Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella suomalaisella on punainen naama tai posket vaikka eivät juo?

Vierailija
05.03.2025 |

En ole nähnyt samaa ulkomailla.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten varsinaiseen kysymykseen: haittaako jotakuta kanssaihmisen punaiset posket? 

Vierailija
42/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin liikunta? Tekis varmaan sullekin hyvää käydä välillä salilla tai lenkillä. Mene juoksemaan ja katso sen jälkeen peiliin.

No mun naama on ihan lumivalkoinen normaalisti, mutta kun lenkin jälkeen katson sinne peiliin, olen ihan punainen kuin rapu. Ja käyn kuitenkin pari-kolme kertaa viikossa juoksulenkillä, että ei ole huonosta kunnosta kyse.

Kuka väitti, että on huonosta kunnosta kyse? Vain luonnosta vieraantuneet puhelimen räplääjät kuvittelevat näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella naisella on usein mustat silmätkin kun mies juo.. se on herttaista 🤗

Taitaa olla yleisempää siellä ryssälässä...

Vierailija
44/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla karjalainen perimä on punaposkisuuden syy.

Vierailija
45/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten varsinaiseen kysymykseen: haittaako jotakuta kanssaihmisen punaiset posket? 

Kyllä minä niin mieleni pahoitan punaisista poskista 

Vierailija
46/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. kelttien kirous eli couperosa. Sitä on kelttien (irkut, skotit) lisäksi pohjoismaisilla paljon. Käytännössä hiussuonet kuultaa ohuen vaalean ihon läpi poskilla ja nenällä. Niillä hiussuonilla on myös taipumus laajentua ja katkeilla, erityisesti kun sääolot ja aurinko koettelee ihoa, jolloin punoitus pahenee ja voi muuttua sinertäväksi punoitukseksi. 

Tuohon ei oikeastaan auta mikään muu kuin laserhoito, mutta senkin vaikutus on yleensä varsin tilapäinen. Koska ne hiussuonet nyt vaan on geneettisesti siinä pinnassa ja katkeilee helposti, niin ne kasvaa takaisin samanlaisiksi.

Itselläni on myös tuota, mutta ei se mua haittaa, yli puolella suomalaisista on, ja minusta se on kiva kun on pirteän ulkoilleen näköinen aina kun on punaiset posket.

Minua haittaa kun otsaa, ohimoita ja poskia kuumottaa ja kutisee. Tahtomattaan päivän aikana tulee hangattua tai hinkattua ihoa niistä kohdista. Kaulassakin näkyy kuin raapimisjälkiä sen jälkeen.

Vierailija
47/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuonet eivät tykkää epäterveellisellä ruualla lihottamisesta

Vierailija
48/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SLE?

Vierailija
49/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiallinen ihonhoito aiheuttaa punoitusta kasvoille. Iho ei tarvitse yli hoitamista eikä erilaisia ihonhoito tuotteita. Niistä se punoittava iho tulee. 

No kun ei tule. Itse punotan kuin puolukka poskista ja ohimoilta vaikken pesisi kasvoja millään muulla kuin vedellä, tai vaikken pesisi ollenkaan.

Ainoa hoito on 3-5 hoitokertaa vaativa laser joka maksaa 600 euroa kerta. Ei ole ollut rahaa eikä halua korjata asiaa.

Mistäs sitä laseria saa? Riittääkö kosmetologin vehkeissä teho.

Näyttäisi Pihlajalinnassa maksavan 670 euroa per hoitokerta ja vähintään 3 laserointia siihen että punoitus lähtee kokonaan.

Eli vähävaraisena ei tästä vaivasta eroon pääse.

Vierailija
50/66 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. 

Vierailija
51/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Suomessa tää juttu, jota kutsutaan myös pakkaseksi. Suomalaiset myös oleskelevat ja touhuavat paljon säästä huolimatta ulkona. 

Kyllä naama ahavoituu pakkasessa ja kylmässä ilmassa. Ne pintaverisuonet kun eivät oikein tykkää kylmästä viimasta. 

Vierailija
52/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetauti lihavuuden vuoksi.

Vierailija
53/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenainen olo 🙄

Ap oot kyllä avuton.

Vierailija
54/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas ruokkineet jotain tylsistynyttä juoppoa 3 sivun verran :D

Vierailija
55/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan sanottiin naisesta että sillä on omenainen olo, posket punottaa ja siemenet on sisässä. 

Vierailija
56/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Suomessa tää juttu, jota kutsutaan myös pakkaseksi. Suomalaiset myös oleskelevat ja touhuavat paljon säästä huolimatta ulkona. 

Kyllä naama ahavoituu pakkasessa ja kylmässä ilmassa. Ne pintaverisuonet kun eivät oikein tykkää kylmästä viimasta. 

Ja kylmässä reippailun jälkeen mennään saunaan ottamaan oikein kunnon löylyt. Ei mikään ihme, että kasvot punoittaa, tuollaiset lämpötilan vaihtelut on couperosalle myrkkyä.

Vierailija
57/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin ennen paljon puuteria ja meikkivoidetta silmämeikin lisäksi. Erityisesti laitoin näitä poskien etuosaan, nenään ja otsaan. Ihmettelin, että miksi mulla on aina nuha. Loppujen lopuksi nuha oli sellaista kaurapuuromaista kuivaa kökköä, ja kun vuoden olin kärsinyt, niin olin jo todella huonovointinen. Lisäksi iho kiilsi hirveästi ja oli aivan punainen varsinkin niiltä kohdin, mihin olin erityisesti meikkivoidetta ja puuteria laittanut. Mitä enemmän iho punoitti ja kiilsi, sitä enemmän laitoin meikkiä, ja homma oli kunnon oravanpyörä.

Sitten menin nenä-, kurkku- ja korva -tautien erikoislääkärille. Hän totesi, että kaikki meikki pois ja alat kosteuttamaan nenän limakalvoja perusvoiteella. Nuhatauti loppui kuin seinää ja samoin ihoa alkoi voimaan paremmin. Iho jatkoi punoittamistaan ja oli aika kurjaa olla yleisillä paikoilla punaisen ja kiiltävän naaman kanssa.

JA SEURAAVASSA ON VUODEN VINKKI PUNOITTAVAN IHON HOITOON:

Sitten luin vielä netistä, että aspiriinia murskattuna voi sekoittaa ihonpuhdistusaineeseen ja antaa olla iholla 5 min. Tein näitä aspiriinihoitoja parin viikon välein muutaman kerran: ilmeisesti ihossa oli jokin tulehdus, koska aspiriini tehosi tähän: loppui punoittaminen ja ylimääräinen rasvantuotanto. Jossain vaiheessa mietin, että iho meni jopa liian kuivaksi. Aspiriinin kanssa saa olla varovainen, se saattaa viedä ihon rasvantuotannon aivan minimiin, mikä on siis huono juttu. 

Aspiriini toimii hyvin samoin kuin sallisyylihappo: Netistä löysin salisyylihalposta seuraavaa: Salisyylihappo on suositeltu raaka-aine aikuisiän aknen hoitamiseen. Se vähentää talin eli ihon luonnollisen öljyn määrää sekä kiihdyttää solujen uusiutumista ja poistaa kuolleita ihosoluja. Salisyylihapolla on myös ihoa rauhoittavia ominaisuuksia.

Aspiriinihan on asetyylisalisyylihappoa, mikä on varmaankin melko samankaltainen aine kuin salisyylihappo. Asetyylisalisyylihappoa valmistetaan salisyylihaposta.

Vierailija
58/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin ennen paljon puuteria ja meikkivoidetta silmämeikin lisäksi. Erityisesti laitoin näitä poskien etuosaan, nenään ja otsaan. Ihmettelin, että miksi mulla on aina nuha. Loppujen lopuksi nuha oli sellaista kaurapuuromaista kuivaa kökköä, ja kun vuoden olin kärsinyt, niin olin jo todella huonovointinen. Lisäksi iho kiilsi hirveästi ja oli aivan punainen varsinkin niiltä kohdin, mihin olin erityisesti meikkivoidetta ja puuteria laittanut. Mitä enemmän iho punoitti ja kiilsi, sitä enemmän laitoin meikkiä, ja homma oli kunnon oravanpyörä.

Sitten menin nenä-, kurkku- ja korva -tautien erikoislääkärille. Hän totesi, että kaikki meikki pois ja alat kosteuttamaan nenän limakalvoja perusvoiteella. Nuhatauti loppui kuin seinää ja samoin ihoa alkoi voimaan paremmin. Iho jatkoi punoittamistaan ja oli aika kurjaa olla yleisillä paikoilla punaisen ja kiiltävän naaman kanssa.

JA SEURAAVASSA ON VUODEN VINKKI PUNOITTAVAN IHON HOITO

Aivan uskomattoman typerä vinkki, kun kaupoissa on pitkä rivi salisyylihappoa sisältäviä ihonhoitotuotteita, joissa happopitoisuus on takuulla turvallinen.

Vierailija
59/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen, ei suojauduta auringolta tai pakkaselta. 

Vierailija
60/66 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomattoman typerä vinkki, kun kaupoissa on pitkä rivi salisyylihappoa sisältäviä ihonhoitotuotteita, joissa happopitoisuus on takuulla turvallinen.

Aivan uskomattoman töksö kommentti. Et varmaan olisi kommentoinut tuohon sävyyn, jos oltaisiin istuttu samassa pöydässä firman kahvitauolla. Vinkkini on hyvä, jos kaapissa sattuu olemaan aspiriinitabletteja jo valmiina ja ei halua ostaa vähintään 10 euroa maksavaa tuotetta. Tämä on hyvä vinkki siinäkin suhteessa, että todennäköisesti asetyylisalisyylihappopitoituus on isompi, jolloin tuloksiakin saa nopeammin. 

Toki jokainen saa valita, mihin rahansa käyttää. Itse olen kyllä huomannut, että useammalla rahaa on käytössä aika rajattu määrä.

Terv. Se, kenelle vastasit