Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa selvittämään tämän miehen motivaatio toiminnalleen

Vierailija
05.03.2025 |

Käytännössä vieras mies, jonka kanssa kävin lounaalla. Oltiin oltu joskus vuosikausia sitten etäisesti töiden kautta yhteydessä.

Olin tuolloin työtön ja hän ehdotti voivansa auttaa minua cv:n kanssa. Ja teki oikeasti tosi paljon töitä sen eteen ja auttaakseen minua. Sitten oli jatkuvasti yhteydessä viesteillä ja kyseli miten työnhaku meni, neuvoi, opasti, kannusti, rohkaisi.

Miksi joku tekisi tällaista? Olen kysynyt monta kertaa ja hän on aina kieltäytynyt vastaamasta. On suhteessa eikä ollut seksin perässä (niin, olen siis nainen). En vain tajua. Onko joku oikeasti noin hyväntahtoinen että hyväntekeväisyytenä lähtee auttamaan jonkun uraa?

Ja niin, olen nyt takaisin työelämässä ja hänellä oli siinä iso rooli, eli sai minut liikkeelle. On vain outo tunne olla kiitollisuudenvelassa vieraalle ihmiselle jonka motivaatioita en tajua ja joka ei niitä suostu kertomaan.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on hyvin pitkälti sama asia kuin puolison haku. Hän tutki sinun CV:n, eikä se ollut riittävän hyvä hänelle. Toimii paremmin kuin Tinder tms. Et saanut emännän virkaa.

Vierailija
42/42 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä voi olla useita mahdollisia selityksiä, eikä mikään niistä sulje pois muita. Muutamia vaihtoehtoja:

Aidosti hyväntahtoinen ihminen  Jotkut ihmiset todella nauttivat muiden auttamisesta ilman taka-ajatuksia. Hänellä voi olla luontainen taipumus mentorointiin tai hän on ehkä itse saanut joskus apua ja haluaa nyt antaa sitä eteenpäin.

Omien kokemusten kautta samaistuminen  Ehkä hän on itse joskus ollut samassa tilanteessa ja tietää, miltä tuntuu olla työtön tai eksyksissä uran suhteen. Jos hänelle itselleen oli joskus vaikeaa saada apua, hän voi kokea tärkeäksi auttaa muita.

Merkityksellisyyden etsiminen  Joillekin ihmisille muiden auttaminen tuo merkitystä elämään. Se voi olla tapa tuntea itsensä hyödylliseksi, saada onnistumisen kokemuksia tai kokea itsensä arvokkaaksi.

Sosiaalinen normi tai kulttuurinen tapa  Joissain

Ap. Lisäisin vielä, että tee hyvää jollekin,  joka tarvitsee ehkä apua. 

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla