Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikä ja some!

Vierailija
05.03.2025 |

Mitä kanavia te keski-ikäiset käytätte ja onko ihmisiä, jotka ovat jättäneet tämän vähemmälle ja keskittyneet enemmän oikeaan elämään.  Aikoinaan en naamakirjaa ottanut käyttöön, koska olin suurperheellinen ja priorisoin kaiken muun somen edelle. Elämä on ollut antoisaa ja hyvää, joten en saanut aikaiseksi  myöhemminkään liittyä. 

Kannattaako ja mihin? Some aikani olen käyttänyt ihmissuhteisiin, harrastuksiin, urheiluun, työhön jne. Nyt olisi aikaa, mutta pohdituttaa..  

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maisemakuvat pitäisi saada jonnekin ja taidekuvat, jos on. Mutta on kiusallista roikkua muiden someissa, jos ei tunne edes, yksi muiden joukossa.

Onko Flickr vielä toiminnassa?

Enpä tiedä, siellä mulla oli aika paljon kuvia aikanaan harrastukseni aikaansaannoksista. Joskus  huomasin, että sieltä ihmiset niitä kopioivat  Pinterestiin, joka oli mainio paikka ennen kuin siitä tuli jonkinlainen mainos- ja myyntiorganisaatio.  En kyllä ole vuosiin käunyt sielläkään.

Vierailija
22/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista! Ei kuulosta houkuttelevalta. Ehkä olen valinnut oikean linjan....Vielä sellainen lisäkysymys. Mikäli olet reissussa ja haluaisit treffata jotakuta randomisti illan ratoksi, mikä on sopiva sovellus tähän tarpeeseen? Tinder? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Ap

Vierailija
24/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FB:ssä on erään harrastus yhdistyksen jossa olen mukana julkaisuja, lähinnä sen takia olen fb:ssä. Yhdistyksellä on myös kotisivut jossa on ajankohtaiset yms asiat, fb:ssä jonkin verran enemmän sisältöä, kuvia yms.

Instassa en ole. Olen kyllä aattellut alkaa bloggaamaan ihan perinteisellä menetelmällä eli blogger, wordpress tms

FB on nykyään ihan kuraa, kun sinne kirjautuu niin loputtomasti tulee jotain reels ja lyhyet videot juttuja, mainoksia, ehdotettua sisältöä yms ihan loputtomasti kun scrollaa alaspäin .... ei ollut tommosta 5 vuotta sitten.

Kilpailu ihmisten ajasta on mennyt niin hektikseksi. Sarjat tehdään yhtä soittoa katsottaviksi, lyhyt videoiden loputon virta, festarit on 1-2 päivän hektisiä kokonaisuuksia; artisteja perä kanaa kenties usealla lavalla ...

Onneksi harrastustoiminnoissa joissa olen melko aktiivisesti mukana on aika perinteinen meininki; kerhoillat, retkiäkin joskus, talkoi

Ööh, ainahan festarit ovat olleet tuommoisia.

Vierailija
25/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon X:ssä (ent. Twitter) aktiivisin. En ole siellä omalla nimellä tai pärställä, vaan nimimerkillä. Siellä on varsin mielenkiintoista yhteiskunnallista keskustelua, ja tietysti myös kaikenlaista hauskaa kissavideoista meemeihin.

Instagramissakin mulla on tili, sekin nimimerkillä, enkä itse postaa mitään kuvia. Käytän tiliä vain kiinnostavien tilien seuraamiseen, esim. luontokuvia, käsitöitä, jotain viihdetiliä että näen mitä TV-sarjoja ja elokuvia menee.

Facebookissa en ole ollut koskaan, ei ole huvittanut ajatus siitä että omalla naamalla ja nimellä pitäisi olla jossain somessa.

Vierailija
26/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 ja vuosi sitten jätin instan ja facen. Ei enää kiinnosta pätkääkään. Enkä suosittele. Täynnä typeryyksiä.

Vierailija
27/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa tuntuu olevan "kaikki". Luulin, että sitä käyttää vain nuoret, mutta ilmeisesti keski-ikäisetkin ovat sen löytäneet.

Minä en käytä enkä käyttäisi työasioihin ainakaan samalla tavalla kuin jotkut. Täytyy pitää järki. Muuten ihan kiva että vanhuksetkin ovat rentoutuneet. 

Meillä on työpaikalla kielletty TikTok, sitä ei edes saa asentaa firman puhelimiin, koska sieltä tiedot valuu kiinalaisille.

Vierailija
28/28 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen enää instassa. Fb:n poistin muutama vuosi sitten. Nyt olen alkanut miettiä jo instankin poistoa. Mua ei kiinnosta mitkään julkkikset vaan ihmiset jotka oikeasti tunnen. Kukaan vaan ei tunnu enää mitään sinne laittavan, vain julkkikset, niin tuntuu turhalta siellä roikkua. Insta oli kiva vielä muutama vuosi sitten, kun tavalliset ihmiset päivitti tavallisia kuvia ja juttuja. Nyt se on täynnä niitä somevaikuttajia ja julkkiksia. Mainospostauksia vain ja turhanpäiväisiä reelsejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä