Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä purkkisuolakurkku maistuisi samalta kuin ne irtokurkut, jotka noukitaan vedestä?

Vierailija
05.03.2025 |

Testasin paria ja ovat ihan surkean makuisia.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Felixin maustekurkut, mutta niitä ei enää saa kuin siivutettuina pienessä purkissa.

Eivåt ole hapatettuja!

Vierailija
42/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtomyynnissä taitaa olla joko Herkkumaan tai Sallisen etikkakurkkuja, ja Myrttisen hapankurkkuja. Oikein mitkään lasipurkissa myytävät kurkut ei mun mielestä maistu samalta. Noita Sallisen ja Herkkumaan kurkkuja myydään sellaisissa isoissa (siis monen kilon) säilyketölkeissä, mutta niitä ei voi avaamisen jälkeen säilyttää siinä tölkissä kai enää. Säilyisköhän ne jos laittais itse lasipurkkeihin siitä?

Myrttisen kurkkuja saa sekä parin kappaleen paketissa että pienessä muovisankossa. 

Onko nuo hapan kurkut jotakin rannikon herkkua, (vrt hapan silakat) kun en ole koskaan kaupassa nähnyt.  Meillä päin Herkkumaan yleensä.

Enemmän varmaan Itä-Suomen, kun Venäjältä ovat alunperin. 

Kyllä hapattamismenetelmällä valmistettuja suolakurkkuja saa vaikka mistä, ympäri Suomen. Ja samalla menetelmällä on tehty muuallakin kuin Venäjällä iät ja ajat noita kurkkuja, esim. Baltian maissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felixillä on oikeita suolakurkrkuviipaleita, jos ei halua Myrttisen kokonaisia suolakurkkuja ostaa.

Vierailija
44/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrttisen on hyviä, pehmeitä perinteisiä venäläisiä suolakurkkuja. Felixit ja kaikki muut on kovia ja maistuu pelkästään etikalle.

Ohis, mikä siinä on kun kaikki säilykkeet on nykyään pelkkää etikkaista sotkua. Säilykepunajuurikin on pilattu. Ennen ne oli pehmeähköjä ja makean suolaisen etikkaisia. Ostin purkillisen viime syksynä ja se etikan määrä teki niistä syömäkelvottomia. 

Makeat ja etikkaiset kurkut ovat omaan makuuni. Felixin amerikkalaisista siivuista tykkään paljon.

Joskus käydään Satakunnassa ostamassa tehtaanmyymälästä Kurkkumestarien valkosipulisuolakurkkuja tai maustekurkkuja metallisissa säilykepurkeissa.

Vierailija
45/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkumaan peltipurkkikurkku on kai samaa kuin liemestä isosta tynnyristä nostettavat.

Siis se Herkkumaan yli 3kg peltisäilykepurkki.

Vierailija
46/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset parasta (siis resepti), riittävän makeita, mutta myös kalleimpia. 

Niitä sokerikurkkuja on Xtralla S kaupassa paljon halvemmalla.

Vierailija
47/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kurkkuihmisten ollessa paikalla: oko juk löytänyt Herkkumaan tyylisiä, ei-makeita, rapeita viipalekurkkuja? Herkkumaan omat viipaleet ovat makeita verrattuna kokonaisiin. Ja samalla haukun Sauvon kurkut, jotka ovat aina tummia, paksukuorisia ja lössöjä. Tykkääkö joku niistä?

Vierailija
48/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kurkkuihmisten ollessa paikalla: oko juk löytänyt Herkkumaan tyylisiä, ei-makeita, rapeita viipalekurkkuja? Herkkumaan omat viipaleet ovat makeita verrattuna kokonaisiin. Ja samalla haukun Sauvon kurkut, jotka ovat aina tummia, paksukuorisia ja lössöjä. Tykkääkö joku niistä?

Tsiisus! *onko joku...?

Vierailija
49/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauvon valkosipulikurkut on parhaita😄

Vierailija
50/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Felix teki ennen Suomessa kurkku ja punajuuri tuotteet. Ne siirtyi ensin Tšekki siitä viro ja Ruotsiin. Nyt kävi niin että maku muuttui. Mausteet muuttui kuin puuttuu. Katosi kokonaan jotkut mausteet silti hinta nousi. Nyt kannattaa kasvimaalla kasvattaa avomaan kurkkuja ja säilöä ne ihan itse. Punajuurista tipahti laatu kuin muoto mutta nyt kun osa tehdään Ruotsissa on palannut hiukan parempaa laatua. Kasvimaalla kasvaa hyvin punajuuri. Monet vuokraa kasvimaata. Sipulia kuin retiisiä kuin raparperia. Älkää heittäkö roskiin ehjiä lasipurkkeja korkkeja. Ja nyt myös huomaatte että kauppojen pullan laatu on huonontunut. Leivo itse. Älä syö raakaa taikinaa puoliraakaa tuotetta. Virossa on halvempaa mutta laatu ollut sekundaa. Kun itse tekee voi hoitaa hygienian hyvin. 

Vierailija
51/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sen jälkeen ostanut irtokurkkuja kun näin pikkupojan läträävän käpälineen niiden kanssa. Oikein läiskytti. Mutta vinkkinä, xtran voileipäkurkut. ISO lasipurkki, vähän päälle euron maksaa, ja parempia ei ole.

siellä on nähty myös isompia nälkäisiä nistejä kalastelemassa näitä kurkkuja käsin suoraan suuhun sieltä tynnyristä eli ei todellakaan irtomyynnistä, toki voi olla että liemi nitistää pöpöt...mutten lähtisi itse testaamaan. Samaa sormiruokailua todistanut näissä salaattibuffeteissa.

Vierailija
52/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sauvon valkosipulikurkut on parhaita😄

No valkosipuliversiota en ole kokeillut, pitääpä kokeilla!

Vierailija
53/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sen jälkeen ostanut irtokurkkuja kun näin pikkupojan läträävän käpälineen niiden kanssa. Oikein läiskytti. Mutta vinkkinä, xtran voileipäkurkut. ISO lasipurkki, vähän päälle euron maksaa, ja parempia ei ole.

siellä on nähty myös isompia nälkäisiä nistejä kalastelemassa näitä kurkkuja käsin suoraan suuhun sieltä tynnyristä eli ei todellakaan irtomyynnistä, toki voi olla että liemi nitistää pöpöt...mutten lähtisi itse testaamaan. Samaa sormiruokailua todistanut näissä salaattibuffeteissa.

Jep. Mua ällöttää niin paljon jo ne linjastoon aivastajat, että ei buffeteille, avotynnyreille ja paistopisteille. Sinänsä mahahapoista ei kyllä selviä juuri mikään, paitsi noro.

Vierailija
54/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivät siis ole suolakurkkuja ollenkaan. Ap kyseli suolakurkuista.

Vierailija
55/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mua ällöttää niin paljon jo ne linjastoon aivastajat, että ei buffeteille, avotynnyreille ja paistopisteille. Sinänsä mahahapoista ei kyllä selviä juuri mikään, paitsi noro.

Entäpä irtokarkkilaarit? Siellä pyörii muksutkin, ovat saattaneet ensin kaivella kenkiään ja sitten sama käsi työnnetään sellaisenaan laariin, kun vanhempi ei valvo. Itse olen kiertänyt nuo laarit kaukaa, jo ennen koronaa. Rään lisäksi saattaa tulla mukaan koirien jätöksiä.

Vierailija
56/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivät siis ole suolakurkkuja ollenkaan. Ap kyseli suolakurkuista.

Arkikielessä yleensä kutsutaan suolakurkuiksi ihan kaikkia eri metodein säilöttyjä kurkkuja, ei pelkästään hapankurkkuja. 

Vierailija
57/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrttisen on parhaita, säilyy siinä samassa rasiassa mistä ne ostaakin. 

Vierailija
58/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä irtokarkkilaarit? Siellä pyöri

Ihan ehdoton ei. Samoin hanakaljalle ja pehmiksille, mutta eri syistä. 

Vierailija
59/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lähikaupassa ole ollenkaan asiakkaille noita tynnyreitä, sen sijaan niitä saa tiskin takaa samaan tapaan kuin lihoja, kaloja jne niin että myyjät laittaa pihdeillä rasiaan paljonko haluat.

Vierailija
60/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lähikaupassa ole ollenkaan asiakkaille noita tynnyreitä, sen sijaan niitä saa tiskin takaa samaan tapaan kuin lihoja, kaloja jne niin että myyjät laittaa pihdeillä rasiaan paljonko haluat.

se onkin ihan fiksu tapa ja voi ostaa sopivasti pieniä määriä jos haluaa vaikka 1-2 kurkkua vain.