Mikä villitys nykyään on tuoda koiria toimistoille?
Ihan oikeesti melkein joka päivä joku on rahtaamassa piskinsä mukaan työpaikalle. Ei ennen ollut tällaista.
Kommentit (232)
Koirat ja vauvat pois toimistolta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää itsekään siitä, ettei kakkoja korjata pois, mutta enpä ole yleensä nähnyt koirien kakkaavan jalkakäytävälle, pientareellehan ne tarpeensa tekevät ja siellä edes rakkijankkaajan tuskin täytyy hienoja tamineitaan käydä sotkemassa.
Idiootti. Vaikka koira kakkaa pientareelle, niin se valuu kuitenkin sateen mukana tielle. Ja sekoittuu myös hiekkaan joka pöllyää ilmaan.
Ja millainen riemuidiootti (lue: perus koiranomistaja) ajattelee ettei kukaan kävele pientareella? Minä kävelen kissani kanssa, ja monet lapset leikkivät pientareilla ja ojissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset inhimillistävät niitä koiriaan ja pitävät niitä melkein lapsinaan. Sitten niillä koirilla on eroahdistusta ja niitä otetaan mukaan kaikialle, kun ne eivät osaa olla yksin kotona.
Ennen oli koirat koiria ja kukaan ei miettinyt onko Mustilla paha mieli kun se joutuu olemaan ihan yksin ja kokeeko se nyt olevansa laiminlyöty.
Juu ja lapsiakin hakattiin, oli se ihanaa aikaa.
Niin, tässä alkoi joku vertailemaan lapsia ja koiria. Koira on koira ja sillä on koiran paikka talossa, ei se ole kuin elukka.
Sinä olet pelkkä elukka, jolla tuskin on omaa paikkaa missään. Pitää olla vakavasti häiriintynyt nimitelläkseen viattomia luontokappaleita, jotka ovat lopulta täysin ihmisten armoilla.
Mulla on talo, koiralla on pihalla aitaus ja oma koppi. Koira ei ymmärrä miten sitä nimittelen ja vaikka ymmärtäisikin, ei sillä ole juuri väliä. Kuten ei sinunkaan mielipiteelläsi.
Joku sanoi, että kaikki tykkäsivät heidän toimistokoirastaan. No, minä en ainakaan uskaltaisi sanoa, että en pidä siitä, että toimistolle tuodaan koiria. Kaikki olettavat, että kaikki rakastavat koiria. No, kaikki eivät.
Miksi nykyään on niin monella koiria?
Koira on ihmisen paras ystävä. Syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että kaikki tykkäsivät heidän toimistokoirastaan. No, minä en ainakaan uskaltaisi sanoa, että en pidä siitä, että toimistolle tuodaan koiria. Kaikki olettavat, että kaikki rakastavat koiria. No, kaikki eivät.
Tämä! Minä sanon aina ääneen etten pidä koirista, jos sellainen yrittää tunkea iholle. Vastaus ei koskaan ole että ok, tules rekku pois sieltä.
Minua on tentattu ja yritetty keittiöterapioida lukuisia kertoja asian tiimoilta. On tuotu koiraa lähelle ja kerrottu että katsos nyt kun pörröperse on ihan kiltti, ei tarvise pelätä, pääset kyllä irti lapsuudentraumoista kun tällä tavalla halittelet pörröä!
Ei mulla ole mitään traumaa. En tykkää koirista. Pidä se kaukana minusta, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En luota ihmisiin jotka eivät tykkää koirista. Jos joku vihaa koiria (niinkuin moni kommentti täällä) niin se kertoo kaiken oleellisen hänestä.
En luota ihmisii jotka tykkäävät koirista, ovat luonnehäiriöisiä vallanhaluisia alistajia jotka haluavat viattoman luontokappaleen itsekkäästi omaksi viihdykkeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisen paras ystävä. Syystäkin.
Ihminen pitäisi olla paras ystävä. Syystäkin.
Koira on vain hyötyeläin, mutta ei oikein kaupungeissa.
Ripottele matoille hepoa ja kokkelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä oon töissä ulkomailla ja meillä on lähes joka päivä joku koira toimistolla. Pikkupuudelista pitbulliin. Jännästi ei ole yhtään allergista (250 työntekijää) tai muutenkaan yhtään asiasta valittajaa. Koirat ovat tervetulleita ja sillä selvä. Torkkuvat pöydän alla ja välillä käyvät ulkona. Siinäpä ne päivän tapahtumat niille.
Eikö siellä ihmisillä ole muita lemmikkejä kuin koiria? Voisihan sinne tuoda mukanaan kissoja, rottia ja käärmeitä.
Tämä vedetään aina läskiksi tällaisella muka nasevalla vastavedolla. Ihan kaikki tietää miksi koira soveltuu parhaiten mukana kulkevaksi lemmikiksi tällaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä oon töissä ulkomailla ja meillä on lähes joka päivä joku koira toimistolla. Pikkupuudelista pitbulliin. Jännästi ei ole yhtään allergista (250 työntekijää) tai muutenkaan yhtään asiasta valittajaa. Koirat ovat tervetulleita ja sillä selvä. Torkkuvat pöydän alla ja välillä käyvät ulkona. Siinäpä ne päivän tapahtumat niille.
Eikö siellä ihmisillä ole muita lemmikkejä kuin koiria? Voisihan sinne tuoda mukanaan kissoja, rottia ja käärmeitä.
Tämä vedetään aina läskiksi tällaisella muka nasevalla vastavedolla. Ihan kaikki tietää miksi koira soveltuu parhaiten mukana kulkevaksi lemmikiksi tällaisissa tilanteissa.
No miksi?
Mulla on tosi sosiaalinen kissa joka rakastaa menoa ja meininkiä. Ihmisiä etenkin, koiriakin. Mutta en ole niin vammainen että raahaisin sen mukanani töihin vaikka se siitä varmasti tykkäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ei ollut ? Minun äiti kävi joskus 80 luvulla kelalla ja työkkärissä koiran kanssa eikä kukaan ihmetellyt tai saanut "allergia", lue hysteriaa, kohtausta
Juuri näin. Ennen sai koiria tuoda mihin vain, jopa ruokakaupaan, tervkeskukseen, ravintolaan jne.
Laki taisi tulla joskus 90-luvulla, joka kielsi eläinten pitämisen kaupoissa.
Eläinten lisäksi, myös lapset olivat työpaikalla. Esim. vauvoja tuotiin äideille imetettävksi ruoka- ja kahvitunnin ajaksi. Joskus 50-60-luvulla oli jopa eläviä kanoja.
Eli osattiin sitä ap. ennenkin.
Toimistokoirista on hyötyä myös työnantajalle, kun työntekijöiden toimikyky paranee kun stressi vähenee. Jo eläimen kuvan katselu alentaa stressiä, läsnäolo ja silittäminen vielä enemmän. Jos koiraa ei saa tuoda toimistolle niin pitääkin siis vaihtaa työkoneen ja -puhelimen taustakuvaksi koiran kuvia ja koristella työpiste vaikka pehmolelukoirilla. Ja työpuhelimen soittoääneksi kovaa koiran haukkumista 🥰 pitää sitten vaan aina työsähköposteihin vastaamisen sijaan sanoa että soittavat kertoakseen asiansa, vaikka vihaankin puhelimessa puhumista niin koiravihamielisten takia voin uhrautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset inhimillistävät niitä koiriaan ja pitävät niitä melkein lapsinaan. Sitten niillä koirilla on eroahdistusta ja niitä otetaan mukaan kaikialle, kun ne eivät osaa olla yksin kotona.
Ennen oli koirat koiria ja kukaan ei miettinyt onko Mustilla paha mieli kun se joutuu olemaan ihan yksin ja kokeeko se nyt olevansa laiminlyöty.
Juu ja lapsiakin hakattiin, oli se ihanaa aikaa.
Niin, tässä alkoi joku vertailemaan lapsia ja koiria. Koira on koira ja sillä on koiran paikka talossa, ei se ole kuin elukka.
Sinä olet pelkkä elukka, jolla tuskin on omaa paikkaa missään. Pitää olla vakavasti häiriintynyt nimitelläkseen viattomia luontokappaleita, jotka ovat lopulta täysin ihmisten armoilla.
Ihmisten haukkuminen häiriintyneeksi on ihan okei, mutta koiraa ei saa sanoa elukaksi? Aika outo logiikka, kun ihmiset kuitenkin ymmärtävät puhuttua kieltä, toisin kuin koirat.
Tädillä oli aikoinaan musta koira jonka nimi alkoi N:llä ja sen koiran lempinimi oli jo silloin 90-luvulla rasistinen, mutta koiraa se ei haitannut kun ei se viaton luontokappale osannut suomea eikä ymmärtänyt miten kamalan nimen on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luota ihmisiin jotka eivät tykkää koirista. Jos joku vihaa koiria (niinkuin moni kommentti täällä) niin se kertoo kaiken oleellisen hänestä.
Oikeassa masilmassa se ei kerro yhtään mitään muuta, kuin että hän ei ole koiraihminen.
Riippuen koiravihan syystä se todellakin kerto hyvinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onnea irtisanomisiin sitten. Voi olla vaikeaa perustella Mirkun irtisanominen siksi ettei hän halua työskennellä kennelolosuhteissa."
Kuka mistään irtisanomisista on puhunut??? Lähteä saa toki jos ei kelpaa. Onnea työnhakuun!
Niin, siis et voi sille mitään jos työntekijäsi kieltäytyy työskentelemästä sen rakkisi läheisyydessä. Rakki jää kotiin.
No eihän jää, jos työntekijä kieltäytyy työskentelemästä ja varoituksista huolimatta jatkaa näin toimimista, niin se on irtisanomisperuste. Ohis.
Minulla kulkee avustajakoira mukana töissä, jos joku on allerginen niin huono homma. Koiraa ei silti voi bannata. Minä tarvitsen sitä moneen asiaan päivän aikana.
Tämä juuri monessa koiraihmisessä on se suurin ongelma.
Itse rakastan kissoja yli kaiken, mutta mulle on täysin ok jos joku muu ei tykkää kissoista. Neutraali asia minulle, ihmiset tykkäävät eri asioista.