Ovatko nämä mielestäsi päteviä syitä erota vaikka edelleen rakastaisi toista?
-mies ei halua koiraa
- mies ei halua naimisiin
-miehellä on raskas työ jonka takia nähdään harvemmin
-arvot arjessa ei kohtaa
-nainen haluaa nähdä enemmän ja viettää yhdessä aikaa enemmän, miehelle riittää vähempikin
Tuli mieleen tuosta tabucäst jaksosta jossa Alona K kertoo eron syistä Juhansa kanssa
Kommentit (25)
Miksei?
Jos itse haluaa tiiviin suhteen joka johtaa avioliittoon, ja lisäksi haaveilee koirasta, niin miksei valitsisi itselleen kumppania joka toivoo samoja asioita?
Mielestäni noi kaikki asiat voisi olla vielä sovittavissa ja korjattavissa jotenkin
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Jos itse haluaa tiiviin suhteen joka johtaa avioliittoon, ja lisäksi haaveilee koirasta, niin miksei valitsisi itselleen kumppania joka toivoo samoja asioita?
Samaa mieltä. Itse olen sinkkunainen kohta 28v ja haluan lapsia. En voisi olla sellaisen miehen kanssa joka ei niitä halua.
Ei tiätenkää 😄 Siis jos Rakastaa
Jos luettelemasi asiat on faktoja, niin mikä ihme teitä edes liittää yhteen? Iso kulli vai?
Kyllähän tuo vähän huonolta näyttää ja ihmistä joka ei itselle ollenkaan sovi voi silti rakastaa, mutta ei hänen kanssaan onnellista elämä tule saamaan.
Itse olen suhteessa, jossa ei oikein mikään arvo/asia kohtaa, mutta tykätään toisistamme ja kyllä elämä on välillä todella raskasta. Ollaan jo vanhoja, mutta tällä kokemuksella sanon, että olisi kannattanut etsiä joku muu ja päästää tästä suhteesta irti.
Meillä mies sentään tykkää koirista ja naimisissakin ollaan, mutta muuten oikeastaan kaikesta ollaan ihan erimieltä.
Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että etsi rinnallesi kumppani joka jakaa kanssasi samat arvot.
Niin.. kuuntelin jakson ja tosiaan erossa ei ollu kyse mistään vakavasta esim. pettämisestä tai väkivallasta, alkoholista tms JOTEN nuo asiat kuulostaa suht. pieniltä. Ottaen huomioon etteivät he edes asuneet yhdessä vaan toistensa naapureina. Luulisi ettei siinätapauksessa haittaa jos toisella on koira..
Jos arvot eivät kohtaa, miten tuo parisuhde toimii tälläkään hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Niin.. kuuntelin jakson ja tosiaan erossa ei ollu kyse mistään vakavasta esim. pettämisestä tai väkivallasta, alkoholista tms JOTEN nuo asiat kuulostaa suht. pieniltä. Ottaen huomioon etteivät he edes asuneet yhdessä vaan toistensa naapureina. Luulisi ettei siinätapauksessa haittaa jos toisella on koira..
Ehkä nainen haaveili siitä, että ainakin avioliitossa sitten asutaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos luettelemasi asiat on faktoja, niin mikä ihme teitä edes liittää yhteen? Iso kulli vai?
Luitko aloituksen? En puhunut itsestäni vaan tabucäst podin jaksosta jossa Alona Kuusisto kertoi nuo asiat syyksi erolleen
Ap
Samaa mieltä edellisen kanssa, jos arvot arjessa ei kohtaa, voi olla vaikeaa löytää tasapainoa suhteessa?
Tottakai ovat. Naisen ei pidä perua omia tärkeitä unelmiaan siksi, ettei kyseinen mies halua niitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos arvot eivät kohtaa, miten tuo parisuhde toimii tälläkään hetkellä?
He ovat eronneet jo.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ovat. Naisen ei pidä perua omia tärkeitä unelmiaan siksi, ettei kyseinen mies halua niitä.
Tällaisissa tapauksissa on yllättävän usein niinkin, että jonkun toisen kanssa mieskin alkaa yllättäen haluta noita asioita. Eli kannattaa erota, jos on tunne ettei suhde tyydytä. Unelmien hylkäämisestä seuraa pitkällä tähtäimellä katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei nimenomaan ollut haaveita muuttaa yhteen, koska Kuusisto asuu yh:na kahden teini tyttärensä kanssa ja hänen (nykyisellä) eksällään on myös lapsia edellisestä suhteesta
Oletkohan liikaa kuunnellut UM kappaletta jättämisestä. ( amme tytön biisi)
! Jos mies ei halua naimisiin kanssasi niin ikinä en sellaisen kanssa jatkaisi. Minulle tärkeintä on se että mies sitoutuu minuun loppuelämäksi. Ei vain siksi aikaa että on kivaa.
! Arvot täytyy tietenkin kohdata. Jos kotona ei pysty keskustella isoista asioista myötämielisesti, miten sellainen voisi kestää?
- Jos mies ei halua koiraa, silloin ei tule koiraa. Meneekö koira parisuhteen edelle? 😅
- Jos miehellä on raskas työ, voi omalta osaltaan yrittää tehdä siitä kevyempää. Oletuksena toki että palkka tulee perheelle ja mies työskentelee molempien eteen. Koskaan en sellaiseen lähtisi että eletään kuin aviopari mutta molemmat rakentaa vain omaa elämäänsä.
- Yhteinen aika on minulle tärkeää. Mutta se riippuu täysin siitä mikä on se asia mikä menee minun edelle? Työ on ymmärrettävää, ja uni, näiden jälkeen viimeistään pitäisi tulla puoliso ja puolison tarpeet.
Etsikää hyvät naiset itselle puoliso joka toimii rakkauden lähtökohdasta. Sellaisia kyllä löytyy kun valitsee järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei nimenomaan ollut haaveita muuttaa yhteen, koska Kuusisto asuu yh:na kahden teini tyttärensä kanssa ja hänen (nykyisellä) eksällään on myös lapsia edellisestä suhteesta
Ai. No sitten tuntuu hassulta, ettei nainen voisi hankkia koiraa omaan kotiinsa.
Tuon takia ainakin minä seurustelen ennen avioliittoa. Joskus tökkii jo heti ja toisinaan myöhemmin ja välillä sitten onnistaa. Jokaisella omat kynnyskysymykset kumppanille
Jos ei ole onnellinen suhteessa niin se on aina ihan hyvä syy erota.