Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaako miehet vai naiset naisten ulkonäköpaineet?

Vierailija
05.03.2025 |

Itse olen miettinyt että kumpi. Kaikkihan tietää että miehet suosii nuorempia naisia ja pitää heitä kauneimpia. Eikö tämä aiheuta paineita naisille pysyä hehkeänä? Toisaalta miehet rakastuu ja harrastaa seksiä ihan tavallisten naisten kanssa. Eli kumpi se on? Mitä miehet ja naiset tästä mieltä?

Kommentit (315)

Vierailija
281/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, jäin sensuuriin? Uusi yritys.

Minun mielestäni moni näistä haukkujamiehistä toistelee vain elämänsä naisilta (äidit, mummot, tädit, siskot, exät) oppimaansa sanastoa. Aivan viime vuosina olen kohdannut myös junttien juntteja, ja nähnyt että myös miehet opettavat näitä sanoja toisilleen  

Puheissaan miehet siis yököttelevät riip pareita, laa rdipe rseitä, siansilmiä, sell ulii ttia ja niin edelleen. Mutta kun ihan elävä nainen on edessä, miehet ovat aivan ihastuksissaan.

Tuntuu, etteivät he edes tiedä mitä nämä heidän toistelemansa ilmaukset tarkoittavat, ja haukkuminen on vain jonkinlaista ryhmäytymispuhetta, outo yritys miellyttää muita miehiä ja houkutella naaraita. 

Kukaan ei oikeassa elämässä yököttele ketään.Yököttelyä tapahtuu vain somessa ja täällä. Täällä yököttelevät ovat pieni vähemmistö, veikkaan noin 1% tai alle normaaleista ihmisistä. Oikeassa elämässä yököttelijät ovat kovilla. Voivat jopa saada turpaansa.

Vierailija
282/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mä en ihan usko. 

Niin, jos vaikkapa netissä trendaa videon aihe, missä julkisesti kerrotaan ettei alle 180cm miehet kelpaa ja tällaisia videoita on satojatuhansia sekä niitä peukutetaan ja tehdään lisää, niin kyllä se minusta vaikuttaa paljon hyväksytymmältä sosiaalisesti ajateltuna kuin se yhden sukulaissedän salaa kuiskattu "sulla on ohuet hiukset, en tiennytkään" heitto siellä ristiäisten nurkkapöydässä. Eli voidaan päätellä, että miehet ja heidän ulkonäkönsä sheimaus on ihan siististi cool, mutta naisiin kohdistuva vastaavalainen pitää tehdä salassa ja kahden kesken. Noin niinku hiukka yleistäen ja mutkia oikaisten. Aivan kuten sinäkin teet omissa viesteissäsi saadaksesi omat argumenttisi vaikuttavammaksi.

Ei taida mm. Tiktokista löytyä satojatuhansia omalla naamallaan tehtyjä miesten videoita, missä he kertoisivat etteivät kelpuuttaisi lihavia naisia. Et sä tuota voi mitenkään käännellä ja väännellä teille naisille edulliseksi. Sori nyt vaan. 

Kyllähän myös naiset voivat ja kertovatkin omia miehiin liittyviä mieltymyksiään julkisesti (siis muutenkin kuin noilla mun mainitsemilla tiktok videoilla). Tätäkään sä et pysty kumoamaan ja kääntelemään naisille edulliseksi tyyliin "wöö, vain naiset miesten kamalan käytöksen uhreja".

Niin siis et kai sä luullut että naisten ulkonäön arvostelu on vain tuota haukkujen kuulemista livenä? Ei toki, luulin että olisit itsekin huomannut kuinka lehtien kommenttikentät, vauvapalsta, insta, FB ja ylipäätään koko some täyttyy ulkonäön arvostelusta kun mikään juttu tai kuva koskee ketään naista. Toin vain siihen lisäksi sen, mitä nainen kuulee myös livenä eri yhteyksissä. Alunperin itse asiassa luulin että kysyit henkkoht kokemuksia, koska en käsittänyt että joltain on voinut mennä kaikki tuo julkinen arvostelu ohi.

Musta on suoraan sanottuna paljastavaa, että miehet on ulkonäön arvostelun suhteen niin suojeltuja ja pumpulissa, että heille suurin loukkaus on jonkun mimmin video missä mimmi kertoo tykkäävänsä pitkistä miehistä, ketään lyhyttä osoittelematta. Maailma on täynnä miesten ilmoituksia siitä miten he tykkäävät nuorista / hoikista / pitkähiuksisista / whatever naisista. Ei vanhat, ylipainoiset tai lyhythiuksiset naiset edes koe tuota loukkauksena. Ajatellaan, että se on itsestäänselvää että mies pitää kauniista naisista enemmän kuin vanhoista ja rumista. Naisilla on oikeitakin loukkaantumisen aiheita. Tuota ihan oikeaa, henkilöön kohdistuvaa arvostelua on sekä livenä että mediassa niin paljon, ettei ole järkeä tai voimia alkaa etsimällä etsimään lisää loukkaantumisen aiheita siitä ettei joku mies pidä tasapuolisesti kaikennäköisistä naisista. Mutta se on tietenkin ihan mahtavaa, että miehillä on niin paljon parempi tilanne että se loukkaantuminen ja uhriutuminen pitää repiä jonkun mieltymyksistä, ja kaikki myötätunto tällä tavalla loukatuille miehille, mutta kyllä se vähän myös hymyilyttää kun noilla perusteilla mies väittää että miehet kokee enemmän ulkonäön arvostelua :D Ja sit sitä arvostelua olikin se, että jollain naisilla on joku ulkonäkömieltymys :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että minä itse aiheutan itselleni paineet. 

Vierailija
284/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten suusta kuultua:

"Tissien pitää olla isot"

"Perseen pitää olla pyöreä"

"Näittekö ton naisen perseen?!"

"Toi nainen on kuuma, mutta toi sen kaverin on kyllä ruma."

"Naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni."

"Lihavat naiset on rumia."

"Naisella pitää olla pitkät hiukset."

"En pidä lihaksikkaista naisista."

"Katson naisten urheilua, koska ne on kuumia. En minä niistä tuloksista mitään tiedä."

"Reiällä pilattu kakkosnelonen!"

"Sulla on muuten aika leveä nenä."

"Oot nätti vaikka sulla onkin leveet hartiat."

.. en jaksa enempää..

Mä en koskaan oikein ymmärtänyt, miksi näiden pitäisi liikuttaa mua. Mitä sitten jos joku mies ei tykkää mun hartioista tai jotkut miehet keskenään pohtivat naisten pehvoja? Ei heidän mielipiteensä minua lii

En silti ymmärrä, miksi toisten ihmisten ulkonäköä täytyy niin kauheasti kommentoida? Mitä iloa siitä on?

Vierailija
285/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä kysymystä, että kumpi se on. Nuoret ja kauniit on usein ihan tavallisia naisia. On tavallista olla nuori ja/tai kaunis. Nuoret on keskimäärin fyysisesti kauniimpia. Viisikymppinenkin voi olla fyysisesti kaunis, tosin se on harvinaisempaa kuin nuorilla. Kauneus on kumminkin katsojan silmässä. Ja jos on tuntenut naisen nuorena, on helpompi vanhanakin nähdä hänet nuorena. Joka tapauksessa suurin osa tänne kirjoittelevista on saman näköisiä 50 vuoden päästä: valkean kallon päällä ei ole ihoa, silmäkuopat ovat tyhjät ja hampaita eivät huulet peitä. Kauneus on myös jotain, joka ei riipu katoavasta ulkoisesta. Ja mitä tekemistä tällä kaikella on seksin harrastamisen ja rakastumisen kanssa? t. tavallinen, komea mies 49v

Hyvin kirjoitettu!

t. tavallinen, kaunis nainen 44 v

Vierailija
286/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kyllä saaneet pojat ja miehet itseni kiinnittämään huomiota erityisesti ulkonäkööni. Ei sitä pikkutyttönä ollut niin katse siinä, miltä näyttää. Se tuli sen myötä, kun pojat alkoivat kiinnittää siihen huomiota. Eikä yleensä mitenkään positiivisesti. 

Oon kuullut miehiltä kommentteja, miltä naisen pitäisi näyttää. Joko suoraa palautetta mun omasta ulkonäöstä tai sitten yleistä puhetta naisista. Aina puhuvat ulkonäöstä. Millainen perse kenelläkin on ja kuka on osaston kaunein. On huudeltu kadulla rumasti ja vähemmän rumasti.

Ite oon alkanut pitää jopa positiivisia kommentteja ulkonäöstä negatiivisena asiana, koska musta se nostaa tarpeettomasti naisen ulkonäköä huomion keskipisteeksi. Eikö voitaisi keskittyä muihin asioihin?

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.

Olen myös huomannut että minulle tulee siitä negatiiviset fiiliks

Ei ne positiivisetkaan kommentit oikeasti aina ole mitään varsinaisia kehuja tai ylistystä. Varsinkin joidenkin seksistien kommenttien tarkoitus on vaan typistää nainen pelkäksi objektiksi. Vaikka kommentissa näennäisesti kehuttaisiin isoja tissejä tai hyvää persettä.

Vierailija
287/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riippuu miten se raha on hankittu. Putin on miljardoori, mutta hänen rahansa on hankittu keinoin, jotka eivät kestä päivänvaloa. Arvostatko siis Putinia, koska hän on rikas? Sun oman logiikkasi mukaan sun pitäisi."

Ymmärsit väärin. Tarkoitin, että sillä, mihin ihminen rahansa laittaa, voidaan katsoa olevan yhteys sen kanssa, millaisia asioita hän arvostaa.

Eli jos joku käy lentäen etelänlomalla perheensä kanssa, niin hän käyttää rahaansa ilmastonmuutoksen edistämiseen ja on näin ollen arvoton ihmispaska? Sama sit ihan kaikessa muussakin turhassa kulutuksessa, lähtien rakennekynsistä ja päätyen jonnekin hiussuihkeisiin sekä meikkeihin.

Joskus kantsii miettiä sitä oman argumenttinsa sisäistä logiikkaa ennen kuin tuuttaa niitä aivopierujaan.

En kyllä millään keksi, mitä matkustelemiseen rahojaan käyttävä ihminen voisi arvostaa.... Eiku hei voisko olla matkustelua!

Samoin lähinnä idiootti sanoisi, että Netflix on paska ja silti maksaisi palvelunkäytöstä joka kuukausi.

Vierailija
288/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä kysymystä, että kumpi se on. Nuoret ja kauniit on usein ihan tavallisia naisia. On tavallista olla nuori ja/tai kaunis. Nuoret on keskimäärin fyysisesti kauniimpia. Viisikymppinenkin voi olla fyysisesti kaunis, tosin se on harvinaisempaa kuin nuorilla. Kauneus on kumminkin katsojan silmässä. Ja jos on tuntenut naisen nuorena, on helpompi vanhanakin nähdä hänet nuorena. Joka tapauksessa suurin osa tänne kirjoittelevista on saman näköisiä 50 vuoden päästä: valkean kallon päällä ei ole ihoa, silmäkuopat ovat tyhjät ja hampaita eivät huulet peitä. Kauneus on myös jotain, joka ei riipu katoavasta ulkoisesta. Ja mitä tekemistä tällä kaikella on seksin harrastamisen ja rakastumisen kanssa? t. tavallinen, komea mies 49v

Hyvin kirjoitettu!

Vierailija
289/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu!

<3

Vierailija
290/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kyllä saaneet pojat ja miehet itseni kiinnittämään huomiota erityisesti ulkonäkööni. Ei sitä pikkutyttönä ollut niin katse siinä, miltä näyttää. Se tuli sen myötä, kun pojat alkoivat kiinnittää siihen huomiota. Eikä yleensä mitenkään positiivisesti. 

Oon kuullut miehiltä kommentteja, miltä naisen pitäisi näyttää. Joko suoraa palautetta mun omasta ulkonäöstä tai sitten yleistä puhetta naisista. Aina puhuvat ulkonäöstä. Millainen perse kenelläkin on ja kuka on osaston kaunein. On huudeltu kadulla rumasti ja vähemmän rumasti.

Ite oon alkanut pitää jopa positiivisia kommentteja ulkonäöstä negatiivisena asiana, koska musta se nostaa tarpeettomasti naisen ulkonäköä huomion keskipisteeksi. Eikö voitaisi keskittyä muihin asioihin?

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ.

Ei ne positiivisetkaan kommentit oikeasti aina ole mitään varsinaisia kehuja tai ylistystä. Varsinkin joidenkin seksistien kommenttien tarkoitus on vaan typistää nainen pelkäksi objektiksi. Vaikka kommentissa näennäisesti kehuttaisiin isoja tissejä tai hyvää persettä.

Kommentoimalla toisen ulkonäköä, kommentoija myös osoittaa olevansa kommentoimansa henkilön yläpuolella. Varsinkin ennen vanhaan oli tavallista, että johtavassa asemassa oleva voi kommentoida alaistensa ulkonäköä, mutta toisin päin olisi ollut skandaali. Itse kuulin nuorena kesätyöntekijänä paljon kommenttia ulkonäöstäni. Olisi ollut kuitenkin aivan mahdoton ajatus, että minä olisin marssinut jonkun johtajan pakeille ja alkanut kommentoida hänen ulkonäköään. 

On vieläkin hyvin tavallista että miehet osoittavat asemaansa kommentoimalla naisten ulkonäköä. Sillä mies osoittaa että hän on subjekti ja johtaja ja nainen objekti, alainen.

Vierailija
291/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei edes huomaa onko naisella meikkiä vai ei ja silti naiset meikkaavat. Meikkaaminen usein muita naisia varten kun sosiaaliset paineet.

Vierailija
292/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies ei edes huomaa onko naisella meikkiä vai ei ja silti naiset meikkaavat. Meikkaaminen usein muita naisia varten kun sosiaaliset paineet.

Todellakin huomaavat. Jos menen baariin meikittä, ei minua miehet lähesty. Jos olen meikannut niin lähestyvät. En usko että monikaan mies osaa eritellä, mitä meikkiä minulla on ja missä, mutta näytän vaan heidän silmäänsä paremmalta. Sitten on myös ne miehet, jotka kehuvat luonnonkauneutta ja sanovat että kiva kun et käytä meikkiä. No, kyllä käytän ja ilman meikkiä he eivät vilkaisisikaan. Eivät vaan tiedä että meikkiä on muunkinlaista kuin 3 cm irtoripset ja kirkuva huulipuna.

Vierailija
293/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toiset naiset ei aiheuta ulkonäköpaineita, tai ehkä vähän eri tavalla. Äitini on sitä ikäluokkaa joka kommentoi helposti painoa ja on aina pieni ahdistus tavata jos on kiloja kertynyt. Hoikkana helpompi. Jollain tapaa myös vanhojen ystävien tapaaminen pitkästä aikaa voi luoda paineita. Tuntuu että he katsovat ja vertaavat paljonko olen vanhentunut ja tuntuu että olisi joku kilpailu olla nuorekas. Tosin enhän minä tiedä mitä muut ajattelevat, eli tämä voi olla vain oman epävarmuuteni luoma kuvitelma.

Mutta kaiken kaikkiaan, en jaksa esim meikata jos paikalla on vain naisia.

Kyllä mulle miehet aiheuttaa suurimmat ulkonäköpaineet. Suoranaiset haukut on jääneet mieleen pitkäksi aikaa ja tietyllä tapaa on alkanut pelätä miehiä kun on somessa ja täällä lukenut miesten kritiikkiä naisten ulkonäöstä. Häpeän ulkonäköäni jopa oman miehen edessä vaikka oikeasti minulla ei mitään hävettävää eikä mieheni edes ole koskaan sanonut minusta pahaa sanaa, päinvastoin. Se on iskostunut niin syvälle, että miehen katse ruotii ja huomaa pienimmätkin virheet eikä mikään muu heille kelpaa kuin täydellinen. 

Vierailija
294/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköpaineilla ei ole sukupuolta, mutta sosiaalinen media aiheuttaa liian monelle ihmiselle paineita - nuorille kuin vanhemmillekin. Olen todella huolissani jos nuoret eivät ole kehittyneet eikä perhe tai kaveripiiri tue tarpeeksi nuoren fyysistä että henkistä kasvua eli asioista ei puhuta, niin asiat räjähtävät käsiin. Nuorilla sekin vielä, että he eivät välttämättä osaa sanoittaa asioita oikeilla sanoilla enkä tarkoita, että nuoret olisivat tyhmiä. Aikuisilla taustalla voi olla kiusaamista, hyljeksintää tai muuta traumaa, ja ellei niitä ole hoidettu ammattiavuin, niin paineet kasvavat entisestään. En ole mikään terapeutti, mutta ero on siinä, että kaikki ihmiset käyvät läpi vaikeuksia jossain kohtaa elämäänsä mutta jokainen on arvokas juuri sellaina kuin on eikä kenenkään tarvitse muuttaa itseään ulkoisesti.

Vierailija
295/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana poikkeus meikkamattomuudessa on Pamela Andersson. Hän on ollut nyt usein eri gaaloissa meikittömänä ja on ylpeä siitä ja mielestäni Pamela on rohkea tehdessään niin kuten itse haluaa.

Vierailija
296/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse ne paineet luodaan. Ja äidit. 

Mutta miehet suosii nuoria naisia

Suosisivat jos saisivat, mutta tämä useimmille ei ole realismia, joten tyytyvät ihan tyytyväisinä parhaaseen minkä kykenevät siitä omien mahdollisuuksiensa joukosta saamaan.

Jaah, eli se tosiaankin on niin, että nuoret naiset eivät halua nuoriakaan miehiä, eivät halua ketään? Ennen useimmat nuoret miehet kyllä saivat nuoren naisen.

Vierailija
297/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle toiset naiset ei aiheuta ulkonäköpaineita, tai ehkä vähän eri tavalla. Äitini on sitä ikäluokkaa joka kommentoi helposti painoa ja on aina pieni ahdistus tavata jos on kiloja kertynyt. Hoikkana helpompi. Jollain tapaa myös vanhojen ystävien tapaaminen pitkästä aikaa voi luoda paineita. Tuntuu että he katsovat ja vertaavat paljonko olen vanhentunut ja tuntuu että olisi joku kilpailu olla nuorekas. Tosin enhän minä tiedä mitä muut ajattelevat, eli tämä voi olla vain oman epävarmuuteni luoma kuvitelma.

Mutta kaiken kaikkiaan, en jaksa esim meikata jos paikalla on vain naisia.

Kyllä mulle miehet aiheuttaa suurimmat ulkonäköpaineet. Suoranaiset haukut on jääneet mieleen pitkäksi aikaa ja tietyllä tapaa on alkanut pelätä miehiä kun on somessa ja täällä lukenut miesten kritiikkiä naisten ulkonäöstä. Häpeän ulkonäköäni jopa oman miehen edessä vaikka oikeasti minulla ei mitään hävettävää eikä mieheni edes ole koskaa

Sinulla on pelkoja ja traumaperäinen kokemus taustalla, joten oletko ajatellut terapiaa? Suosittelen, koska epäilen ettet pääse tuosta eroon yksin. Muista, että olet kaunis ja arvokas. <3

Vierailija
298/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet toitottavat jatkuvasti, miten nuoret naiset ovat kauniimpia.

Naisten mielestä nuoret miehet ovat komeampia kuin vanhat, mutta naiset eivät sano sitä miehille.

Oletko lukenut yhtään tätä palstaa? Ainahan naiset ovat toitottamassa, miten pappa ei kelpaa ja miten 40v nainen näkee jopa 45v miehen liian vanhana.

Vierailija
299/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisethan korostavat, etteivät tarvitse miehiä mihinkään ja ovat tyytyväisimmillään sinkkuina. Miksi heillä siis on ulkonäköpaineita? Toisten naisten takia?

Ajattelen, että tämä on seuraus siitä, kun on aikansa kuunnellut miesten tekemää halveksuntaa ja huonoa kohtelua. Eli varmasti nuorempana sitä välittää enemmän, sitten kun tulee hiukan lisää ikää niin ymmärtää, että ei noita voi koskaan miellyttää.

Ei kaikki miehet, mutta jotkut. Siten jotkut naiset päätyvät mielummin olemaan yksin. Voisin kuvitella samaa tapahtuvan miehillä, jos on osunut huonoja kokemuksia kohdalle.

Vierailija
300/315 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin huomaavat. Jos menen baariin meikittä, ei minua miehet lähesty. Jos olen meikannut niin lähestyvät. En usko että monikaan mies osaa eritellä, mitä meikkiä minulla on ja missä, mutta näytän vaan heidän silmäänsä paremmalta. Sitten on myös ne miehet, jotka kehuvat luonnonkauneutta ja sanovat että kiva kun et käytä meikkiä. No, kyllä käytän ja ilman meikkiä he eivät vilkaisisikaan. Eivät vaan tiedä että meikkiä on muunkinlaista kuin 3 cm irtoripset ja kirkuva huulipuna.

Tää kuvastaa hyvin todellisuutta:

https://x.com/lutchmua/status/1105577832955158531