Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puoluetta pitää äänestää, jos haluaa, että eläkeläisiltä leikataan?

Vierailija
06.03.2025 |

Olen valmis joustamaan muissa asioissa, kunhan Suomen suurimpaan ongelmaan eli eläkeläisten aiheuttamiin kustannuksiin puututaan kunnolla. 

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ihan itse yrittäisit selvittää mitä puoluetta sinun kannattaisi äänestää. 

Tuo sinun kihinä on muutenkin noloa. Katkeruus vanhentaa ja nostaa verenpainetta, joten rauhoitu. 

Vierailija
62/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole realistista. Koska osa on tehnyt nuoruudesta vanhuuteen raskasta työtä, aamusta iltaan. Joillakin taas ei eläke riitä, ei ole realistista leikellä sieltäkään. Ja köyhillekin pitäisi löytyä raha, jota ei nyt ole ollenkaan tarpeeksi, koska laskurahastus syö minituet.

Niin kauan kuin yksikään eläkeläinen saa enemmän kuin toimeentulotuen verran, on eläkkeistä varaa leikata. 

Olen maksanut itselleni YEL-eläkettä 25 % työtuloista + veroja 30 % yli 30 vuoden ajan, ja nyt on työeläkeyhtiön vuoro maksaa minulle.

Se rahaa tulee työntekijältä. Siksi me maksetaan yli 25 %:n eläkemaksuja. Kyllä sun täytyy tämä ymmärtää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista puoluetta ole tässä maassa.

Vierailija
64/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole realistista. Koska osa on tehnyt nuoruudesta vanhuuteen raskasta työtä, aamusta iltaan. Joillakin taas ei eläke riitä, ei ole realistista leikellä sieltäkään. Ja köyhillekin pitäisi löytyä raha, jota ei nyt ole ollenkaan tarpeeksi, koska laskurahastus syö minituet.

Niin kauan kuin yksikään eläkeläinen saa enemmän kuin toimeentulotuen verran, on eläkkeistä varaa leikata. 

Olen maksanut itselleni YEL-eläkettä 25 % työtuloista + veroja 30 % yli 30 vuoden ajan, ja nyt on työeläkeyhtiön vuoro maksaa minulle.

Ei ole kovin fiksua maksaa noin korkeita YEL-maksuja. Lisäeläke kannattaisi hoitaa yksityisesti.

Vierailija
65/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vihreät ovat ainoa puolue joka on edes nostanut eläkeläisiltä leikkaamisen esille, mutta hekin olivat hallituksessa joka teki eläkkeisiin indeksikorotuksen. 

Vierailija
66/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ihan itse yrittäisit selvittää mitä puoluetta sinun kannattaisi äänestää. 

Tuo sinun kihinä on muutenkin noloa. Katkeruus vanhentaa ja nostaa verenpainetta, joten rauhoitu. 

Ovatko leikkaukset siis osoitus katkeruudesta? Tämä hallitus on sitten todella katkera. Vai tarkoitatko että vain eläkeläisiltä leikkaaminen on katkeruutta? 

On täysin normaalia keskustella politiikasta ja sen pohjalta pohtia äänestysvalintojaan. -eri

Vierailija
67/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sinun puolueesi ole perussuomalaiset. Eli äänestä heitä. Mitään vaikutusta sillä ei ole koska PS on kuoleva puolue.

Kukahan se olikaan eläkeläisvastainen?Boomerit-boomerit!Sannahan se.

Vierailija
68/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät inhoaa eläkeläisiä,äänestä vihreitä eduskuntavaaleissa eläkeläiset out uuslemmikit in.

Vierailija
69/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen se sustakin tulee joku kaunis päivä (taidat tietyltä osin ollakin sitä jo) ja sitten onkin myöhäistä ruveta rypistelemään kun kaikki tavara on housuissa. Katkeruus ei koskaan johda mihinkään itselleen mieluisaan joten sekin energia ja aika kannattaa käyttää vaikka sen oman elämänlaatunsa parantamiseen. 

Ei kun silloin tietysti pitää kiireesti alkaa kovalla meuhkeella parantamaan eläkeläisen tukia kun nämä kateelliset ovat itse eläkeläisiä. Ei tietenkään heidän kuulu elää niukasti. Ne on ne jotkut muut. 

Yleensä silloinhan se omia reisiä pitkin valuva ripuli huomataan ja se haisee pahalta jo omaan nenäänkin kun kosahtaa omalle kohdalle. Niin kauan ollaan närppimässä ja rääkymässä milloin mitäkin muiden pussista ja muiden kustannuksell

Yksi vanha tuttu on hyvä esimerkki. Kaverilla on eläke isompi kuin minulla palkka, silloin kun sattuu olemaan töitä. Kuitenkin on rahat varmaan nyt jo vähissä. Tupakkaa ja alkoa menee. Joskus koittaa pummia pariakymppiä puolessa kuussa. Kun menen käymään, pyytää tuomaan kaljalaatikon tai pari askia tupakkaa, tai viimeksi oli paras, pyysi saunomaan ja sanoi että jos toisit polttopuut mukanasi. Ei tarvi viedä mitään kun on mulle viiskymppiä velkaa. Olen sanonutkin ettei tarvi maksaa mutta älä pyydä mitään. Muutaman päivän eläkkeen saamisen jälkeen on kova meno. Muuten surkeaa, vika on kaikissa muissa paitsi itsessä. Tosin ei syytä työttömiä vaan järjestelmää, yhteiskuntaa ym. Minkähänlaisia elämänsä sössineitä luusereita nää eläkeläisten mollaajat ja kadehtijat on... Sehän se on tavoite että ahkeran työnteon jälkeen päästään ansaitulle eläkkeelle. Eläkeläiset myös kuluttavat, käyttävät rahaa.

Vierailija
70/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ikänsä töitä tehneet eivät saisi enemmän kuin tukiluuserit?Tee itsekin vaikka 40 vuotta töitä tuilla loisimisen sijaan.

Vierailija
71/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka työtöntä ja eläkeläistä voi edes verrata? Eläkeläinen on tehnyt TÖITÄ, työtön elää kelan rahoilla.

Molemmat elää muiden rahoilla. Eihän eläkettä tarvitsisi edes maksaa, jos eläkeläinen eläisi työstään säästämillään rahoilla. 

Kuinka paljon olet itse säästänyt eläkettä varten niistä työtuloista? Paljonko jää kuussa säästöön? 

Vierailija
72/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ikänsä töitä tehneet eivät saisi enemmän kuin tukiluuserit?Tee itsekin vaikka 40 vuotta töitä tuilla loisimisen sijaan.

Toimeentulotukea saavat todella monenlaiset ihmiset, koska se on viimesijainen tuki joka usein täydentää muita tukia. Moni eläkeläinenkin saa sitä. -eri

Vierailija
73/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen äänestäminen edesauttaa kaikkia köyhiin kohdistuvia leikkauksia. Pienimpien eläkkeiden erityisesti. SUAMI NOUSUUN !

Pienistä eläkkeistä ei leikattu vaikka kuinka huudat.

Vierailija
74/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin realistista leikata. Suurella osalla on hyvä eläke reilusti yli 1500€/kk. Sillä pärjää hyvin. Ne jotka eivät pärjää (iso vuokra ja paljon lääkekuluja esim) voivat hakea asumistukea. Joku varallisuusraja siihenkin tultava jos säästöjä on kymppitonneja tai yli satatuhatta. Saavathan eläkeläiset vielä alennusta lähes joka paikassa. Vtuttaa että liki 2000€ eläkkeellä ihmiset valittaa pienituloisuuttaan kun itse joudun selviämään työmarkkinatuella kroonisesti sairaana, työttömänä, jolta vietiin asumistukikin 100% pois. Hyväkuntoiset eläkeläiset ajelee kelataksilla sairaalaan tarkastuksiin ja tilillä satoja tuhansia euroja. Minun kaltaiset laitetaan linja-autoon ja taksiin jopa päiväkirurgisen operaation jälkeen. Menee koko talous sekaisin moneksi kuukaudeksi. Ja siltä eläkeläiseltä on tämäkin sairaus peritty. Joo on tulossa perintöä, kiitos vaan, sitten kun olen 70-80 vuotias, jos olen edes hengissä enää. 

Vierailija
75/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sahaat omaa oksaasi. Jos et tuhkaksi muutu ennenaikojaan tulee sustakin eläkeläinen.

Tuo on typerin logiikka ikinä. Ihan niin kuin se eläkeläisille kaadettu raha olisi ilmaista eikä jonkun muun lompakosta pois. 

Voi sinua ressukkaa: nykyisten työelämässä taannoin olleiden lompakoista oli pois paljonkin. Ei ollut ilmaista, ei.

Vierailija
76/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on rahansa ansainnut. Sinä taas et ole. 

Kansan- ja takuueläkkeiden eteen ei ole tarvinnut tehdä mitään.

Sinäkin voit maata eläkeikään asti niin saat takuueläkkeen.Siitä vaan!

Vierailija
77/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä eläkeläisiä on jo 1,6 miljoonaa, joten ihan sama ketä sinä äänestät, niin meidän äänemme riittävät pitämään huolen, ettei meidän ansaitsemiamme eläkkeitä leikata.

Niin, ihan yksinkertaista. Olen työtön varmaan eläkeikään saakka. Ketähän meikäläisen kannattaisi äänestää? Mikä puolue parhaiten ajaisi meidän asioita? Varmaan aika helppo selvittää.

Vierailija
78/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja. Toivottavasti leikkaavat myös ap:n kaltaisilta lorvijoilta.

Vierailija
79/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuja. Toivottavasti leikkaavat myös ap:n kaltaisilta lorvijoilta.

Eipä ne ole eläkeläisten tukiin koskeneet, päinvastoin ovat hallituksessa joka kyhää parempaa terveydenhuoltoa ikäihmisille muiden kustannuksella. Mua ei haittaa että työttömyystukia leikkaavat, vaikka työtön olenkin. Kunhan ne leikkaukset kohdistuisivat siihen suurimpaan tukiensaajaryhmäänkin. Muutenhan tässä ei ole oikein mitään järkeä. 

Vierailija
80/100 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei kannata tehdä töitä edes eläkkeen takia. 

Mitä helvetin töitä? Mäkkärille haki yli 40 000 tyyppiä töihin. Töitä ei ole, koska on niin kallista elättää 1,6 miljoonaa eläkeläistä, jotka eivät tuota mitään. Niitä töitä olisi enemmän on, jos työnantajan maksut olisivat pienemmät. Eläkeläisiltä pitää leikata NYT HETI! 

Ei ole muiden vika jos itse olet saamaton,huutaa kyllä osaat..Joka paikkaan on paljon hakijoita ,koska  työttömien on pakko hakea työpaikkoja.