Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä villitys nykyään on tuoda koiria toimistoille?

Vierailija
05.03.2025 |

Ihan oikeesti melkein joka päivä joku on rahtaamassa piskinsä mukaan työpaikalle. Ei ennen ollut tällaista.

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiravihamieliset taas vaan palstailemassa...te olette oiva esimerkki siitä miksi niin monet tykkäävät koirista enemmän kuin muista ihmisistä.

Tykätkää koirista ihan rauhassa kotonanne.

Minä tykkään koirista tosi paljon, mutta en kannata niiden tuomista kaikille työpaikoille.

Vierailija
142/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onnea irtisanomisiin sitten. Voi olla vaikeaa perustella Mirkun irtisanominen siksi ettei hän halua työskennellä kennelolosuhteissa."

Kuka mistään irtisanomisista on puhunut??? Lähteä saa toki jos ei kelpaa. Onnea työnhakuun!

Niin, siis et voi sille mitään jos työntekijäsi kieltäytyy työskentelemästä sen rakkisi läheisyydessä. Rakki jää kotiin.

No eihän jää, jos työntekijä kieltäytyy työskentelemästä ja varoituksista huolimatta jatkaa näin toimimista, niin se on irtisanomisperuste. Ohis.

Työntekijä voi ottaa yhteyttä ammattiliittoon, työsuojeluun ja työterveyshuoltoon. Jos työntekijän työtehtäviin kuuluu työskentely eläinten kanssa, on irtosanomiseen aihetta, mikäli hänellä ei ole esimerkiksi allergiadiagnoosia. Ihan perustoimistoon ei eläimet kuulu, siinä tapauksessa eläin lähtee ja työntekijä jää. Työnantaja voi remontoida työtilat niin, että eläin ja työntekijä eivät näe toisiaan päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat ihan suloisia, mutta en silti ymmärrä tuota touhua. Eikö koiran omistaja yhtään ajattele, että joku saattaa olla pahasti allerginen tai koirapelkoinen?

Vierailija
144/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onnea irtisanomisiin sitten. Voi olla vaikeaa perustella Mirkun irtisanominen siksi ettei hän halua työskennellä kennelolosuhteissa."

Kuka mistään irtisanomisista on puhunut??? Lähteä saa toki jos ei kelpaa. Onnea työnhakuun!

Niin, siis et voi sille mitään jos työntekijäsi kieltäytyy työskentelemästä sen rakkisi läheisyydessä. Rakki jää kotiin.

No eihän jää, jos työntekijä kieltäytyy työskentelemästä ja varoituksista huolimatta jatkaa näin toimimista, niin se on irtisanomisperuste. Ohis.

Työntekijä voi ottaa yhteyttä ammattiliittoon, työsuojeluun ja työterveyshuoltoon. Jos työntekijän työtehtäviin kuuluu työskentely eläinten kanssa, on irtosanomiseen aihe

Olen tuo avustajakoiran omaava ja olen tästä väännön käynyt kun eräs Karen ei periaatteesta halunnut koiraani sinne. Ei lähtenyt koira, enkä minä. Lähti Karen.

Vierailija
145/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat ihan suloisia, mutta en silti ymmärrä tuota touhua. Eikö koiran omistaja yhtään ajattele, että joku saattaa olla pahasti allerginen tai koirapelkoinen?

Ymmärtää. Silti minulla on oikeus pitää koiraani mukana. Hän on minulle elintärkeä, kirjaimellisesti. Avustajakoirien käyttö tulee lisääntymään Suomessakin entisestään.

Vierailija
146/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään on niin monella koiria? 

Seuraa yksinäisille ihmisille. Arjessa on tiettyjä velvollisuuksia mitä on tehtävä, jos on koira. Antaa toimintaa arkeen. 

Vierailija
147/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, että kaikki tykkäsivät heidän toimistokoirastaan. No, minä en ainakaan uskaltaisi sanoa, että en pidä siitä, että toimistolle tuodaan koiria. Kaikki olettavat, että kaikki rakastavat koiria. No, kaikki eivät. 

Tämä! Minä sanon aina ääneen etten pidä koirista, jos sellainen yrittää tunkea iholle. Vastaus ei koskaan ole että ok, tules rekku pois sieltä.

Minua on tentattu ja yritetty keittiöterapioida lukuisia kertoja asian tiimoilta. On tuotu koiraa lähelle ja kerrottu että katsos nyt kun pörröperse on ihan kiltti, ei tarvise pelätä, pääset kyllä irti lapsuudentraumoista kun tällä tavalla halittelet pörröä!

Ei mulla ole mitään traumaa. En tykkää koirista. Pidä se kaukana minusta, kiitos.

Tuo on muuten aina se vastaus, että jos ei tykkää siitä kun vieras koira hyppii vasten. Vika on kuulemma aina itsessä, jos siitä sanoo. Niin monta kertaa olen tuon tilanteen lenkillä kohdannut. 

Vierailija
148/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on ainoa joka voi päättää saako työpaikalle tuoda koiraa vai ei. Jos työnantaja on päättänyt, että koirat on ok niin silloin ne on ok eikä se, että joku ei niitä sinne halua ole mikään muu kuin sananvapauden suoma mielipide. Toki työntekijän tulee olla tietoinen siitä, että työpaikalla on koiria, silloin kun hän työsopimuksen allekirjoittaa. Sen sijaan viralliset avustajakoirat ovat sallittuja käytännössä missä vaan, kun työtehtävät sen sallii, vaikka muuten koirat eivät olisikaan työpaikalle tervetulleita.

Vierailija
149/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut ? Minun äiti kävi joskus 80 luvulla kelalla ja työkkärissä koiran kanssa eikä kukaan ihmetellyt tai saanut "allergia", lue hysteriaa, kohtausta 

80-luvulla sai työpaikoilla tupakoida sisällä ja joissain työpaikoissa sai olla kännissäkin työvuoron aikana. Päiväkodin ja koulun pihallakin sai vetää tupakkaa vaikka lapset pyöri jaloissa. Tuota aikaa jotkut haikailee takaisin, en ymmärrä.

Vierailija
150/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää. Silti minulla on oikeus pitää koiraani mukana. Hän on minulle elintärkeä, kirjaimellisesti. Avustajakoirien käyttö tulee lisääntymään Suomessakin entisestään.

Tarkoitin niitä, jotka tuovat koiran muuten vain työpaikalle vaikka eivät avustusta tarvitsisikaan.

Hankala juttu silti tuokin, jos samassa tilassa (varsinkin pienessä, jossa työpisteen vaihtaminen on lähes mahdotonta) työskentelee avustajakoiraa tarvitseva henkilö sekä vakavasti koira-allerginen.

Vierailija
151/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, että kaikki tykkäsivät heidän toimistokoirastaan. No, minä en ainakaan uskaltaisi sanoa, että en pidä siitä, että toimistolle tuodaan koiria. Kaikki olettavat, että kaikki rakastavat koiria. No, kaikki eivät. 

Tämä! Minä sanon aina ääneen etten pidä koirista, jos sellainen yrittää tunkea iholle. Vastaus ei koskaan ole että ok, tules rekku pois sieltä.

Minua on tentattu ja yritetty keittiöterapioida lukuisia kertoja asian tiimoilta. On tuotu koiraa lähelle ja kerrottu että katsos nyt kun pörröperse on ihan kiltti, ei tarvise pelätä, pääset kyllä irti lapsuudentraumoista kun tällä tavalla halittelet pörröä!

Ei mulla ole mitään traumaa. En tykkää koirista. Pidä se kaukana minusta, kiitos.

Tuo on muuten aina se vastaus, että jos ei tykkää

Olin kerran postilaatikolla hakemassa postia ja kun käännyin lähteäkseni pois, näin naapurin vasikan kokoisen koiran juoksevan minua kohti. Ehdin huutaa omistajalle, että käske koirasi pois, kun koira rupesi hyppimään minua vasten. Mitäpä omistaja teki? Löntysteli paikalle, sanoi koiran olevan vielä pentu ja mainitsi, että se on minun syy, koska koira vaistosi minun pelkäävän sitä. Sama juttu pienempien koirien kanssa. Vaikka ne hyppii päälle, omistaja ei tee mitään vaan minun pitää karjaista koiralle, että lopeta.

Vierailija
152/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan viedä toimistolle lehmän.

Niinhän sinä vietkin joka kerta kun astut itse työpaikan ovesta sisään.

Vierailija
153/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa töissä toimistossa, jossa olisi koiria. :)

Vierailija
154/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja on ainoa joka voi päättää saako työpaikalle tuoda koiraa vai ei. Jos työnantaja on päättänyt, että koirat on ok niin silloin ne on ok eikä se, että joku ei niitä sinne halua ole mikään muu kuin sananvapauden suoma mielipide. Toki työntekijän tulee olla tietoinen siitä, että työpaikalla on koiria, silloin kun hän työsopimuksen allekirjoittaa. Sen sijaan viralliset avustajakoirat ovat sallittuja käytännössä missä vaan, kun työtehtävät sen sallii, vaikka muuten koirat eivät olisikaan työpaikalle tervetulleita.

Kun Pekka Pouta halusi pitää koiraansa mukanaan töissä ja työpaikalla oli koira-allergisia henkilöitä, niin koira lähti ja työntekijät jäivät. Työnantaja olisi voinut järjestää koiralle erilliset tilat, mutta ei tehnyt niin.

Vierailija
155/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan viedä toimistolle lehmän.

Niinhän sinä vietkin joka kerta kun astut itse työpaikan ovesta sisään.

Siis pitääkö jonkun viedä sut työpaikalle?

Vierailija
156/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koirat vähentävät stressiä ja lisäävät endorfiinien erittymistä. Ihanaa että meillä on töissä koiria ja asiakkaat saavat tulla meille koirien kanssa. Kyseessä iso apteekki.

Jep, niillä jotka koirista tykkäävät. Ei muilla.

Niin no, suurin osa ihmisistä lähtökohtaisesti tykkää koirista tai suhtautuu niihin neutraalisti. Meillä on 200 työntekijää ja heistä vain kun on tietyt muslimit, jotka eivät halua koiraan koskea niin koirat ovat toimistossa, muutoin kulkevat vapaana takahuoneissa ja taukotiloissa

Ai siinä taukotilassa on kuolaava ja ruokaa kerjäävä koira koko ajan häiritsemässä? Saako sitä syö

Oletpa ihana. Mitäs jos toimiston tyttöjen mokkapalat olisi terästetty lasinpaloilla? Niinpä. Pidä mielessä...

Vierailija
157/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa töissä toimistossa, jossa olisi koiria. :)

Mikset ole? Tuohan on ihan sinun omassa vallassa, etsit vain sellaisen työpaikan.

Vierailija
158/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan alkaa viedä rottiani mukana töihin. Ne on sosiaalisia eläimiä ja hauskaa seuraa.

Minusta kaikki eläimet ovat terapeuttista ja rauhoittavaa seuraa. Sen sijaan en jaksa kuunnella juttuja kakaroistanne tai lapsenlapsistanne. Pitäkää ne näppylänaamat tai ruikkuperseet työpaikan keskusteluiden ulkopuolella, kiitos.

Vierailija
159/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä voi ottaa yhteyttä ammattiliittoon, työsuojeluun ja työterveyshuoltoon. Jos työntekijän työtehtä

Olen tuo avustajakoiran omaava ja olen tästä väännön käynyt kun eräs Karen ei periaatteesta halunnut koiraani sinne. Ei lähtenyt koira, enkä minä. Lähti Karen.

Eli sä olit hankala etkä joustanut. Sun takia toinen ihminen menetti työnsä. Etkä edes häpeä?

Vierailija
160/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo saada huomiota. Minä, minä ja minun erinomaisuuteni. Katsokaa, minulla on koira!

Kertokaapa miksi muita pitäisi kiinnostaa teidän pimppihedelmänne tai näiden edesottamukset? Paljon mielummin kuuntelen juttuja lemmikeistä tai otan nämä livenä työpaikalle. Lapset ovat helvetistä.