Onko muilla sama kokemus? Päällisin puolin äänekkäät ja sosiaaliset saa töitä, vaikka töpeksisivät.
Olen luonteeltani aika rauhallinen ja uusia ihmisiä stressaava. En ole työllistynyt omalle alalleni, vaikka olen kovasti yrittänyt ja mielestäni olen perushyvä työntekijä, en osaa kuitenkaan olla rennosti haastatteluissa.
Tällä hetkellä olen ollut pitkään eri keikkatöissä ja sama ilmiö toistuu joka puolella: parasta tuuria töiden kanssa tuntuu olevan niillä lupsakoilla sosiaalisilla hölöttäjillä, joiden työn jälki on ollut ajoittain mielestäni sellaista että olisin itse saanut rehellisesti varmaan potkut jos tekisin samat virheet.
Räikeimmät esimerkit jotka olen tästä kohdannut ovat olleet:
-Hieman itseäni nuorempi nainen. Olin tämän kanssa yhdessä tapahtumassa ruokapisteellä töissä, ja tämä lähti useaan otteeseen jokaisena työpäivänä vaan kiertämään muita kojuja. Kerran oli häippäissyt työpisteeltä kun olin itse vessassa. Oli omien sanojensa mukaan aloittamassa syksyllä työt apulaismyymäläjohtajana alalla, josta ei, sanojensa mukaan, "siis emmäätiiäsiitä alasta mitään mut siis siinoniinhyväpalkka!!"
-Hieman itseäni vanhempi mies, joka juorusi ihan jokaisesta ihmisestä joka ei ollut paikalla. Valitti myös vaimostaan ja pienistä lapsistaan. Joka kerta kun menin tämän työpisteelle, tällä oli youtube auki töiden sijaan. Tämä sai jatkosopimuksen, minä en.
Kommentit (6)
Introverteillä ei tee työelämässä hevon vttua.
Tehkööt jotain etärii-riitä, jos saavat.
joo sosiaalisesti taitavat huomioidaan ja hiljaisempia pidetään jotenkin omituisina.
Onhan se selvä että enemmän laumaihmiset on samalla aaltopituudella, hyväksyvät toisiaan paremmin ja ymmärtävät tekemiset ilman suurempaa kritiikkiä. Introvertit poikkeaa, ja kun vielä jokainen omalla tavallaan. Introverteille ei tule sellaista sosiaalista liimaa edes keskenään. Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
joo sosiaalisesti taitavat huomioidaan ja hiljaisempia pidetään jotenkin omituisina.
Ei suuna päänä hölöttäminen ole mitään taitavuutta!
Ne hölöttäjät vaikuttavat fiksuilta sen 30min työhaastattelun ajan.