Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavalliset miehet on sysätty syrjään parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
05.03.2025 |

Ei hemmetti, taas sama juttu. Mä oon ihan tavallinen mies. En mikään öky, en mikään huippumalli, enkä mikään rikas toimitusjohtaja. Mä käyn töissä, maksan laskut, pidän itsestäni huolta, en ole mikään juoppo tai väkivaltainen. Mutta mitä väliä? Ei mitään.

Koska naisille se ei riitä. Ne haluaa "tasokkaan" miehen. Jollain on aina enemmän rahaa, parempi auto, isompi asunto. Ei haittaa, vaikka se tyyppi olisi narsisti tai henkisesti muuten vaan huono...kunhan se näyttää hyvältä Instagramissa ja pystyy viemään naisen lomalle Dubaihin tai ostamaan sen kalliim vuittonin laukun naiselle.

Mä voisin olla vaikka kuinka luotettava, kiltti ja lojaali, mutta se on yhdentekevää. Naiset ei halua miestä, ne haluaa statussymbolin. Ei tässä ole mitään järkeä. En kelpaa, koska en ole miljonääri enkä alfauros.

Ja kyllä, vituttaa.

Kommentit (700)

Vierailija
561/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä on tavallisista miehistä tai ihmisistä?

Suomen maanpuolustus nojaa niihin hartioihin.

Perustuslain mukaan kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus. Kyllä se kuule lepää myös kaikkien niiden mm hoitajien hartioilla, jotka sinne joutuvat, jos sota syttyy.

Hohhoijaa. Hoitaja ei puolusta mitään vaan tekee sitä hoitotyötään. Suurin osa naisista ei ole hoitajia, suurin osa miehistä on reserviläisiä. 

Vierailija
562/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia naisia te yritätte tapailla, kun kokemus on tämä? 19v lifestyle-instagram-influenssereita?

Mun tuttavapiirissä ei ainakaan ole yhtään naista, joka miehen rahojen perässä olisi. Kyllä käydään kaikki ihan töissä, ja itse ansaitaan rahamme. 

Sen sijaan oon moniin miehiin törmännyt, jotka tätä kulunutta mantraa toistelee. Ei vika ole siinä että et hakkaa naisia, vaan todennäkösesti ihan persoonassa. Kertoo kaiken mahdollisen, et pidät jonain meriittinä väkivallattomuutta ja päihdeongelmattomuutta. Ei nää "saavutukset" mitenkään velvota ensimmäistä vastaantulevaa naista ottamaan sua kumppanikses. Ole hyvää seuraa, miellyttävä kumppani, keskustele ja kuuntele, ja tuo jotain lisäarvoa sen naisen elämään niin eiköhän se riitä.Jos susta on enemmän vaivaa kun iloa, niin miksi omat rahansa tienaava henkisesti tasapainonen nainen haluisi sut rasitteeksi?

Toki helpompi syytellä naisia pinnallisiksi ja ra

Miehet toivoo, että raha selittäis niiden ongelmat. Koska silloin ei tarvitse pohtia niitä perimmäisiä ongelmia ja voi syyttää naisia pinnallisiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itselläni kumppanin löytämistä rajoittaa se, että samanlaiset kristilliset arvot on oltava. Muulle perustalle parisuhdetta on mahdoton rakentaa. "

Oletko ajatellut että onko sinulle ihan ehdoton vaatimus että miehellä on oltava juuri kristilliset arvot eikä vain hyvin samankaltaiset arvot? Itse olen uskossa oleva nainen ja mieheni on ihan ateisti. Voi kuulostaa hankalalta yhdistelmältä mutta oikeasti mieheni arvot ovat lähes täysin samat kuin minulla uskon puutteesta huolimatta. Eikä tämä ole ollut meidän elämässämme mikään iso asia. Mies arvostaa perhettä, uskollisuutta, muiden auttamista, hyviä käytöstappoja jne.

Itse kyllä ymmärrän sitä, jos toisella on kriteerinä kristilliset arvot. Ei silloin ehkä ole olemassa mitään "hyvin samankaltaisia arvoja" ilman kristillisyyttä, jos itselle se kristillisyys on arvoista yksi tärkeimmistä. Itse olen agnostikko ja minulla on kriteerinä, että myös kumppani on agnostikko tai ateisti. Sinun tapauksessa teillä ilmeisesti ne muut arvot ovat ne, jotka koette tärkeimmiksi, mutta jollekin muulle voi olla ehdottoman tärkeää sama uskonto.

Vierailija
564/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai itse toivoisin myös että kelpaisin naiselle joka olisi minun mielestä kaunis, normaalipainoinen(tai hoikka) ja terve.

En ole tuollaista naista vielä löytänyt joten siksi olen sinkku mutta en katkera. 

Tuo "normaalipainoinen (tai hoikka)" on kieltämättä hassu, koska hoikka muttei normaalipainoinen = alipainoinen, eikä kovinkaan moni alipainoinen sitten puolestaan ole terve. Eli ei sillä terveydelläkään niin väliä, kunhan on hoikka. :D

Vierailija
565/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itselläni kumppanin löytämistä rajoittaa se, että samanlaiset kristilliset arvot on oltava. Muulle perustalle parisuhdetta on mahdoton rakentaa. "

Oletko ajatellut että onko sinulle ihan ehdoton vaatimus että miehellä on oltava juuri kristilliset arvot eikä vain hyvin samankaltaiset arvot? Itse olen uskossa oleva nainen ja mieheni on ihan ateisti. Voi kuulostaa hankalalta yhdistelmältä mutta oikeasti mieheni arvot ovat lähes täysin samat kuin minulla uskon puutteesta huolimatta. Eikä tämä ole ollut meidän elämässämme mikään iso asia. Mies arvostaa perhettä, uskollisuutta, muiden auttamista, hyviä käytöstappoja jne.

Sulle se riittää, kaikille ei. Mä en vois olla uskossa olevan miehen kanssa vaikka kuinka muuten jaettaisiin samoja arvoja. -eri

Kysinkin vain että riittäisikö se tälle eräälle kirjoittajalle. Monesti ihmiset lukkiutuvat liikaa tiettyhin ajatuksiin mitä kaikkea sen kumppanin pitää olla vaikka nuo asiat eivät oikeasti olisi niitä tärkeimpiä parisuhteen onnellisuudelle. Siksi on hyvä välillä edes miettiä vähän uudestaan että mikä on se mikä on itselle oikeasti tärkeintä ja millainen ihminen voisi sen antaa.

Vierailija
566/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle se riittää, kaikille ei. Mä en vois olla uskossa olevan miehen kanssa vaikka kuinka muuten jaettaisiin samoja arvoja. -eri

Kysinkin vain että riittäisikö se tälle erääl

Kai aikuinen ihminen tietää mitä haluaa, tuo on todella alentuva asenne. Jokaisella on joitakin deal breakereitä, sullekin on ilmeisesti tärkeää että teillä on miehesi kanssa samanlaiset arvot noin muuten. 

Vierailija
567/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oonkin ihmetellyt miten kaikilla naisilla on niin omituiset ukot puolisoina, mutta sehän johtuukin siitä, että tavalliset ukot  on sysätty syrjään ja otettu ne omituiset.  Ihmeellistä, että kaikki naiset yhteistuumin toimii noin. 

Vierailija
568/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse kyllä ymmärrän sitä, jos toisella on kriteerinä kristilliset arvot."

Minäkin ymmärrän sen ja saa toki haluta nimenomaan niitä. Kuitenkin voi miettiä että mitä sillä hakee että toisella pitäisi olla juuri kristilliset arvot. Eli pitääkö niiden todella olla juuri ne kristilliset vai olisinko kuitenkin yhtä onnellinen jos ne ovat vain niiden kanssa hyvin yhteensopivat. 

Aina välillä on hyvä pohtia miksi jotain haluaa eikä vain että haluaa sen. Saman asian kun voi usein saavuttaa montaakin eri kautta.

Vierailija
569/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kai aikuinen ihminen tietää mitä haluaa, "

Ei mitenkään automaattisesti. Moni ihminen ajattelee tietävänsä. Mutta tietääko on ihan eri asia.

En minäkään usein lopulta edes tiedä ja moni hyväkin asia on tullut elämässä yllätyksenä ja oivalluksena siitä että haluamani asian onkin voinut saavuttaa myös muuta kautta kuin olin ajatellut.

Vierailija
570/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse kyllä ymmärrän sitä, jos toisella on kriteerinä kristilliset arvot."

Minäkin ymmärrän sen ja saa toki haluta nimenomaan niitä. Kuitenkin voi miettiä että mitä sillä hakee että toisella pitäisi olla juuri kristilliset arvot. Eli pitääkö niiden todella olla juuri ne kristilliset vai olisinko kuitenkin yhtä onnellinen jos ne ovat vain niiden kanssa hyvin yhteensopivat. 

Aina välillä on hyvä pohtia miksi jotain haluaa eikä vain että haluaa sen. Saman asian kun voi usein saavuttaa montaakin eri kautta.

Ymmärrän pointtisi, mutta eikös kristilliset arvot tarkoita just sitä kristillisyyttä? Useimmiten ne, jotka tuollaisia arvoja korostavat, kuuluvat lisäksi johonkin herännäiskristilliseen liikkeeseen tms, ja silloin ei ole kyse mistään yleisinhimillisistä "kohtele kaikkia hyvin" -tyyppisistä elämänohjeista, vaan niihin liittyy paitsi se usko, myös erilaisia moraalisia käsityksiä liittyen esim. sukupuolirooleihin, seksuaalisuuteen, seksuaalivähemmistöihin, joskus evoluutioonkin. En toki väitä mitään juuri tuon yhden kirjoittajan arvoista. Mutta moni uskossa oleva haluaa nimenomaan jakaa myös sen kokemuksen kumppaninsa kanssa - ja ymmärrän sen kyllä hyvin. Onhan se sama kuin itselläni paitsi käänteisenä - minä taas nimenomaan en halua uskossa olevaa kumppania. Ja omat arvoni taitavat olla aika lailla päinvastaiset kuin monilla kristillisillä liikkeillä, ja kun itsellenikin on tärkeää samanlainen näkemys äsken luettelemistani asioista (sukupuoli, seksuaalisuus, vähemmistöjen oikeudet, suhtautuminen tieteeseen, joskin itselläni just päinvastaisina kuin usein kristillisiä arvoja korostavilla), niin ymmärrän toki hyvin, että muutkin haluavat juuri tällaisissa kysymyksissä samoin ajattelevan ihmisen. Eipä se minullekaan riittäisi, että toinen arvostaisi perhettä, muiden auttamista, yms. sinänsä hyviä asioita, jos hän kuitenkin vastustaisi vaikkapa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. 

Vierailija
571/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen monta tällaista "kilttiä ja tavallista" ikisinkkua miestä, nörttipiireissä kun liikun. Näihin omien sanojensa mukaan tavallisiin kuuluu mm. pitkäaikaistyöttömiä ja kouluttamattomia, vanhempiensa luona yli kolmekymppisiksi asuvia, rahansa aikuisviihteeseen tuhlaavia, koko ikänsä kaverittomia (nettituttavuuksia lukuunottamatta), kotoaan juuri poistumattomia, naisia missään tapaamattomia, sellaisia jotka eivät pidä naisia edes ihmisinä vaan jonain "mystisinä olentoina", tyyppejä jotka eivät pidä naispuolisia harrastuskavereitaan jostain syystä edes naisina... Ja lista jatkuu. Harvaan osuu tietenkään kaikki tältä listalta, mutta tässä oma kokemukseni tapaamistani "tavallisista" (myös niistä suihkussa ja töissä käyvistä, siivoavista ja päihdeongelmattomista) miehistä.

Vierailija
572/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän pointtisi, mutta eikös kristilliset arvot tarkoita just sitä kristillisyyttä? "

Voivat joillain tarkoittaa mutta silloin kyllä puhutaan epäselvästi. Koska arvot ovat nimenomaan arvoja, ei jotain tiettyä uskoa tai tapaa uskoa.Arvot eivät vaadi uskoa johonkin vaan vain sitä tunnetta ei joku tapa toimia tai olla on itselle se jonka kokee oikeaksi.

Vierailija
573/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen monta tällaista "kilttiä ja tavallista" ikisinkkua miestä, nörttipiireissä kun liikun. Näihin omien sanojensa mukaan tavallisiin kuuluu mm. pitkäaikaistyöttömiä ja kouluttamattomia, vanhempiensa luona yli kolmekymppisiksi asuvia, rahansa aikuisviihteeseen tuhlaavia, koko ikänsä kaverittomia (nettituttavuuksia lukuunottamatta), kotoaan juuri poistumattomia, naisia missään tapaamattomia, sellaisia jotka eivät pidä naisia edes ihmisinä vaan jonain "mystisinä olentoina", tyyppejä jotka eivät pidä naispuolisia harrastuskavereitaan jostain syystä edes naisina... Ja lista jatkuu. Harvaan osuu tietenkään kaikki tältä listalta, mutta tässä oma kokemukseni tapaamistani "tavallisista" (myös niistä suihkussa ja töissä käyvistä, siivoavista ja päihdeongelmattomista) miehistä.

Lisäksi on uutisoitu, että pelipiireissä kiusataan naisia. Jos vapaa-aika kuluu pelaamisen parissa, niin silloin verkkopelit ovat ainoa paikka yrittää tutustua naisiin, plussana vielä se, että olisivat samanlaisista asioista kiinnostuneita. Silti sielläkin osa porukasta yrittää saada naiset lähtemään pois peleistä. 

Vierailija
574/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi on uutisoitu, että pelipiireissä kiusataan naisia. Jos vapaa-aika kuluu pelaamisen parissa, niin silloin verkkopelit ovat ainoa paikka yrittää tutustua naisiin, plussana vielä se, että olisivat samanlaisista asioista kiinnostuneita. Silti sielläkin osa porukasta yrittää saada naiset lähtemään pois peleistä. 

Moni onneksi kyllä osaa käyttäytyä ihan asiallisesti naisseurassakin, mutta silti välillä tulee kuulleeksi näitä (ihan tosissaan lauottuja) "naiset sitä, naiset tätä", "naiset on ihan eri planeetalta, kuka niiden ailahteluja ymmärtää" -heittoja - samalla kun samassa ryhmäpuhelussa kirjaimellisesti istuu jopa useampikin naishenkilö. :D

Nuo myrkylliset "naiset v****un videopeleistä" -sankarit ovatkin sitten ihan oma lukunsa. :/ Ja heille ihan täysin suokin yksinolon.

Vierailija
575/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hyväksykää kilttien miesten olemassa olo <3 me sinkkumiehet olemme yksin taas viikonloput. 

Vierailija
576/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset hyväksykää kilttien miesten olemassa olo <3 me sinkkumiehet olemme yksin taas viikonloput. 

Kyllä minä hyväksyn sen, että sinä olet olemassa yksin siellä kotonasi.

Vierailija
577/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet toivoo, että raha selittäis niiden ongelmat. Koska silloin ei tarvitse pohtia niitä perimmäisiä ongelmia ja voi syyttää naisia pinnallisiksi. "

Mutta eivät kuitenkaan tee mitään tienatakseen enempää rahaa. Miksi? Ettei virheellinen ajatusmaailma romahtaisi?

Vierailija
578/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teidän olemassaolo hyväksytään. Ymmärrän ettei yksin ole kiva olla. Toivottavasti keksit jotain mukavaa puuhaa ja saat rentouduttua viikonloppuna.

Vierailija
579/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä ymmärrän sitä, jos toisella on kriteerinä kristilliset arvot. Ei silloin ehkä ole olemassa mitään "hyvin samankaltaisia arvoja" ilman kristillisyyttä, jos itselle se kristillisyys on arvoista yksi tärkeimmistä. Itse olen agnostikko ja min

En itsekään ottaisi uskovaa kumppania. Kyllä siinä eletään niin eri maailmoissa, että en tiedä miten tuollainen suhde voisi edes toimia.

Vierailija
580/700 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehet toivoo, että raha selittäis niiden ongelmat. Koska silloin ei tarvitse pohtia niitä perimmäisiä ongelmia ja voi syyttää naisia pinnallisiksi. "

Mutta eivät kuitenkaan tee mitään tienatakseen enempää rahaa. Miksi? Ettei virheellinen ajatusmaailma romahtaisi?

Ettei cope romahda. Helpompi syyttää muita ongelmistaan kuin ottaa vastuu niistä ja tehdä asioille jotain.