Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihdutus ei koskaan onnistu?? Olen jo 10v painanut n. 100kg

Vierailija
22.10.2023 |

Aloittanut satoja kertoja elämäntapa muutoksen, mutta aina repsahdan.

Nyt puolessa vuodessa paino noussut 98kg 106 kiloon.

N40

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sä itse päätät mitä kaupasta ostat? 

Vierailija
2/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vaatii sen elämäntaparemontin ja elämänhallintaa. Ihmettelen miksi jotkut heräävät vasta sitten kun on jo lähes myöhäistä. Terveyttä pitää vaalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että käytät ruokaa mielialalääkkeenä. Silloin kannattaa ottaa psykoterapeutti ja ravitsemusterapeutti mukaan kuvioihin. Myös jatkuva epäonnistuminen on saattanut viedä uskosi siihen, että ikinä laihtuisitkaan. Toivottavasti onnistuu.

Vierailija
4/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No se vaatii sen elämäntaparemontin ja elämänhallintaa. Ihmettelen miksi jotkut heräävät vasta sitten kun on jo lähes myöhäistä. Terveyttä pitää vaalia. 

En mieti terveyttä,vaan ulkonäköä. Voisin olla lopun elämääni pyörätuolissa, jos vain olisin laiha (alle 50kg) ap

Vierailija
5/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin painavimmillani 128 ja kävin lihavuusleikkauksessa kun paino oli 114. Tippunut on nopeasti, kohta olen normaalipainossa, mutta sitten se työ vasta alkaa. 

Vierailija
6/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun ei ole käynyt vaa'alla 20 vuoteen. Kunhan olen tyytyväinen mitä peilistä näkyy. 

Vierailija
7/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En mieti terveyttä,vaan ulkonäköä. Voisin olla lopun elämääni pyörätuolissa, jos vain olisin laiha (alle 50kg) ap

olet sekaisin.

Vierailija
8/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekuri puuttuu kokonaan, ei laihduttavan ihmisenkään tarvitse näkää nähdä, kuhan syö oikein. Ja mikään ei estä herkuttelemasta viikonloppuisin, kunhan sitä ei tee kokoajan. 

Vierailija
9/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sitten on jo myöhäistä. Et tule enää koskaan olemaan hoikkana hyvännäköinen, et koskaan. Tuossa iässä ja tuosta painosta tiputettaessa roikkuvaa ryppyistä nahkaa jää niin paljon - käsiin, vatsaan, jalkoihin, kasvoihin. Minulle jäi roikkuva, ryppyinen kaulaheltta kuin kalkkunalla ja hamsterinpussit sekä ryppyiset roikkuvat raajat. Olen kuin vanhus. Lihavana näytin paljon paremmalta ja nuoremmalta - isolta, kyllä, mutta normaalilta ikäiseltäni tavikselta. Nyt säästän rahaa plastiikkakirurgiaan... Mutta voin paremmin ja jaksan liikkua ihan eri tavalla.

Jos terveydellä ei ole sinulle väliä, niin näytät paremmalta lihavana. Ne, jotka sanovat, että näyttäisit hoikkana paremmalta... He tukeutuvat omiin mielikuviinsa siitä, miltä näyttää nuorena laihtunut tai koko ikänsä hoikkana pysynyt keski-ikäinen ihminen. Eivät he ole kokeneet, mitä todellisuus on, kun yli 40-vuotiaana laihdutaan 50 kiloa. Laihtuminen isosta painosta ei enää toimi samoin kuin 20 vuotta sitten. Mutta kannattaa miettiä terveyttäkin, se kun vaikuttaa eniten siihen miltä elämä tuntuu. Hoikempana olet ehkä rumempi ja näytät 20 vuotta vanhemmalta, mutta voit paremmin. Ja lopulta se on tärkeintä.

Vierailija
10/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsit laihdutuksen aiheuttamasta loppuunpalamisesta. Mulla auttoi useiden vuosien tauko. Keho kävi ylikierroksilla jatkuvasta diettauksesta. Palaa asiaan vuoden päästä. Lähde liikenteeseen toisenlaisella asenteella.

Vierailija
11/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho jää roikkumaan joka paikasta, että ei se alle 50kg paino mikään pelastus ulkonäölle ole. 

Vierailija
12/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan joku roikkuva nahka haittaa. Vaatteet päällä olen muutenkin ihmisten ilmoilla. En yritä olla mikään 20 v instabeibi, vaan ihan nelikymppinen tavallinen nainen. En kiloaile kauneudesta kenenkään kanssa edes pääni sisällä. Ne ajat on olleet ja menneet.

Mutta tuohon laihdutuksen epäonnistumiseen.. ja ruokasuhteen korjaamiseen, siihen ei auta kuin psykoterapia. Suosittelen.

Itseä ei tarvitse palkita ruualla. Voi palkita vaikka hieronnalla, kasvovoiteella, kynsilakalla, tai mikä nyt itsestä tuntuu hyvälle.

Vierailija
13/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan selvittää perimmäiset syyt miksi syöt liikaa / syöt herkkuja / et siedä nälän tunnetta ollenkaan. 

Jotkut ihmiset eivät kestä tylsyyttä tai omia ajatuksiaan joten syövät. Jotkut lohduttavat itseään ja hakevat miellyttäviä tunteita ruoasta. Jotkut pakenevat itseään ja harjoittavat eskapismia ruoalla. Tämä on tottumiskysymys ja jos on syönyt väärin perustein jo vuosia, uusiin tapoihin tottuminen vaatii todella paljon toistoja.

Joidenkin ruokavalio on sellainen, ettei siitä tule tarpeeksi kylläiseksi jolloin nälkä ei tahdo sammua kunnolla. Tähän auttaa kun syö paljon eläinrasvaa ja -proteiinia, pitää nälkää hyvin. Jos syö tylsyyteen, täytyy järjestää itselleen riittävästi ja monipuolisesti tekemistä. Täytyy uskaltaa kohdata riippuvuutensa ja yrittää suhtautua siihen riippuvuutena; joka kerta kun en toteuta mielihalua, vahvistan uutta elämäntapaani. Tapojen muuttaminen herättää voimakkaita tunteita, se ettei yhtäkkiä vedäkään sitä suklaalevyä kuten normaalisti voi herättää jopa ahdistusta ja paniikkia tai levottomuutta. Ne menevät ohi ja nämä tunteet täytyy vain käydä läpi ja kokea. 

Se miksi repsahtelet on monen asian summa ja tietämättä tarkemmin ruokavaliotasi ja syitä miksi et pysty pysymään tavoitteessasi osaan vastata vain yleispätevästi. Ole hyvin rehellinen itsellesi siitä, miksi teet kuten teet.

Vierailija
14/51 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut itseltäni, että jatkuvasti alle 6 h yöunilla ruoansulatus jumittuu.

Vierailija
15/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

olet sekaisin.

Ei vaan olen epätoivoinen. 

Ap

Vierailija
16/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt paljon vähemmän ja lopetat dokaamisen, sokerilitkujen juomisen & herkkujen nassuttamisen kokonaan, on 100 % varmaa että laihdut.

Vierailija
17/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto ja pätkäpaasto, ei jää roikkunahkaa. Tästä on saatu myös Nobelin palkinto.

Vierailija
18/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

itsekuri puuttuu kokonaan, ei laihduttavan ihmisenkään tarvitse näkää nähdä, kuhan syö oikein. Ja mikään ei estä herkuttelemasta viikonloppuisin, kunhan sitä ei tee kokoajan. 

Kyllä minun ainakin pitää nähdä nälkää jotta laihdun. Mikään "oikein" syöminen ei minun tilanteessani auta.

Vierailija
19/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit kysymykseesi itse jo aloituksessa. Laihdutus epäonnistuu, koska repsahdat. Jos haluaa pysyä hoikkana pitää syödä terveellisesti ja liikkua. Annoskoot pitää olla kohtuulliset, eikä herkkuja voi syödä edes viikoittain. Tietysti jos herkuksi riittää pala suklaata tai yksi keksi, niin voi syödä niitä pari kertaa viikossa. Olen itse ollut ylipainoinen ja tämä johtui epäterveellisestä ruuasta sekä liian suurista annoksista. Nyt olen ollut normaalipainoinen 8 vuotta. 

Vierailija
20/51 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa diabetesliiton sivuilta löytyvään ateriaohjelmaan. Itselläni tuntuu löytyneen siitä vastaus esimerkiksi ylisuuriin annoskokoihin. Kamppailua takana vähintäänkin yhtä kauan kuin sinulla. Verensokeri kannattaa pitää tasaisena, ettei ole sutena ruoan kimpussa kun sellaista (vihdoin) saa. Välipalat on se vastaus. Eikä ne ole sen kummempia kuin leipäsiivu tai hedelmä. Näitä ruokailujen välissä.

Mutta jos ongelmaasi liittyy jo se, ettet saa laitettua ruokaakaan, niin sun pitää aloittaa siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi