä haluat.

Vierailija
87/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka työtöntä ja eläkeläistä voi edes verrata? Eläkeläinen on tehnyt TÖITÄ, työtön elää kelan rahoilla.

Jaa. Itse sain toimeentulotukia silloin kun kävin töissä. Ne tuli sossusta silloin. Nykyään kohtalaista ansiosidonnaista ja ove: ta. Kelan rahoja en ole saanut muita kuin ehkä jotain osia lääkkeistä. Nekin töissä ollessa. Ei kaikki työttömät tosiaan saa kelalta yhtään mitään. Eikä kaikki eläkeläisetkään ole välttämättä paljonkaan töitä tehneet, ei ehkä yhtään. Tilanteita on hyvin erilaisia.

Vierailija
88/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisia 💙💛

Vierailija
89/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, eläkeläisten verotus kiristyi tämän vuoden alussa.

Toiseksi. Työeläkkeistä leikkaaminen ei kasvata valtion tuloja, vaan laskee niitä kun yksityisten työeläkekassojen maksamasta alentuneesta eläkkeestä kertyy vähemmän verotuloja ja eläkerahojen käytöstä vähemmän alv- ym. tuloja.

Sosiaaliturvana maksettavista kansan- ja takuueläkkeistä on toki syytä leikata ja leikkaukset satavat suoraan valtion laariin. Näiden tukien leikkaus alentaisi myös työllistymiskynnystä, kun alkaisi kannattaa käydä töissä edes saadakseen myöhemmin paremman eläkkeen.

Marinin hallituskaudella muuten kansan- ja takuueläkkeisiin tehtiin vuodessa 3-4 ylimääräistä indeksikorostusta korona-ajan verukkeella, mutta työeläkkeisiin ei koskettu. Eli täsmälleen päinvastoin kuin olisi pitänyt toimia.

Vierailija
90/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole realistista. Koska osa on tehnyt nuoruudesta vanhuuteen raskasta työtä, aamusta iltaan. Joillakin taas ei eläke riitä, ei ole realistista leikellä sieltäkään. Ja köyhillekin pitäisi löytyä raha, jota ei nyt ole ollenkaan tarpeeksi, koska laskurahastus syö minituet.

Niin kauan kuin yksikään eläkeläinen saa enemmän kuin toimeentulotuen verran, on eläkkeistä varaa leikata. 

Olen maksanut itselleni YEL-eläkettä 25 % työtuloista + veroja 30 % yli 30 vuoden ajan, ja nyt on työeläkeyhtiön vuoro maksaa minulle.

Se rahaa tulee työntekijältä. Siksi me maksetaan yli 25 %:n eläkemaksuja. Kyllä sun täytyy tämä ymmärtää. 

Sun kandee ymmärtää se, että nykyiset eläkeläiset maksoivat samalla tavalla palkastaan silloisille eläkeläisille samalla kun osa palkasta siirrettiin vastaisuuden varalle eläketuloksi.

Mistä moinen katkeruus eläkeläisiä kohtaan? Etkö ymmärrä, että he ovat sinulle järjestäneet hyvinvointiyhteiskunnan, asumistuet ja opintotuet, joita itse aikanaan eivät saaneet. Ja nyt sä mariset, kun valtiolla ei ole enää rahaa sun rahapussiisi.

Vierailija
91/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheen vierestä, eläkeläisten terveydenhoito.  Kontrollikäynnit ja kokeet on harvennettu kahteen vuoteen , sokeriliuskoja ei enää saa.  Saako vielä vuoden vaipat, en tiedä.

Odotan vaan koska tulee pyyntö palauttaa rollaattori tai rupeavat vähintään perimään vuokraa.

Vierailija
92/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2023 vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin. 

Vierailija
93/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
94/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puolueet leikkaavat eläkeläisiltä. 

Vierailija
95/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
96/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla sådana partier som har råd att gå miste om 1,6 mn röstberättigade.

Vierailija
97/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
98/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen äänestäminen edesauttaa kaikkia köyhiin kohdistuvia leikkauksia. Pienimpien eläkkeiden erityisesti. SUAMI NOUSUUN !

Pienistä eläkkeistä ei leikattu vaikka kuinka huudat.

Ei ole totta. Kyllä mun eläke on pienempi kuin viime vuonna. Ne verot, ja eläke on 1600brutto. Toi eläke on mun mielestä  kyllä pieni siihen nähden kun töissä olin kuitenkin yli 45v,tosin pienellä palkalla. Saisi noi tuilla eläjät pitää suunsa kiinni ja keskittyy johonkin hyödylliseen. Enkö ole ikinä enkä nykyään mitään tukia saanut enkö edes hakenut,omilla vähillä rahoilla toimeen tullut. On siis oma koti miehen kanssa.

Vierailija
99/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa miten eläkeloisten elättäminen vähentää töitä. Nyt tarkoitan työeläkkeellä olevia jotka ei elä tuella .

Vierailija
100/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti aloittaja sitä, että muuttuuko mielipiteesi sitren kun olet itse eläkkeellä? Taidat lusmuilla.