Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä purkkisuolakurkku maistuisi samalta kuin ne irtokurkut, jotka noukitaan vedestä?

Vierailija
05.03.2025 |

Testasin paria ja ovat ihan surkean makuisia.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaisi. Ja kyllä te saivartelijat tiedätte mistä ap puhuu. Yleensä kaupoista saa näitä , mitä ap tarkoittaa ja sitten myrttisen irtokurkkuja.

Meillä on useammassakin eri kaupassa useampikin ketjussa jo mainituista kurkuista irtomyynnissä. Parhaaseen lopputulokseen AP pääsee kun katsoo siihen tynnyriin liimatusta lapusta mitä kurkkuja on ostanut, tai lapun puuttuessa kysyy henkilökunnalta. Ne voi jopa vinkata mikä on paras vastine säilykehyllyllä.

Juttu on siinä, että en ole ostanut näitä irtokurkkuj itse koskaan, vaan olen syönyt esim. juhlissa jonkun toisen ostamia. Eivät ole muistaneet, mitä kurkkuja ne olivat.

Ja ajattelit että täällä joku tietäisi? Niitä oikeasti myydään irtona miltei samalla valikoimalla kuin säilykkeenäkin.

Osaatko yhtään kuvailla makua? Enemmän suolainen kuin etikkainen? Hapan vai makea? Oliko ne napakoita vaiko vähän pehmeämpiä?

Vierailija
22/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtomyynnissä taitaa olla joko Herkkumaan tai Sallisen etikkakurkkuja, ja Myrttisen hapankurkkuja. Oikein mitkään lasipurkissa myytävät kurkut ei mun mielestä maistu samalta. Noita Sallisen ja Herkkumaan kurkkuja myydään sellaisissa isoissa (siis monen kilon) säilyketölkeissä, mutta niitä ei voi avaamisen jälkeen säilyttää siinä tölkissä kai enää. Säilyisköhän ne jos laittais itse lasipurkkeihin siitä?

Myrttisen kurkkuja saa sekä parin kappaleen paketissa että pienessä muovisankossa. 

Toki säilyvät, kunhan ne ovat etikkaliemessä edelleen. Liemi siis myös uuteen purkkiin. Mitään ei pidä säilyttää avatussa säilyketölkissä.

Sen etikkaliemen voi kiehauttaa jos purkittaa uudelleen kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtomyynnissä taitaa olla joko Herkkumaan tai Sallisen etikkakurkkuja, ja Myrttisen hapankurkkuja. Oikein mitkään lasipurkissa myytävät kurkut ei mun mielestä maistu samalta. Noita Sallisen ja Herkkumaan kurkkuja myydään sellaisissa isoissa (siis monen kilon) säilyketölkeissä, mutta niitä ei voi avaamisen jälkeen säilyttää siinä tölkissä kai enää. Säilyisköhän ne jos laittais itse lasipurkkeihin siitä?

Myrttisen kurkkuja saa sekä parin kappaleen paketissa että pienessä muovisankossa. 

Meilläpäin on noita Herkkumaan kurkkuja ja itse tykkään niistä kovasti. Niitä löytyy peltisissä, isoissa purkeissa ainakin. Ja kyllä, säilyvät lasipurkeissa ihan hyvänä. Varmistaa pitää vain, että ovat varmasti puhtaita ja kaadan sitten vielä purkista lientä niiden päälle.

Vierailija
24/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Felixin maustekurkut, mutta niitä ei enää saa kuin siivutettuina pienessä purkissa.

Näitä testasin kun luki että Suomen suosituin, mutta ei ole se maku jota kaipaan. Pahoja ovat.

Aika lapsellista aikuisen moittia ruokaa paha(nmakuise)ksi.

Vierailija
25/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset parasta (siis resepti), riittävän makeita, mutta myös kalleimpia. 

Ei suolakurkuissa ole sokeria.

Ovat siis maustekurkkuja.

Vierailija
26/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki säilyvät, kunhan ne ovat etikkaliemessä edelleen. Liemi siis myös uuteen purkkiin. Mitään ei pidä säilyttää avatussa säilyketölkissä.

Ja purkit kannattais ehkä keittää/kuumentaa uunissa ensin, jos haluaa varman päälle pelata? 🤔

Sitä en vaan ymmärrä, miksi niitä ei myydä lasipurkeissa. 

Vierailija
27/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo hapan kurkut jotakin rannikon herkkua, (vrt hapan silakat) kun en ole koskaan kaupassa nähnyt.  Meillä päin Herkkumaan yleensä.

Vierailija
28/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkumaan kurkut on tosi hyviä ja monessa paikassa jossa kurkkuja noukitaan "vedestä" on noita. Niitä myydään peltipurkeissa.

Vierailija
29/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset parasta (siis resepti), riittävän makeita, mutta myös kalleimpia. 

Hyi helevetti sentään. Itse tykkään nimenomaan suolakurkusta, eli jos osaat lukea: ei sisällä sokeria. Sinun kurkkusi ovat herkkukurkkuja, eivät ole koskaan olleet eikä tule olemaan suolakurkkuja ylenmääräisen sokerin takia.

Vierailija
30/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa. Mä en ole koskaan kuumentanut purkkeja enkä lientä. Kurkut siirrän pihdeillä, ei sormia sekaan. Nytkin on tuo Herkkumaan pienempi tölkki odottamassa avaamista, tuon 1,7 kg (netto) rouskuttelee yksinkin kohtuuajassa. 

Vierailija
31/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo hapan kurkut jotakin rannikon herkkua, (vrt hapan silakat) kun en ole koskaan kaupassa nähnyt.  Meillä päin Herkkumaan yleensä.

Niissä on eri säilöntämenetelmä, hapatus, kuten hapankaali. 

Vierailija
32/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala mä olen kiitollinen siitä ettei hapansilakkaa saa irtomyynnistä. Jäisi käymättä koko kaupassa (ja korttelissa), jos sellä olisi tynnyri avoinna. 😄

Vierailija
33/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän varmaan Itä-Suomen, kun Venäjältä ovat alunperin. 

Vierailija
34/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa. Mä en ole koskaan kuumentanut purkkeja enkä lientä. Kurkut siirrän pihdeillä, ei sormia sekaan. Nytkin on tuo Herkkumaan pienempi tölkki odottamassa avaamista, tuon 1,7 kg (netto) rouskuttelee yksinkin kohtuuajassa. 

Se riippuu onko liemessä säilöntäainetta, jos ei ole mitään niin homehtuu jääkaapissakin, tai tosiaan kuumennettava liemi jotta purkki umpioituisi, vaikka ei välttämättä edes onnistu sillätavoin. 

Vierailija
35/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sen jälkeen ostanut irtokurkkuja kun näin pikkupojan läträävän käpälineen niiden kanssa. Oikein läiskytti. Mutta vinkkinä, xtran voileipäkurkut. ISO lasipurkki, vähän päälle euron maksaa, ja parempia ei ole.

Vierailija
36/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrttisen pakkauskurkut on parhaita, jos valmiiksi pakattuja haluaa. Varmaan lähimpänä tuota mitä sinulle on tarjottu. Toki niitä voi sieltä tynnyristäkin ostaa, miksi et ostaisi? Ne säilyvät vihannespussissa tai rasiassa jääkaapissa ihan viikkojakin ilman sitä lientään.

Maustekurkkuja ei kannata ostaa, niillä ei ole mitään tekemistä suolakurkun kanssa.

Vierailija
37/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein syksyllä itse suolakurkku ja, onnistui ja olivat hyviä.

Vierailija
38/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu onko liemessä säilöntäainetta, jos ei ole mitään niin homehtuu jääkaapissakin, tai tosiaan kuumennettava liemi jotta purkki umpioituisi, vaikka ei välttämättä edes onnistu sillätavoin. 

On, natriumbentsoaattia.

Vierailija
39/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkumaan peltipurkkikurkku on kai samaa kuin liemestä isosta tynnyristä nostettavat.

Vierailija
40/71 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sattui kerran lähikaupan kurkkusaavista lähes mitättömän makuisia kurkkuja, liemessä lie ollut jotain häikkää. Laitoin ne kuutioiksi ja pilkoin sekaan saman verran tuoretta kurkkua. Ylläri ylläri, siitä tulikin ihan hyvä salaatti.