Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä villitys nykyään on tuoda koiria toimistoille?

Vierailija
05.03.2025 |

Ihan oikeesti melkein joka päivä joku on rahtaamassa piskinsä mukaan työpaikalle. Ei ennen ollut tällaista.

Kommentit (232)

Vierailija
161/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on oma firma. Arvaa missä järjestyksessä mennään? Arvaa? No, arvaa nyt?

Oikein. Allergiset ja vihamieliset saa etsiä töitä muualta. 

Vierailija
162/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät ole työntekijöitä. Tosiaan eivät kuulu työpaikalle. Vai voisinko minäkin alkaa tuoda pikkulapseni työpaikalle toimistolapsiksi? Kun eihän se nyt ketään häiritsisi, kun ovat niin suloisia.

Koirat ei hypi ja kilju vaan nukkuvat, sinä voit ottaa sen pikkulapsen töihin mukaan kun se nukkuu työpäivän 

Riippuu kyllä koirasta. Oon nähnyt sellaisiakin toimistolla, jotka ottavat kovasti kontaktia kaikkiin eivätkä todellakaan pysy yhden pöydän alla. Teen siis siivoustyötä ja mun mielestä on superärsyttävää ja pahimmillaan työturvallisuusriski jos siivotessa pieni vilkas koira pyörii jaloissa. Jos sitä ei huomaa, siihen voi kompastua ja sitten käy molemmille huonosti. Mun mielestä toimistokoira toimii parhaiten silloin, jos se pysyy lähtökohtaisesti yhdessä huoneessa eikä lähesty muita ihmisiä jos ihminen ei itse ota kontaktia ensin. Joka paikassa pörräävä eloisa koira ei sovi työpaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset inhimillistävät niitä koiriaan ja pitävät niitä melkein lapsinaan. Sitten niillä koirilla on eroahdistusta ja niitä otetaan mukaan kaikialle, kun ne eivät osaa olla yksin kotona.

Ennen oli koirat koiria ja kukaan ei miettinyt onko Mustilla paha mieli kun se joutuu olemaan ihan yksin ja kokeeko se nyt olevansa laiminlyöty.

Juu ja lapsiakin hakattiin, oli se ihanaa aikaa. 

Niin, tässä alkoi joku vertailemaan lapsia ja koiria. Koira on koira ja sillä on koiran paikka talossa, ei se ole kuin elukka.

Lapset ovat nykyään karmeimpia. Vanhemmat eivät osaa enää kasvattaa jälkeläisiään. Eläimet ovat fiksuja ja viisaita.

Vierailija
164/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku Karen tuo rakkinsa töihin, niin mä tuon kissani. En mä halua jättää sitä kotiin yksin.

Vierailija
165/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen koirien palvonta on saamassa sairaita piirteitä.

Vierailija
166/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeraa työntekoa 

Not. 

Seuraavaksi torkkupeitteet

Vierailija
167/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat ihan suloisia, mutta en silti ymmärrä tuota touhua. Eikö koiran omistaja yhtään ajattele, että joku saattaa olla pahasti allerginen tai koirapelkoinen?

Ei kiinnosta. Voisiko tulevaisuudessa olla ihan palkkausperuste, että palkataan ainoastaan eläinmyönteisiä ihmisiä. Varmasti työpaikan ilmapiirikin on heti mukavampi, kun nirppanokka-"allergikot" karsitaan pois heti alkaa päälle. He voivat perustaa omat konttorit.

Vierailija
168/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajakoirat tekevät työtä ja se sallittakoon, mutta se, että työkaveri tuo toimistolle eroahdistusta potevan hullun koiranpennun joka kusee pöydän jalkoihin ei ole ok. Tämäkin on nähty.

Vierailija
169/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti menkää jo hoitoon tuon koiravihanne kanssa. Koirista ei tarvitse kenenkään tykätä, voi olla ihan välinpitämätön niin kuin muistakin asioista joista ei pidä, mutta tuo kirjoituksissanne ilmi tuomanne viha on jo sairasta.

Vierailija
170/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät ole työntekijöitä. Tosiaan eivät kuulu työpaikalle. Vai voisinko minäkin alkaa tuoda pikkulapseni työpaikalle toimistolapsiksi? Kun eihän se nyt ketään häiritsisi, kun ovat niin suloisia.

Aika naurettavaa verrata pikkulasta ja koiraa tässä mielessä.

Pikkulapsi toimistolla: juoksee, meluaa, sotkee häiriten kaikkia ja vaatii vanhempansa huomion reilusti yli puolet työajasta.

Koira toimistolla: aamulla tullessaan kiertää tutkimassa paikat, loppupäivän nukkuu jossain omistajansa lähellä, tarvitsee käyttää tarpeillaan pari kertaa työpäivän aikana, mikä hoituu lounas- ja kahvitauoilla.

Vierailija
171/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onnea irtisanomisiin sitten. Voi olla vaikeaa perustella Mirkun irtisanominen siksi ettei hän halua työskennellä kennelolosuhteissa."

Kuka mistään irtisanomisista on puhunut??? Lähteä saa toki jos ei kelpaa. Onnea työnhakuun!

Niin, siis et voi sille mitään jos työntekijäsi kieltäytyy työskentelemästä sen rakkisi läheisyydessä. Rakki jää kotiin.

No eihän jää, jos työntekijä kieltäytyy työskentelemästä ja varoituksista huolimatta jatkaa näin toimimista, niin se on irtisanomisperuste. Ohis.

Työntekijä voi ottaa yhteyttä ammattiliittoon, työsuojeluun ja työtervey

Miksi häpeäisin sitä, että tarvitsen avustajakoiraa? Olisiko parempi jos oleskelisin veronmaksajien rahoilla kotona? 

Vierailija
172/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut ? Minun äiti kävi joskus 80 luvulla kelalla ja työkkärissä koiran kanssa eikä kukaan ihmetellyt tai saanut "allergia", lue hysteriaa, kohtausta 

Juuri näin. Ennen sai koiria tuoda mihin vain, jopa ruokakaupaan, tervkeskukseen, ravintolaan jne. 

Laki taisi tulla joskus 90-luvulla, joka kielsi eläinten pitämisen kaupoissa. 

Eläinten lisäksi, myös lapset olivat työpaikalla. Esim. vauvoja tuotiin äideille imetettävksi ruoka- ja kahvitunnin ajaksi. Joskus 50-60-luvulla oli jopa eläviä kanoja. 

Eli osattiin sitä ap. ennenkin. 

Juu en todellakaan halua ruoka- tai kahvitunnilla katsoa, kun ähisevä  ja piereskelevä sinappitykki lussuttaa suonikasta riipputissiä. Joko olette imetysajan kotona tai sitten hankitte vastiketta tms. että toukan ruokinta järjestyy ilman työpaikkahäirintää ja työkavereiden kiusaamista.

Vierailija
173/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat työpaikalla on sinällään ihan ok ajatus, ne kun monesti keventävät ilmapiiriä. Muutama asia täytyy kuitenkin ehdottomasti huomioida:

1. Ennen kuin koirien tuonti työpaikalle sallitaan, tiedustellaan anonyymilla kyselyllä, onko asia kaikille työntekijöille ok ja jos ei ole pyydetään erittelemään syy/syyt. Pyritään siis selvittämään ovatko esteet sellaisia, että ne voidaan ratkaista tietyin erikoisjärjestelyin. Koiran tuominen työpaikalle ei saa aiheuttaa haittaa heille, jotka eivät erityisesti pidä koirien "pusuista", kuolasta tai karvasta, pelkäävät koiria tai ovat koirille allergisia. Moni ei kehtaa näitä myöntää naamatusten tai ryhmässä, koska sosiaalinen paine hyväksyä koirien tuonti voi olla kova. 

2. Lähtökohtaisesti koira ei saa liikkua vapaasti toimistotiloissa (ainakaan ilman omistajansa välitöntä valvontaa), vaan sille on rajattava selkeä oma alue, esimerkiksi työntekijän työhuone/työpiste tai muu selkeästi rajattu alue. On omistajan vastuulla huolehtia, että koira pysyy tällä alueella. 

3. Työpaikalle tuotavan koiran tulee olla sisäsiisti, puhdas ja asianmukaisesti rokotettu. Koira ei saa häiritä työrauhaa jatkuvalla haukunnalla, piipityksellä tai ulvomisella. Omistaja siivoaa koiransa mahdollisesti aiheuttaman sotkun, kuten luun rippeet, lelut, irtokarvat, kuolat, yms.  

5. Koira ei saa tuhota toimiston irtaimistoa tai ainakin työntekijän on korvattava se mikäli kyseessä on kertaluonteinen vahinko. 

6. Omistajan tulee käyttää koiraansa työpäivän aikana ulkona asioilla. Tämä täytyy suorittaa kuitenkin siten, että se ei häiritse muiden työntekoa. 

Vierailija
174/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset inhimillistävät niitä koiriaan ja pitävät niitä melkein lapsinaan. Sitten niillä koirilla on eroahdistusta ja niitä otetaan mukaan kaikialle, kun ne eivät osaa olla yksin kotona.

Ennen oli koirat koiria ja kukaan ei miettinyt onko Mustilla paha mieli kun se joutuu olemaan ihan yksin ja kokeeko se nyt olevansa laiminlyöty.

Juu ja lapsiakin hakattiin, oli se ihanaa aikaa. 

Niin, tässä alkoi joku vertailemaan lapsia ja koiria. Koira on koira ja sillä on koiran paikka talossa, ei se ole kuin elukka.

Lapset ovat nykyään karmeimpia. Vanhemmat eivät osaa enää kasvattaa jälkeläisiään. Eläimet ovat fiksuja ja viisaita.

Eipä moni osaa niitä koiriakaan kouluttaa. Näkee paljon huonokäytöksisiä koiria tuolla ulkona. Räkyttävät mennen tullen ja vetävät hihnassa. Ulkoiluttajalla ei mitään otetta koiraan.

Vierailija
175/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti menkää jo hoitoon tuon koiravihanne kanssa. Koirista ei tarvitse kenenkään tykätä, voi olla ihan välinpitämätön niin kuin muistakin asioista joista ei pidä, mutta tuo kirjoituksissanne ilmi tuomanne viha on jo sairasta.

Ihminen joka ei tykkää koirista ja muista eläimistä on jollain tapaa viallinen. Psykopaatti. 

Kissat on ihania

Vierailija
176/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistohullu vauhdissa. Vissiin hienouden huippu sille olla sisätiloissa paperi- ja tietotöissä. 

Koirat on kivoja. En tosin halua niitä jalkoihini pyörimään eli pitäkää ne kiinni jos ei ole suljettavia ovia työhuoneissa.

Vierailija
177/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi koirien tuonti toimistolle kiellettiin. En ole eläinvihaaja ja koirat on ihan ok. En vain tykkää että työpaikalla on koiria. Mua ne häiritsee, vaikka olisivat pääosin omistajansa huoneessa. Kuitenkin kulkevat pitkin toimistoa ja keskeyttävät työntekoa

Vierailija
178/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut ? Minun äiti kävi joskus 80 luvulla kelalla ja työkkärissä koiran kanssa eikä kukaan ihmetellyt tai saanut "allergia", lue hysteriaa, kohtausta 

Hysteria? Toivon, että olet tietämättä jollekkin allerginen ja kuolet tämän aiheuttamaan allergiakohtaukseen.

V***n idiootti, minä olen allerginen kalalle, kiiwille, mansikalle ja pähkinälle, olen saanut anafylaksiaa jota ei yksikään koira allerginen saa. Olen myös allerginen siitepölylle ja kyllä lääkäri kertoi että olen koira- allerginen jo ennen kuin koira tuli taloon, kyllä minulla on koira joka nukkuu sängyssä. Eiköhän siis ole oikea ihminen kertomaan mikä on allergian ja hysterian ero!!!

Pari anafylaktista liikaa näköjään kyllä olet saanut.

Vierailija
179/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ennen sai koiria tuoda mihin vain, jopa ruokakaupaan, tervkeskukseen, ravintolaan jne. 

Laki taisi tulla joskus 90-luvulla, joka kielsi eläinten pitämisen kaupoissa. 

Eläinten lisäksi, myös lapset olivat työpaikalla. Esim. vauvoja tuotiin äideille imetettävksi ruoka- ja kahvitunnin ajaksi. Joskus 50-60-luvulla oli jopa eläviä kanoja. 

Eli osattiin sitä ap. ennenkin. 

Älä kirjoita höpöjä. Meidänkin lähikauppaan tuli varta vasten koirakärry, jossa koirulia (kissaa myös) voi työntää kauppaostoksia tehdessä. Ainakin tuollainen 20 kiloinen koira mahtuu kärryyn hyvin. 

Vierailija
180/232 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen pidän koirista, mutta suhtaudun varauksella siihen, että koirat ovat jatkuvasti mukana työpaikalla. Mielestäni olisi ok, jos satunnaisesti olisi joku lapsi- tai lemmikkipäivä, jolloin ne, joita lapset tai lemmikit häiritsevät, tietäisivät olla pois jaloista.

Joka tapauksessa pitää olla selkeät säännöt, kuten yllä, että koirat eivät saa kuljeskella vapaasti ympäriinsä. Työskentelin jossain vaiheessa toimistossa, jossa koirapolitiikka oli yksi villi länsi ja koirat lähes täysin valvomatta. Joskus oli monta koiraa samaan aikaan paikalla ja aina oli joku penkomassa reppuani tai tunkemassa märkää kuonoa käsilaukkuuni ja aina sai varoa, onko tuolin takana tai pöydän alla joku, jonka hännän päälle astun. Yksi jättiläinen kuolasi vaatteeni, eikä lähtenyt millään pois, vaikka hätistelin. Omistaja istui suljetun oven takana neukkarissa ja koira sai terrorisoida muita. 

Eikä nyt ihan asiallista ollut sekään, että koira-allergisena mun piti syödä päivittäin allergialääkkeitä, että voin käydä töissä...